[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:27

Het is ook jouw keus Fenna. ;)
Zou het persoonlijk nooit doen, ook niet voor even. Dan nog liever zonder zadel.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:43

Leuk dat je het vraagt Ingrid! Ik kan nog lopen, daarmee is het gezegd _O- overal spierpijn! Gelukkig is dat straks gewoon weer over. Nu nog weer het zadel in durven.

Als ik kids op Donja laat zitten, dan gaan ze gewoon op de blote rug. Zadels voor mini's zijn idd drama! Maar denk dat ik wel ga sparen voor zoon western zadeltje, i love it! <3 alleen al voor de leuk :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:20

Mijn stalgenoot heeft een boomloos zadeltje voor haar Shetlander, voor haar kindertjes. Die ligt super.

Ik zou zelf nooit met tuigage gaan rijden/mennen/watdanook waarvan je weet dat het eigenlijk niet past, ook niet af en toe. Maar dat is inderdaad ieders eigen keuze :) Het hoofdstel vind ik wel erg chique staan!

Iris_VdVJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:40

Hoi iedereen ik val ook weer binnen, ga zo dadelijk alles bijlezen. Maar heb eerst super leuk nieuws te melden. Mijn Tilana is het nieuwe model van HB ruitersport! Enkele maanden geleden werd ik op fb benaderd door de eigenaar en door mn accident kon het de eerste keer deze zomer niet doorgaan. Nu ik weer helemaal top ben, konden we lekker aan de slag. En wat heeft ze haar model face opgezet, zo een makkelijk beestje. Ook heel tevreden over haar conditie en uitstraling naar onze eerste show toe. *\o/* Hier zijn enkele foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:32

Ohhhh, dat is cool!! :oo :):)
Tis ook wel een knappe pony, hoor! <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:39

Ik vind Tilana zo enorm knap!

Zadeltje vind ik persoonlijk ook te groot, maar ik vind je pony's ook altijd wel een beetje klein en iel lijken. Hoe groot zijn ze?

Susanne lekker gereden, wat doe jij dagelijks met Willem?

Wedstrijd met Boef dus niet zo goed gegaan, ik was ook nog benieuwd. Wat was er mis gegaan?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:35

Normaal gesproken ben ik zo'n 5 keer per week op stal en dan staat hij meestal 3/4 keer voor de wagen en 1 keer longeren. Dressuurtraining in de bak wissel ik af met een keertje naar buiten.

Maar nu met de paasdagen en lange weekend niet naar stal geweest, ging leuke dingen doen met familie en mijn vriend. Dan moet ik hem altijd weer even loswerken als hij stil heeft gestaan :)

Knappe poown hierboven.

Ingrid hoe ging het op de kliniek?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:55

Patricia_86 wat een onwijs gave pony heb jij zeg! als je hem zo ziet lopen lijkt het helemaal niet op een shetlander, wauw! Bedankt voor de foto.

Patty14 mooi hoofdstel, welke is dit? of heb ik er overheen gelezen? :+ Op mijn oude bijrijdpaard lag ook een Bucas deken deze winter. De winter ervoor heeft ze toch zeker een stuk of 7 gesloopt. Deze was niet kapot te krijgen en viel altijd mooi.

Lori hoe is het met Oreo gegaan? hebben ze interesse of...?

Ayla mooie pony, heel netjes ingeknot, balen dat de wedstijd niet lekker ging.

Ingrid oeh spannend! hoe is het gegaan? kan me voorstellen dat je hoofd niet naar je werk stond.

Fenna ik vind het zadeltje ook niet helemaal lekker liggen, kan vertekenen door het dekje wat er onder ligt, maar het zadel lijkt net aan op de lendenen te liggen. Zadeltje vinden voor een shetlander is sowieso niet makkelijk. Enige zadeltje waarvan ik weet dat deze nog korter is, is een Barefoot size 0, maar dan moet het boomloze je natuurlijk wel net aanspreken. Maar het hoofstelletje daarin tegen staat hem wel erg mooi. :)

Iris welkom terug ;) wat gaaf dat je zo'n kans krijgt. leuke spullen, knappe pony is Tilana
Susanne lekker een lang weekend vrij voor Willem *D

Ik heb last van ''studieontwijkend gedrag'' moet voor 9 mei mijn BHV theorie gehaald hebben, maar kan mezelf er even niet toe aanzetten. := Misschien als ik thuis ben, even wat eten, stukje BHV en daarna film kijken. Morgen om 5 uur komt de smid voor floor, ben heel benieuwd naar wat hij ervan vind, ik heb een no-nonsense hoefsmid en hij wou er graag even naar kijken... Floor loopt verder prima zowel hard als zacht dus mijn verzorgster is nu met hem aan het lessen terwijl ik in de bus terug naar huis zit (van werk en werkoverleg), heb fotos doorgestuurd gekregen en het ziet er goed uit, de instructeur heeft zijn tuig nagekeken en kleine aanpassingen gedaan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:37

barefoot size 0 bestaat die?? ga eens googlen want hier op zoek naar ander zadeltje voor maurice.
wil ook graag nog een western zadeltje.

ingrid hoe is t verlopen op de kliniek?
lori vonden de kijkers voor oreo hem leuk?
fenna ik zou liever nog kiezen voor gewoon zonder zadel ipv dat het gewoon niet past, maar dat is mijn mening.

iris weet jij wat die transport beschermertjes gaan kosten?? en wat ziet jou mini er goed uit.

suzanne herkenbaar met pasen wat met familie doen.

lillian bhv zou ik wel goed gaan leren hoor, als je die in je zak heb is dat altijd wel erg fijn.

Iris_VdVJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:52

Dankje iedereen! Ik vind het een geweldige kans en waarschijnlijk zal ze nog model staan, door haar unieke kleur en uitstraling komen de producten mooi uit.
Ik weet helaas niet hoeveel deze gaan kosten. Dat hangt van de HB dealers af. Plastron uniek mini, MHS en horseshop international zijn enkele dealers die ik ken, waarschijnlijk staan de prijzen en artikelen wel op hun sites ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:59

wel super leuk dat je paardje model mag staan

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:00

@IngridM, Ze komen zaterdag kijken naar Oreo.

@Fennadev, hou jij er rekening mee dat de inch maar niet altijd wat zegt bij die mini zadels? Best is eigenlijk de lengte opmeten, in mijn zoektocht het ook gehad dat die gezegde 10" groter was dan de 12" van wintec... Die westerngevallen raad ik af, past zelden.

De barefoot zadeltjes zijn normaal gezien groter, enkel geschikt vanaf de midden of zelfs grote maat shetten. Hier erg tevreden van de wintec kids/educatief/hoe die ook noemt.

@Iris, gisteren stond het nog niet op de website, wel de foto's. Enig nadeel aan de productfoto's uit puur kritisch vlak is dat de longeersingel bij je mini al op het grootste staat maar dat is puur kritisch vlak, vind verder de spulletjes wel erg leuk staan!

Kijkers voor Oreo komen zaterdag ochtend.. :)
Laatst bijgewerkt door Lori op 18-04-17 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:06

klopt idd lori die western zadeltjes passen bijna nooit goed

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:27

Nou pfff net thuis en had afspraak om 3 uur -O-

Ik copieer even stukje tekst want wil lekker naar mijn bed nog even netflixen:-)

Morgen reageer ik op de rest, even een ego post :+

Bedankt iedereen net thuis. Nu nog niet heel veel wijzer maar andere analyses van de bloed uitslagen sluiten wel wat dingen uit waar gewone arts nog wel mee bezig was. Hoezo verschillende interpretaties van bloed uitslagen...... Nu van de cushing medicatie af om over 2 weken en andere test te doen die 100% zekerheid gaat geven of hij nu wel of geen cushing heeft daadwerkelijk. Zelf hadden we ook al op IR getest maar ook daarvoor wil Hanneke andere testen gaan doen, namelijk niet nuchter maar juist kijken wat de insuline gaat doen na het eten/toediening van het eea. Over 2 weken gaat Alf een nachtje logeren daar hiervoor........blijft dus nog even spannend. En.......wat als dit het ook niet is.....

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:01

Weer veel gekletst
Ik was ook benieuwd wat er met boef mis was gegaan.
Spannend zaterdag voor Oreo.
Wij hebben kleine 12 inch wintec voor de kleinste manege pony's. Zelf op de allerkleinste minishet rond de 80 cm
Drukke dag ingrid. Hopelijk snel wat uitslagen
Leuk dat hij model mag staan voor de spulletjes.
Bedankt Lilian Caya is ook echt heleuk fijne pony. Deze foto ga ik ook insturen voor Shetlander stamboek blad voor haar prestatie predikaat.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:20

Ik krijg echt schurft van mensen die denken dat shets/mini veel goedkoper zijn dan een paard... _-:( heb echt weer frustraties door bokt _O-

Dan denk ik aan mijn kleintje die heerlijk 24/7 buiten loopt en onbeperkt hooi heeft. Wat een ponyleven heeft zij.... <3

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:21

Spannend ingrid geheid dat er normaal, hele andere waardes uit bloed getrokken gaan worden.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:23

Kiekeboefje schreef:
Ik krijg echt schurft van mensen die denken dat shets/mini veel goedkoper zijn dan een paard... _-:( heb echt weer frustraties door bokt _O-

Dan denk ik aan mijn kleintje die heerlijk 24/7 buiten loopt en onbeperkt hooi heeft. Wat een ponyleven heeft zij.... <3

Ik was me net aan het verwonderen wat die 2 mij kosten nu ze aan huis staan :') Dat kleine monster kost geld genoeg.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:26

mirriejj schreef:
Kiekeboefje schreef:

Ik was me net aan het verwonderen wat die 2 mij kosten nu ze aan huis staan :') Dat kleine monster kost geld genoeg.

Dat, en er word te snel gedacht dat een shet wel een gezelschapspony kan zijn omdat die zo 'goedkoop' zijn. "Kunnn we lekker gaan besparen op een ponyleven, want die hebben toch niks nodig". @#+%~*%#@ arggg

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:41

Er is weer flink gekletst!

Spannend, Lori, de kijkers voor Oreo. :)

Jammer dat de wedstrijd met Boef niet zo lekker gegaan was.

Fijn dat je tussen de hagel door hebt kunnen mennen, Susanne.

Ook ik vind het zadel niet goed liggen, Fenna. Waarom voor die paar keer een (niet passend) zadel? Dan kan het toch ook gewoon even zonder zadel? Vind je hoofdstel overigens wel ontzettend leuk!!

Leuk dat je pony model mag staan, Iris! :D

Pff, Ingrid! Dat is een lange dag geweest. Ik hoop echt van hart dat ze gaan vinden wat het is.

Dat topic over die Shetlander erbij nemen.. Ik heb me ook stierlijk lopen ergeren en echt op m'n vingers moeten zitten om niet te typen wat ik dacht.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:58

Ik ben denk soms meer kwijt aan mijn uk, dan aan een groot paard :=
Dus goedkoper? Nee ik vind van niet

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:03

AnnaB schreef:
Dat topic over die Shetlander erbij nemen.. Ik heb me ook stierlijk lopen ergeren en echt op m'n vingers moeten zitten om niet te typen wat ik dacht.

:') ik heb me zo netjes mogelijk proberen te houden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:16

Iris, wat een fotomodel! Leuke foto's!

Ingrid, afwachten dus nog. Hopelijk weet je hierna wat het is en kun je kijken naar een oplossing. :(:)

Ik betaal minder stalling voor Max dan dat ik voor een pony/paard zou betalen, maar volgens mij scheelt het verder qua kosten niet veel.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:20

Mijn twee dames kosten evenveel per maand als mijn gelder vroeger. Maar mijn dames 3 wagens 2 x enkelspan tuig en tweespan tuig. Mentrailer. Dat had de gelder allemaal weer niet. Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil.
Hihi nu wilde Faya (of maar mens) weer een Buccas deken . Dus ja dan krijgt ze die
Mens heeft eigenlijk nieuwe schoenen zelf nodig maar ja pony kind krijgt natuurlijk eerst nieuwe jas

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:29

Willem kost gemiddeld per maand net zo veel als een groot paard zou doen, misschien wel meer. Maargoed hij wordt hier ook als gewoon (wedstrijd)paard behandeld, niet als 'bijzettertje'.

Ik zie helaas nog zo vaak dat shetlanders gewoon verwaarloosd worden omdat ze goedkoop zijn en toch maar bijzetters zijn. Geen hoefsmid, geen tandarts, geen voer ("ze hebben niets nodig" maar ondertussen allerlei tekorten krijgen).

Mensen doen altijd zo minderwaardig over deze pony's.