NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:23

Super knap mijn inmiddels geschoren valk:

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort maar eens mooi op de foto zetten.

Hoe gaat het met jullie paardjes? Gaan er nog meer mensen ook met een Shetlander?

monnikenburg

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:20

mooi kleurtje hoor

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:37

Ziet er mooi uit.

Hier gaat het goed met mijn hengsten alleen Boran heeft een reactie gehad op het scheren en wat plekjes we zijn ze aan het behandelen en hopen dat het voor 5 april weg is.
Date krijgt steeds meer lijn en doet het steeds beter aan de longeerlijn.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:55

Ik heb een vraagje. Wat doen jullie aan een paardje die maar blijft rennen en niet wil stappen aan de longe? Vooral rechtsom doet kid erg moeilijk en stappen doet hij zowiezo niet. Linksom wil het wel als hij maar moe genoeg is.... Hoe kun je het hem het beste leren? Voorwaarts is hij wel, alleen het terugkomen wil hij niet. Net alsof hij dat heel moeilijk vind ofzo.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:22

Ik heb dat monster van mij ook een beetje geschoren.
Wat is het een schat, hou elke dag meer van dat dier.

Afbeelding

Afbeelding

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:39

stal_HD schreef:
Ik heb een vraagje. Wat doen jullie aan een paardje die maar blijft rennen en niet wil stappen aan de longe? Vooral rechtsom doet kid erg moeilijk en stappen doet hij zowiezo niet. Linksom wil het wel als hij maar moe genoeg is.... Hoe kun je het hem het beste leren? Voorwaarts is hij wel, alleen het terugkomen wil hij niet. Net alsof hij dat heel moeilijk vind ofzo.

Kan veel zijn... sommige paardjes zijn zo gewend dat je altijd links loopt, dat als je rechts wat doet ze dat maar niks vinden. Maar dat went vanzelf wel.
Mijn grote merrie was in het begin doodsbenauwd voor de longe, dat ding eraan en in 10 minuten kletsnat van angstzweet en blijven lopen.... Die hebben we in een round pen op stem getraind en dat ging dan weer prima, later wel weer voorzichtig aan de longe gewend.

Er zijn ook paardjes die het heel eng vinden als je strak naar hun hoofd blijft kijken, wat veel mensen onbewust doen. Probeer eens achter zijn voeten te kijken of naar de grond gewoon om eens te kijken wat ie doet.

En soms hebben ze gewoon zo veel energie van hoogstaand voer dat ze helemaal hyperdepiep zijn en zichzelf voorbijlopen.... maar meestal is blijven lopen toch een vorm van angst, zeker als je ze zich moe laat lopen, zou ie toch een keer terug willen komen als het een spelletje is...

Lekker koppie monnikenburg!

Ik heb gisteren Faramir voor het eerst met het hoofdstel gelongeerd.

En we zijn hem bij de merries aan het introduceren, hij moet voor het NAS voor de spermatest naar Utrecht maar snapt geloof ik nog helemaal niets over hoe hij zijn pielemuis moet gebruiken, wij krijgen er in ieder geval niets van te zien als hij bij hengstige merries staat. Dat kan zo een lang verhaal worden in Utrecht. :')

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:41

Hij is mooi hoor Diana, prachtig koppie en hals. Ik zou er alleen wel om denken dat je straks niet teveel kleurverschil krijgt met hals en lichaam, ik weet natuurlijk niet wanneer je hem helemaal gaat scheren?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:42

Nou ik moet morgen een nieuwe scheerkop halen dus ik denk dat ik hem dit weekend helemaal doe, heb hem nu ook niet te kort geknipt hihi
Ik ben zo blij met dat ventje, hij is zo lief en zo braaf, echt een toppertje.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:12

monnikenburg misschien een domme vraag maar wat voor een kleur is hij. nou eigenlijk precies?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:15

silver buckskin

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:30

stal_HD schreef:

Probeer de volte kleiner te maken dan gaan ze vaak minder hard, sommige paarden moeten gewoon even uit razen dus dat kan ook.
Veel met je stem werken en als hij het goed doet belonen met je stem dan gaan ze het vanzelf leren.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:37

Nou hij is ook een erg schrikkerig beestje. Hij vertrouwd me wel en ik kan hem altijd pakken. De commando draf kan hij wel, ook wil hij best galoperen als ik dat vraag, maar stappen niet. Hij vind dit inderdaad ook doodeng. Als ik hem op een kleine volte zet gaat hij ook echt keihard. zelfs de volte van bv 5 meter (wat echt veels te klein is) doet hij in racestand. Ook kijk ik inderdaad niet naar zijn hoofd. Ik probeer zelfs mijn lichaam te draaien om te zien of hij daar langzamer van gaat. Ik beloon hem in den treure en prijs hem de hemel in, maar dat stappen..... Wel doet hij het van de laatste tijd. Hij is vorige week geent. Kunnen ze na een week nog spierpijn of stijf er van zijn??? Of anders ligt het misschien aan het voer. Hij krijgt best veel.
Na zo'n racesessie is hij trouwens niet nat van het zweet. Daar verwonder ik me best wel over. Hij zweet gewoon niet snel.
Misschien moet ik wel gewoon erg geduldig zijn en hem nu vaak trainen aan de longe oid. En inderdaad stemtraining in een roundpen is ook niet verkeerd. Dat doe ik altijd aan de longe, maar daar reageert hij nog niet dusdanig op. ;( (stap dan)

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:58

monnikenburg schreef:
silver buckskin

Prachtig!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 20:03

Phew...mijn hengsten zien er nu al goed genoeg uit...en ik heb dus schrik dat ik nog teveel ga mijn best doen om ze te trainen en juist te voeren, dat ik het op den duur verpruts... :(

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:07

dank je wel.
Ben ook superblij met mn mannetje

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:09

Nou rustig aan dan doen Vanessa ;)
Enne meer foto's posten van alle mooie mannen mag gerust hoor!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 20:28

@Monnikkenburg: je hebt inderdaad een erg mooie hengst, en zo'n mooie blik heeft hij ...

Zou ook eens foto's moeten maken, maar is niet makkelijk alleen en tegen dat ik thuis ben is het meestal donker ofwel te slecht weer. Ja, rustig aan doen, zal proberen...denk dat ik enorm veel zenuwen heb omdat het de eerste NMPRS keuring is voor mij. En ik heb nochtans alveel shows en keuringen gedaan en toch lijkt het terug de eerste keer voor mij... :D ...en dan ook nog met Magic, één van mijn eerste paardjes.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:46

Dank je wel.
Het is echt een heerlijk dier, zo zacht tegen je en nou ja gewoon een grote schat haha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:49

wat een mooie snoetjes komen er alweer voorbij...

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:01

Meavey schreef:
Nou rustig aan dan doen Vanessa ;)
Enne meer foto's posten van alle mooie mannen mag gerust hoor!

Ik ben ook wel benieuwd naar meer hengsten. ?. Fotooooo's!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:07

Ik ben ook bang dat ik het nu ga verprutsen... Alec staat ook al zo strak in het pak.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:45

Cezar was werkelijk perfect al zeg ik het zelf al is hij nu wat dikker in zijn buik en dunner op zijn rug. What to do??

Ik wilde trouwens nog vragen hoe dat precies zit met voorbrengkleding. Want ik zie zwart wit. Is de voorbrenger helemaal in het wit en de aanjagers zwarte broek en wit shirt???

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:03

ja voorbrenger is compleet wit en aanjager idd zwarte broek wit shirt.
waar heb jij trouwens die longeer hulp vandaan?

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:05

NathalietjeB schreef:
ja voorbrenger is compleet wit en aanjager idd zwarte broek wit shirt.
waar heb jij trouwens die longeer hulp vandaan?

Die komt bij minihorseshop vandaan

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:11

Ik zal eens foto's maken van kid, als het weer morgen goed is. Ik vind hem er redelijk goed uit zien. Voor het mooie mag hij nog iets meer spieren, maar zie al verschil met drie weken terug. Vanavond ging het longeren al een stuk beter. Heb een korte sessie gedaan. Hij was erg braaf en dat mag ook beloond worden toch??? Ik ben er achter, hij is gewoon erg bang als ik aan zijn rechterkant wil lopen. Dat had hij trouwens aan het begin ook toen ik hem net had. En daarna nooit meer geprobeerd. Maar nu vanavond dus wel weer. Hij wil dan ook echt niet naast je lopen als ik aan zijn rechterkant ben. ;( ;( Ik snap er niks van. Verder is het trouwens een heel braaf paardje wat goed let op wat ik doe. Zelfs een leuke voor de showmanship klasse volgens mij. Net ook een beetje geoefend met draaien en stil staan etc. Dan is hij echt een topper.

Vanessa dan zou ik hem ook niet teveel trainen. Gewoon kijken hoe hij eruit blijft zien. Geld ook voor jou Annelies. Maar jij moet zowiezo rustig aan doen. De baby en jij gaan voor op een strak getraind paardje hoor.