[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:19

ja de enige hca die op de bokt markt staat.
maar vond de vp wat hoog voor een wel oud model va de hca :o maar volgens mij ben ik gewoon een zeur :o

LS_fotos

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:21

Das een prima karretje hoor, nog beter dan 16 inch wieletjes voor jou ponytje. :)
Zag gister foto's van mijn HCA toen ik op vakantie was naar Groningen en een shet van een meter ervoor had. Zat wel heel appart hihi. :P

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:26

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:45

ja omdat ik weet dat de voetsteunen veranderd kunnen worden naar trainings voetsteunen :))
en die lijken best veel qua voetsteunen als de hca :j
en dat deze sulky's goed in balans kunnen hangen :j ben gek van t draf wereldje kom wekelijks op de drafbaan en heb zelfs ook al een aanbod van een meisje
die al met ukkies koerst om volgend jaar, met milk te gaan koersen in de mini koersjes.

maar dan moet er wel een klik zijn tussen beide anders word t em voor mij niks, ben niet iemand die mijn paard zomaar uit handen geeft :o
ook zag ik er mogelijkheid in om er een show cart van te maken, dmv afneembare voetbak gedeelte die los te verkrijgen zijn
heb t bij sommige show carts gezien, dus ik zie er eigenlijk enkel voordelen aan.
maar wacht de mail van de hca af ben benieuwd, weet zoiezo dat hca zalig rijd dus dat is t probleem niet.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 30-06-16 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:52

Als je denkt en twijfelt heb je geen mogelijkheid met Milk erheen te gaan haar in te spannen er even mee te rijden en dan beslissen ? Ik zeg altijd bij twijfel niet doen, maar als je twijfelt om het wel te doen dus anders dan zou ik igg dit proberen dan weet je het igg. :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:52

Wat goed nieuws patty!
Over het vlechten: misty vlecht ik vaak zo een enkele wil niet met die dikke manen maar dit wol prima!
Afbeelding
Hoe vinden jullie haar bouw? Kritisch zijn mag! Ben daar zeer benieuwd naar
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door claudiadvx op 30-06-16 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:53

Netjes!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:54

oh hoe doe je dat dan claudia? pak je de helft van zijn manenkam qua elke vlecht?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:56

Je doet het inderdaad door midden. Onderste doe je niet strak tegen de manenkam.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:56

NathalietjeB schreef:
oh hoe doe je dat dan claudia? pak je de helft van zijn manenkam qua elke vlecht?

Ik doe de ene helft naar de andere kant. Maakt dan een gewone hengstevlecht maar wat lager. en dan de andere kant vlechten aan dezelfde kant en wat hoger

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:32

NathalietjeB schreef:
Succes vandaag patty..

Lobke zit kjaan nu niet in zijn zomervacht dan?

Wie heeft er hier een stoeltje op zijn hca??
Wie zou de onderkant eens kunnen fotograferen?? Ben wel benieuwd hoe t afstel systeem vast zit onder t stoeltje

Hij heeft zomervacht maar werd geschoren voor de zomershow.

Jaaa! Supernieuws Patty!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:44

Super Patty! Balen van z'n knietje, maar dat zal idd vast komen door de plotselinge rust net na het opbouwen. Gewoon rustig aan weer opbouwen en zijn achterhoeven even binnendoor laten bekappen en dan gebeurt het vast niet meer, het is meestal een gebrek aan spieren.

Claudia: ik vind haar aan de stevige kant, verder lijkt me niets mis met haar bouw, elke pony is anders gebouwd natuurlijk.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:49

LS_fotos, lieve foto van jou en Amadeus.
NathalientjeB, gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Leuk zo'n wagen! Zoiets hebben wij ook gehad voor de hca, wij hebben alleen wel de voetsteunen laten lassen zoals bij een hca. Anders zit je de hele tijd in elkaar en toen kregen wij zo'n last van onze rug. Je mag mij ook altijd een pb sturen. :)

Mira283, kan je dan niet een hca met een voetenbankje nemen? (Kon toch?) Sulky Piroutte is ook leuk, heb hem in het echt gezien, echt mini! :D

Ymor, wil je dan een vierwieler?

Patty14, wat een heerlijk nieuws! Super!
Jelleee, lekker weer een ronde gereden met Willem! En alvast succes gewenst met je wedstrijd op 9 juli!
Kayaxtg, leuke foto's van jou en Toto!
Claudiadvx, er komt dus weer een hca-fan erbij? :D Leuk! Weet je al welke kleur je neemt?
Sardis, succes nog even! En veel plezier dit weekend!

Hopelijk ben ik weer bij, ik heb nu nog 1 weekje school (de week daarna is het alleen rapport ophalen en boeken inleveren), daarna heb ik heerlijk 6 weken vrij!

Deze week ben ik gevraagd of ik een pony voor vrienden wil beleren, gelijk ja gezegd natuurlijk! Ze kent het tuig nu en erachter lopen en aan de strengen hangen, dus binnenkort gaat het bandje erachter. Ik beleer de pony samen met de eigenaresse.

Ik las ook iets over wagens, wij hebben nu 2 hca's en een houten sulky, waar we de pony's mee beleren. In de toekomst wil ik graag nog een vierwieler hebben om tweespan mee te rijden. Magnum en Astrid lijken mij echt gaaf om samen voor de wagen te hebben. Maar dat duurt nog wel een paar jaar, eerst Magnum beleren als hij 3 jaar is en dan eerst enkelspan gaan rijden.

Dit vind ik een hele mooie wagen, helemaal mijn type! <3

Afbeelding

Hebben jullie nog leuke plannen voor in de vakantie?
Laatst bijgewerkt door Chardy op 30-06-16 22:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:53

Dat is idd een mooie wagen, zoiets heb ik ook op het oog. Edit: je hebt de foto weg gehaald? :+

Ik ga een weekje op vakantie met mijn vriend naar mijn ouders in Zuid-Frankrijk en verder hoop ik mijn concourswagen en trailer af te hebben deze vakantie, zodat ik ze beide kan gaan gebruiken. Verder werken, paardjes, leuke dingen doen en eind van de vakantie hopelijk nog een paar dagen weg met Sjors. En jij?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:56

wij gaan hier misschien op vakantie mits t goed weer gaat worden, want we blijven in nl maar ga geen 2 weken in een tent in de regen zitten :o
moet zeggen dat ik ook best wel snel last heb van heimwee :o

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:57

Ayla schreef:
Dat is idd een mooie wagen, zoiets heb ik ook op het oog. Edit: je hebt de foto weg gehaald? :+

Ik ga een weekje op vakantie met mijn vriend naar mijn ouders in Zuid-Frankrijk en verder hoop ik mijn concourswagen en trailer af te hebben deze vakantie, zodat ik ze beide kan gaan gebruiken. Verder werken, paardjes, leuke dingen doen en eind van de vakantie hopelijk nog een paar dagen weg met Sjors. En jij?

Ik zag dat ik een typefout had gemaakt en toen had ik blijkbaar dat stukje verwijderd. Staat er nu weer in als het goed is. :D

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:05

Leuke plannen hebben jullie! Ik ga naar Barcelona met mijn vader, 8-12 augustus ga ik met Lobke naar het prachtige Veluwe met de pony's. En ik ga met vrienden waarschijnlijk naar de Groene hen. Misschien gaan mijn moeder en ik wandelen met 2 pony's met bepakking in de Ardennen.

En natuurlijk veel genieten en mennen. :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:07

Ik mag gewoon doorwerken in de zomer :'). Hopelijk ergens in oktober nog op vakantie.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:17

Fijn dat Switch goed gaat!!

Charlotte jij hebt een volle vakantie straks leuk :D Dat wandelen lijkt me ook geinig.

Ik ga met mn vriend een weekje naar Oostenrijk/Italië, heerlijk.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:22

Klinkt leuk allemaal Charlotte :D

Ik werk ook de hele vakantie door op dat weekje na Patty, alleen niet zoveel uur als jou denk ik.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:27

dames wie doet er nog meer mee met de landbouwdag paardenkeuring in alkmaar dit jaar??
milk en ik gaan weer mee doen

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:55

Mooie wagen hierboven!
Ik denk dat ik dan een blauwe neem of gewoon zwart. Zwart is altijd goed
Heb mijn setjes in het blauw
Maar dan nu met cognac tuig
Afbeelding

Afbeelding

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:01

Ik heb morgen laatste schooldag en daarna nog een week met schoolfeest, excursie, meeloopstage en dat soort onzin :+
Mijn vakantie planning is niet echt bijzonder bestaat voornamelijk uit bij Toto rondhangen :9

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:16

Goed en slecht nieuws Patty! Hopelijk kunnen jullie snel opbouwen!

Ik heb sinds september geen vakantie gehad. Zou volgende week vrij zijn, maar twijfel of ik toch zal gaan werken. Moet dan alleen nog minstens 6 weken wachten tot ik vrij kan. :=

Maar... eind dit jaar naar Curacao! :):)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:18

Oh oeps, dan heb ik het verkeerd gelezen/begrepen. :+ Hoe gaat het trouwens met het verder afwerken van je concourswagen? :)

Super goed nieuws Patty!! :D Hopelijk gaat het al snel beter met z'n knieën. Heel veel bewegen en de hoeven wat corrigeren wil bij Joep vaak wel helpen.

Die hengstenvlechten zien er ook heel mooi uit Claudia! Ik vind haar een vrij "normale" bouw hebben, wel een beetje stevig, maar in vergelijking met veel andere shetlanders vind ik dat echt reuze meevallen. En mooie menfoto's! Met zwart is inderdaad nooit wat is, maar ik zou er persoonlijk niet zo snel voor kiezen, omdat het dan al gauw té zwart wordt.

Heerlijke vakanties Ayla, Charlotte, Susanne en Mandy! Ik kan ook niet wachten tot ik een paar weken echt even weg ben.