Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
die kleintjes waren die wandelingen wel gewend
ImkeTarek schreef:ik ken t ja! bahbah!!
"wat moet je met zo'n shet??" nou.. uhm, alles als met n gewoon paard, behalve rijden!! lijkt me duidelijk toch :P ?!
en ik word idd ook ERG moe van iedereen die denk grappig en orrigineel te zijn met de opmerking "goh, wat heb jij een grote hond!"
laatst was wel grappig.. klein kindje stond op een 30meter van mij vandaag, roept ie: "moet je kijken, das een grote hond!!" en toen keek ie beter "oeps"
die dacht dus écht dat mijn shetje een hond was

superlotje schreef:Ik loop of fiets dagelijks met mijn shet en krijg het dus ook regelmatig te horen:
"Moet je er niet op gaan zitten?" "Ben je je hond aan het uitlaten?"
Soms reageer ik niet, een enkele keer zeg ik, "Nee, het is een cavia/hamster/watervlooi oid."
Vorige week toen een man (van een jaar of 70) vroeg "of ik er niet op moest" heb ik uitgelegd dat ik te groot ben en Lotje eigenlijk al een omaatje is (met haar 21 jaren)![]()
Twee dagen later kwam ik hem weet tegen met Lot, hij was aan het fietsen met zijn vrouw (?). Zegt ie: "Die is haar omaatje aan het uitlaten"![]()
Over dat er alleen maar aan rijden wordt gedacht tegenwoordig:
Een paar weken geleden was ik een weekend weg met mijn jongerenkoor. We logeerden op een boerderij met rundvee en een paar paardjes. We waren er nog geen vijf minuten of er stonden al een paar meiden van 12-14 jaar bij het hek van de wei, die het over rijden hadden.
Waarop ik me hardop afvroeg waarom iedereen altijd gelijk aan rijden denkt als ze een paard zien.
Toen was het stil...
)
vaak zijn ze dan stil hehe
! Salvatore schreef:Weet we wat we moeten doen?!
Onze shets leren zitten op commando. En als er dan weer zo'n grappemaker komt die een opmerking maakt van: "Goh wat een leuke hond." Dan laat je je pony zitten en dan vraag je heel onverschillig: "Kan die van u dat ook?"

Jelleee schreef:Ik ga mijn shetlander niet leren zitten, alleen maar omdat die mensen te achterlijk zijn om zelf te bedenken wat het verschil is tussen een paard en een hond.
Maar is wel een leuk idee om ze te 'dissen' hahaha.
)
Ik heb ook wel eens opmerkingen gekregen van "O loop jij met je hond". Gewoon wat grappigs terug zeggen of er om lachen
. Maar het is wel dom