35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:28

prairiewolf schreef:
mooi hoor, Vliegje voor de tweewieler en een mooi tuig. Heb zelf ook enkelspan van Zilco, blijft heel mooi. sterkte Mirriej, hoop dat ie snel opknapt. ik gebruik geen beenbeschermers.
net nog een rondje met de spikkels gedaan, langs een drukke weg. Geen problemen mee, ook de kijkerigheid naar stenen en postbussen is over. Mannetjes staan lekker in de wei.

Wow, zo fijn als de paarden het zo goed doen he

Wat naar Mirriejj, dat het zo gegaan is.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:59

kanniet schreef:
Toydoll, ik heb binnenkort nog leidsels van Zilco over....kopen :D ?

Haha ik heb zeker interesse!!!

Welke zijn het? De S grip? en wat wil je ervoor?

Ik vind dat echt sublieme leidsels. Super licht, sterk, zacht voor de handjes en toen veel grip. Jammer alleen dat zwarte leidsels bij Spook zijn tuig slecht passen XD maar goed.

Ik heb mn nieuwe sulky net opgehaald *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Nu wil ik rijden! Hij is mooi! en dat stoeltje zit LEKKER! dat had ik eerder moeten doen. En wat een TOP kerel is Andries toch (HCA!!). Wat een service, een super welkom om 8 uur sochtends op zaterdag haha.

Heb nu spoorverbreders, dichte lamoenen, stoeltje en een 16 inch. Vanmiddag passen en foto!!

Antheman:

Ik vind het zo enorm irritant van zilco dat die neusriem aan je bakstukken zitten, dat komt bij mijn pony zo slecht uit :( Maar ik zag dat ze losse neusriemhangers verkopen, voor maar 5 euro :+ Dus die moet ik hebben.
Ook vind ik de neusriem van zilco zo dun. Lijkt me niet lekker zitten. De luxere zijn alleen pas in grote(re) maten verkrijgbaar.

Kan je die biotane onderleggen met iets? Mijn vroegere hackamore hoofdstel had dat wel:
Afbeelding

De neusriem is toch een los riempje, dus ik zat te denken een losse neusriem te zoeken die onderlegt is (en dan in een leuk kleurtje :j ) en dan meteen een frontriem erbij in dezelfde kleur. Dan de neusriem los hangen en dan ben ik misschien toch nog tevreden met mijn zilco hoofdstel :Y)

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 10:06

Gefeliciteerd met je HCA Toydoll, vraagt om foto's natuurlijk he !

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:29

ja hoor Toydoll, dat kan ik. Ik heb turquoise, paars, antraciet, felrood en appeltjesgroene foamonderleggers.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:30

En gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Foto!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:08

Vraagje, wat is verstandiger 16 inch wielen of 19 inch wielen?
Kyara is 95 cm.
Tot welke stokmaat (groter dan 95 cm) past 16 inch goed en zou 19 inch te groot zijn voor haar?

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:30

ik heb 16 inch, en mijn pony is 105 cm. Bevalt prima. Ik zou 16 gaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:31

mirriejj schreef:
Wauw het tuig staat vliegje wel heel goed zeg!!
Toydoll, ik ben wel benieuwd naar nieuwe foto's van Spook.

Hier is gisteren de fysio geweest ( dacht dat ze zelf osteopaat was, maar stond blijkbaar een beetje krom op haar site ) 2,5 week terug heb ik Breezer voor de sulky gezet, mij werd aangeraden om hem zo dicht mogelijk erop te zetten, echter is hij op een gegeven moment gaan bokken en is daarbij compleet in de stress geraakt. Niet dat hij aan de kletter ging, maar hij uitte dit door de plas te laten lopen.
Paar dagen een dik been gehad, nagekeken door de DA maar niets te vinden, maar wel een advies om even een weekje rust te geven en dan een osteopaat te bellen.
Gisteren is ze dus langs geweest en ze is 2 uur met min kerel bezig geweest. Helaas zat hij compleet vast in de achterhand en kreeg ze dit ook niet losgewerkt in een keer. Over 2 weken komt ze nogmaals terug en ik probeer komende week een afspraak met een osteopaat die zij aanraadt te maken.
Kereltje liep na de behandeling wel al een heel stuk beter gelukkig en was ook al veel minder nukkig.

Jimmy is ondertussen 6 keer voor de sulky geweest en die doet net of dat hij het al jaren doet!

Gebruiken jullie trouwens beenbeschermers en zo ja, welke? Ik heb voor breezer een setje van QHP waarvan het harde gedeelte 15 cm is, maar die zijn Jimmy helaas wat te groot.

Jeetje, schrikken zeg, sterkte met hem

hier gebruik ik wel beschermers maar dat is omdat ik haar in een vlotte draf steeds hoor aantikken
ik heb shet maat harde schaal, van amika en 3-1 maat shet/mini-shet. Ik zorg wel dat de temperatuur niet te hoog oploopt dus als het warm is dan geen zeer actieve ondernemingen

hebben jullie allemaal de paardjes aan huis? of pension stalling? zo ja wat betalen jullie gemiddeld per kleintje?

de renbaan is overigens niet aan mijn huis, was het maar waar :P Is een onderdeel van onze pensionstal, ideaal om je paard op te beleren of voor de ruiters om het paard even de benen te laten strekken. Op onze renbaan mag bijna alles

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:11

Dit wordt hem, alleen is wat hier geel is bij mij zilverkleur.

Spoorbreedte is 125, geveerd en geremd, levertijd 10-12 wkn. en ik heb er een eenvoudig bokkussen bij besteld.

Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:12

Mooi Ulfeino, daar ga je heel erg van genieten.

Wij hebben de pony's aan huis. Dat heeft voordelen, maar zeker ook nadelen. Hier geen beenbeschermers. Ik zie daar het nut niet van in als de pony zich niet aantikt of andere domme dingen doet.

Nadeel van pony's in de tuin: alles afzetten en blokkeren zodat ze op hun eigen terrein blijven alhoewel het soms toch wel erg gezellig is als ze samen met ons relaxen op de veranda van het tuinhuis.

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:01

Mooie wagen ulfeino! Kanniet whahaha geniaal!!
Ik heb m'n mini bij een boertje staan 24/7 buiten. Als ze ziek is kan ze op stal, maar wel alles zelf doen. Koud water en stroom aanwezig. Ik betaal 50 euro per maand.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:09

geweldig kanniet!!!

idylle vind je dat niet heel zwaar in de wintermaanden?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:12

Kyara staat thuis, stukje afgezet hier op het erf ter grote van een bak ongeveer.
Gezellig dichtbij en veel drukte om haar heen, 's nachts staat ze op stal.

Prachtig plaatje Kanniet

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:01

Vliegje woont bij mij thuis, samen met een Merens, Fjord en Connemara ;)

Wat een enige foto kanniet! <3

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:04

Ohjajoh: Wat moet zwaar Zijn in de wintermaanden? Ze staat 24/7 buiten met 1 andere shet. Er is land genoeg dus zal waarschijnlijk niet hoeven bij te voeren. En zo wel krijgt Ze hooi bij. Verder is ze nog maar 1 jaar dus heel veel kan ik nog niet met haar doen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik haar nog maar 3 weken heb, dus nog geen winter Heb meegemaakt bij de boer. Met m'n vorige pony (rijpony) stond ik op een uberluxe pensionstal met alles erop en eraan, dus het dagelijks mesten viel me zowieso wel even tegen :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 20:49

zo'n foto had ik al eens van je gezien kanniet, echt zo leuk ! :-)

Ik heb Alf maandje geleden verhuisd. Daar betaalde ik echt heel weinig met 24/7 buiten/paddock. Nu betaal ik een heel stuk meer, ook stuk meer luxe. Daar heeft Alf niets aan (behalve de goede longeerring bodem natuurlijk) en was voor mij ook niet de reden om bij m'n oude stalletje weg te gaan. Maar ik woon ook in de Randstad en daar liggen de prijzen ook niet laag natuurlijk.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:12

idylle schreef:
Ohjajoh: Wat moet zwaar Zijn in de wintermaanden? Ze staat 24/7 buiten met 1 andere shet. Er is land genoeg dus zal waarschijnlijk niet hoeven bij te voeren. En zo wel krijgt Ze hooi bij. Verder is ze nog maar 1 jaar dus heel veel kan ik nog niet met haar doen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik haar nog maar 3 weken heb, dus nog geen winter Heb meegemaakt bij de boer. Met m'n vorige pony (rijpony) stond ik op een uberluxe pensionstal met alles erop en eraan, dus het dagelijks mesten viel me zowieso wel even tegen :=

Oh 1 , ja ik heb even niet onthouden van iedereen hoe oud en ect 8-)
Hier is de winter buiten echt niet te doen (noord-holland)
het wordt echt nat en drek := :oo

nou ben ik eerlijk wel een luxe pop hoor :o
zou niet meer zonder m'n binnenbak willen :o

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:28

Toen ik m'n rijpony Nog had had ik een binnenbak van z dressuur formaat. Gedraineerde logeer bak en eveneens Gedraineerde buitenbak. 4 of 5 was plaatsen met warm en koud water. Weidegang of paddock solarium naja je kunt zo gek niet bedenken of het was er, dus ik ben ook redelijk verwent geweest ja :o
Door omstandigheden moest ik haar verkopen en voor een mini jaarling vind ik het zonde om zoveel geld uit te geven terwijl ik alleen weidegang gebruik.
Ene tis ook moeilijk hoor om van iedereen Te onthouden Wie waar hoort en hoeveel ze er hebben haha.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:30

je hebt helemaal gelijk hoor, zou ik voor zo een jonkie ook niet doen

ik heb ook gewoon onwijs mazzel met mijn stal, we hebben veel faciliteiten, is voor de omgeving hier erg goedkoop en super kindvriendelijk
en da is met mijn dochter echt een vereiste natuurlijk
zie hier in de omgeving toch veel shets in de drek staan en wordt weinig mee gedaan (ik wordt ook altijd gecomplimenteerd dat wij dat wel doen) en als ik jullie allemaal in het topic zie ,allemaal fanatiek, dan ben ik toch nieuwsgierig hoe en waar dat zo staat :P

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:43

Kyara is niet meer een normale shetlander volgens manlief, veel te veel verwend, toen ik mijn paard nog had kwam Kyara altijd als eerste aanrennen om naar binnen te gaan :)
Als het koud en regenachtig is staat ze te schreeuwen voor de stroomdraad en rent haar stal in als ik haar in de schuur los laat :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:54

Als je goed kijkt zie je op de achtergrond (foto vorige bericht) de stal, daar kunnen ze altijd in als ze willen. In de praktijk komt het erop neer dat dat vooral is om voor de zon te schuilen.

Hier worden we dus echt altijd lastig gevallen als we lekker achterom denken te gaan zitten of liggen......

Afbeelding

Touwtje spannen voor de ingang helpt dachten we. Niet voor het veulen dus.

Afbeelding

Afbeelding

Zo, nu stop ik met foto's spammen. Ik denk dat jullie nu wel een indruk hebben hoe lastig dat ongedierte is.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:19

Haha pony's in de tuin vind ik wel geweldig hoor :D:D

Ulfeino: MOOI! gefeliciteeerd! Hopelijk snel binnen!! Goede keus met zilver denk ik :D

Sulky gepast, geen foto's gemaakt :O erg he! Morgen, ik beloof!

Spook en Kyano staan op kleine pensionstal hier.
Spook heeft prive wei + klein stalletje waar hij hele jaar door op moet staan (indien nodig kan er nog wel het eea verzonnen worden aan andere mogelijkheden).
Kyano heeft een eigen stal + vast verhard uitloopje en staat dus ook 24/7 buiten, overdag wel gewoon in de kudde op het 'grote land' en/of paddock.
Verder buitenbak, verwarmde kantine, koffie, all-in, afgesloten zadelkamer, koets + sulky binnen gestald, trailer buiten gestald, heel veel service en gezelligheid. helaas wel wat verder van het bos en ik betaal voor dat alles bij elkaar 220 per maand.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:34

Als je de kosten voor een groot paard gewend bent dan kost een shetlander geen drol.

Kyara kan ongeveer 1 maand met 1 pak hooi en 2 pakken stro.

Iedere avond krijgt ze een halve Pavo koek.

Totale kosten: ongeveer 20 euro en dan heb ik haar 's nachts dus altijd (ook zomers) binnen en overdag in de wei.

Vind persoonlijk 50 euro p/maand voor een jaarling die alleen maar in de wei loopt best wel veel, ik zou me doodschamen als ik zoveel zou rekenen voor naaste familie :o
Voor niet familie vind ik het een prima bedrag, want je hebt tenslotte dan ook altijd vreemden op het erf.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:20

Ulfeino: ik weet niet of je op mij doelt (ik betaald namelijk 50 euro) maar die man is een wildvreemde voor me. Ook mag ik gebruikt van stalling maken als ik wil en mag zijn brok en hooi pakken (maar dat doe ik niet) verder regelt hij de mestafvoer, gebruikt ik stroom voor het schriklint en drinkt m'n pony Zijn water op. Dus nee ik vind 50 euro een heel net bedrag.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:56

Toydoll schreef:
kanniet schreef:
Toydoll, ik heb binnenkort nog leidsels van Zilco over....kopen :D ?

Haha ik heb zeker interesse!!!

Welke zijn het? De S grip? en wat wil je ervoor?

Ik zal straks een foto maken en de lengte opmeten.