Ze gaat op me liggen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maccie

Re: Ze gaat op me liggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:56

mijn mini storm doet dit wel eens als hij is het zonnetje in de paddock loopt en ik op de grond ga zitten.
hij schuurt eerst wat met zn hoofd tegen je aan en laat zich dan vlak naast je op de grond ploffen.

ik heb niet het idee dat hij dit om een speciale reden doet. hij is gewoon heel aanhankelijk en op zijn
tijd even een ontzettende baby..

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:57

Wat een leuke foto's
En zoals sommige mensen reageren doen ze alsof die shetjes monsters zijn Nors opkijken
Hallo doe even normaal ?
Je ziet duidelijk op de foto's dat de shets ontspannen zijn en er helemaal van kunnen genieten..
Zie je ergens dreigende houdingen ? Ik niet hoor Lachen

Dit kan echt geen kwaad en ik kan me ook niet echt voorstellen dat een beest van 100 kilo jou helemaal gaat pletten!

Zoals ik in mijn eerste post zei ken ik een paard wat er helemaal van geniet als je over haar rug krabt en ze gaat er dan ook helemaal in op dat ze jou wel eens tegen de muur plet. Dit doet ze dan ook niet expres maar gewoon omdat ze het zo leuk vind! Als je dan stopt en haar een duwtje geeft draait ze zich wel terug tegoei. Dieren zijn dieren en die redeneren nou eenmaal niet zoals mensen Lachen

Ik vind het echt leuk voor je dat je shetjes zo op je reageren dat kan alleen de band maar verterken!

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 18:57

Bedankt allemaal weer voor de reacties en leuk dat sommige hier ook ervaring mee hebben.
Vooral een bedankje aan Spatter. Ik wilde dit lig-gedrag ook al aankaarten scheelt mij weer een hoop getyp Knipoog
Helga ging vroeger ook altijd tegen haar broer aan liggen en dan met haar hoofd op hem ergens.

Helga heeft tot nu toe altijd helemaal onderin rang gestaan (behalve toen ze bij haar moeder stond) en weet heel goed wanneer ze afstand moet houden. De foto waar ze tegen een vriend van mij aan ligt wil ik nog even bij zeggen dat we toen wel al 2 uur in de wei waren. Verder past ze goed op waar ze haar benen laat, ook als ze jeuk heeft. En ik let zelf ook altijd op. Dat neemt natuurlijk niet weg dat een ongelukje kan gebeuren. Ook van mijn kant.

Deze kleintjes kunnen niet lang op hun zij liggen, omdat de ademhaling dan moeilijker gaat. Als Helga dan dus van zij wilt wisselen op weer ''rechtop'' wil gaan liggen. Doet ze aanstalte en duw ik haar op haar andere zij of omhoog. Dit ziet de een als onderdanig doen en die ander (ik) als behulpzaam zijn. (Net als hoe ....? ook zei toen haar kind tegen de pony inslaap was gevallen alleen help ik de pony en daar de pony het kind zodat er geen ongelukjes gebeuren)

Eigelijk hoopte ik dat mijn moeder er even wat foto's van kon maken, maar toen voelde Helga zich niet op haar gemak en bleef gewoon bij me staan. Toen ze weg was ging ze wel weer bij/op me liggen. (Zoals ik al eens zei gaat ze niet met heel haar lichaam bovenop me liggen, ik wilde gewoon een pakkende titel hebben. En er komen geen kinderen in mijn wei. Als ik toch iemand mee neem laat ik ze nooit alleen met de shetjes.) Ik heb ook nog 2 filmpjes gemaakt hoe ze gaat liggen maar ik weet nog niet hoe ik die hierop moet zetten. Hier wat zelfgemaakte foto's..... Pling
DO NOT TRY THIS AT HOME
Afbeelding
Tussen de lange stelte lekker op de buik liggen.
Afbeelding
Dromen
Afbeelding
Met de pens omhoog, Misty vind het maar raar.
Afbeelding
Cool
Afbeelding
Hou nou op met die foto's!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:45

Ik zie een pony die heel erg veel vertrouwen heeft in haar baasje.
Op die 2e foto zie je dat gewoon, en als die pony zich zo kwetsbaar durft op te stellen door op haar rug te gaan liggen, is deze band tussen baas en dier heel erg gebaseerd op wederzijds vertrouwen.

Wat ik in het begin las was dat TS de pony "vraagt" om te komen, dat kan je met je lijf doen, daar hoeft geen stem commando aan te zitten.
Ik vraag mijn pony's vaak zat om te komen, door hoe ik mijn lichaam gebruik, 9 van de 10x komen ze ook om te knuffelen.
Paarden zijn sociaal en hebben onder elkaar ook vrienden, zonder ander paardenmaatje overleef je het als paard niet.
Ik denk ook niet dat deze pony zo snel bij een ander dit zou doen, die persoon zou toch eerst het vertrouwen moeten winnen van deze pony en andersom, zoals TS ook al aangaf duurde het 2 uur voordat de pony naast de man ging liggen.

Als dit voor TS goed voelt moet ze dat doen, ik neem aan dat TS haar pony heus wel in de gaten houd als een vreemde dit gedrag niet accepteert.
Erg mooi om te zien dat mens en dier zo'n band kunnen scheppen samen.

Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar die filmpjes Tong uitsteken

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:56

Haha Geweldige foto's! Haha!
Maar pas op straks ga je dood ROFL

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:06

Geweldig.. en dan die toet die ze er bij trekt ROFL

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:07

Inderdaad, zo schattig!!
Die pens omhoog haha

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:09

GEWELDIG Haha! ECHT WAAR Haha!

super schatig Haha!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:27

Ik zie ook geen problemen hoor. Zolang ze niet dominant gaat doen, en je duidelijk de grenzen stelt is dit toch gewoon super schattig Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:36

Wat schattig Lovers

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:42

Haha, dat is wel echt superlief.
We hebben de ruimte thuis voor een shetlandertje, zou wel willen dat ik er ook een mocht..
Maarja dat mag niet. Vork

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 20:33

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:01

Ge-wel-dig! Cool
Wát een heerlijk kleine poownie, die het gewoon fijn bij mensen vindt!
Apart, dat wel, maar zie het maar als een beloning van je omgang en verzorging, die op deze manier tot uiting wordt gebracht door poownielief!
Heerlijk om te zien, daar doe je het toch voor, lijkt mij?
Ben zelfs een beetje jaloers, hihihi!

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 21:18

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:23

Levensgevaarlijk! ROFL Clown ROFL Clown ROFL

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:24

wat heerlijk om naar te kijken, zoveel vertrouwen in elkaar !! ik ben toch stiekem een beetje jaloers, zou zelf ook weleens zo met mijn paardje in de wei willen liggen Bloos

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:59

Lys schreef:
wat heerlijk om naar te kijken, zoveel vertrouwen in elkaar !! ik ben toch stiekem een beetje jaloers, zou zelf ook weleens zo met mijn paardje in de wei willen liggen Bloos

Hier nog 1... Knipoog
Wij komen er tenminste eerlijk voor uit!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:42

Echt super leuke foto's!
Die shetten van jou houden gewoon van gezelligheid Haha!

Die van mij doet het ook regelmatig, echt zo schattig!
Als veulentje: http://www.mijnalbum.nl/Foto=BWCOJ7NP
Tijdje later: http://www.mijnalbum.nl/Foto=W8KUDJ3D

Soms snurkt ze ook echt. Maar die van mij "komt" niet echt op schoot, ze gaat meestal naast me neer ploffen als ik aan het borstelen ben. Dat vind ze altijd een heerlijke massage. Maar echt op schoot gaan liggen mag ze van mij niet, want ik wil wel wat langer mee Haha!

Persoonlijk denk ik niet dat het iets met dominantie te maken heeft. Eerder vertrouwen, want die van mij lopen in een minikudde en die slapen allemaal echt tegen elkaar aan met 1 op wacht.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:57

ik vind dit zooo schattig om te zien!
het diertje ontspand zich zo te zien volledig, en vertrouwd de omgeving en de personen waar ze bij gaat liggen.

Je kent je dieren goed genoeg om zelf te bepalen of het veilig is of niet, ik vind het er niet onveilig uitzien.
Je kan dit prima zelf inschatten, en zolang er idd geen mensen of kleine kinderen bij komen die hier geen ervaring mee hebben, zie ik niet in waarom niet!

nikkyily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:57

vet lief:d

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:56

haha, geweldig, leuk joh Dromen

Larysse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:16

Lief hoor, zo leuk die foto's.
Jammer dat er in elk topic zo'n drama omheen gemaakt wordt.
Laat mensen in hun waarde met de dingen die ze graag doen.
Als ze commentaar had gewild op haar verhaaltje had ze er wel om gevraagd.

Lieve pony's! Ik heb ook zo'n knuffel en ze verdienen die aandacht! Lovers

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:30

Schattig, alleen ik zou het haar wel afleren Lachen Voorals ze groter en zwaarder word Tong uitsteken

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:34

ze doet echt voorzichtig en er zit geen lompheid in of iets wat lijkt dat ze je wil bezeren ofzo, ik zal dit niet afleren hoor, je merkt het vanzelf als ze te lomp word.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:41

Oh wat lief zeg! Stiekem zou ik ook wel zo willen liggen ja met de mijnes Nagelbijten / Gniffelen