Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
arans schreef:Mijn shetlander snapt longeren niet, dus ik het de dubbele longe niet gebruitk als basis voor de lange teugel. Dat ze longeren niet snapt komt omdat ze niet reageert op de zweep, of enige vorm van drijven. Dus als mijn shet aan draaft, gaatze meestal erg sloom. Op dat moment wil ik haar even wat tempo wisselingen late lopen, dus geef ik mijn stem comando. als ze hier niet op reageert, krijgt ze een tikje. soms gaat ze wat sneller. Maar meestal staat ze abrupt stil. En staakt ze.. Einde oefening. Dit is echt heel frusterend, want deze pony is ongelofelijk scheef, maar recht richten als ze niet voor het "been" is. Ook in het weiland, kan ik niet normaal werken aan de lange teugel, omdat ze staakt bij 1 hoek, en er geen tempo wisselingen zijn te rijden
arans schreef:Rechtrichten aan de hand, vond ik trouwens ook erg intresant. Omdat ik niet op Polly rij, en ze wel scheef is lijkt mij dit een mooi altenatief
Mag ik vragen hoe je aan de lange teugel wijkt?
Travers lukt mij nog doormiddel van de achterhand naar binnen te drijven, maar ik weet niet of dit juist is.
mariska12 schreef:Eliine je zei net hier boven over dat wijken dat ze dat wel onder het zadel moeten beheersen..
maar mijne heeft dat nooit gekunt onder het zadel ..(nouja nog niet geleerd)
maar met langelijnen doet hij het super!!
Eliine schreef:mariska12 schreef:Eliine je zei net hier boven over dat wijken dat ze dat wel onder het zadel moeten beheersen..
maar mijne heeft dat nooit gekunt onder het zadel ..(nouja nog niet geleerd)
maar met langelijnen doet hij het super!!
Ik bedoelde dat als je het op een commando wilt zetten, dus zonder zweep te gebruiken, dat je pony het dan al wel moet beheersen, al dan wel of niet onder het zadel. Had het blijkbaar niet duidelijk neergezet