Woplala schreef:Ik wil even weten wat jullie hier van vinden
Over een maandje of 2 gaan we onze shet Bonnie van 3+ inrijden. Ze is al gewend aan het hoofdstel en zadel en heeft wel eens een meisje van 4 op haar rug gehad en rondgestapt. Het meisje wil vaker op haar pony rijden, maar heeft zelf geen ervaring en de pony is pas 3 dus gaat mijn buurjongetje die wel ervaring heeft haar inrijden.
Bonnie is zo'n 85 cm, heeft nog geen conditie, maar hier wordt aan gewerkt. Het jongetje weegt 30 kg en gaat haar rijden tot ze het meeste begrijpt. Hij heeft al een tijdje ervaring op grotere pony's en het lijkt hem zelfs leuk als Bonnie een keer bokt
Vinden jullie dit kunnen? We gaan eerst nog conditie opbouwen, ze heeft 4 maanden geleden een veulen gehad en heeft sinds die tijd niets meer gedaan, op wat wandelen na.
Ze luistert verder prima naar me qua stem en een rukje aan het halster en het is duidelijk
Ik snap niet dat de pony "ingereden " moet worden voor een meisje van 4.
Voor zulke jonge kinderen is paardrijden niet bevordelijk voor het lichaam, dus als ze gaat rijden, mag dat niet vaak zijn en niet lang. Tuurlijk hoeft het niet slecht te zijn, maar ik zou geen risico willen nemen.
De pony accepteerd het meisje dus zie ik het nut niet van inrijden....
Vaak wanneer ze door een te zwaar persoon worden (in)gereden leren ze meer trukjes dan wanneer je een groene pony laat lopen met een licht kindje erop. Ze accepteren dat namelijk wel, terwijl iemand die meer vraagt en "zwaar" is niet geaccepteerd wordt. Je zal toch de eerste tijd mee moeten lopen met het meisje en de pony, dan wordt de pony dus gelijk beleerd......