Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Het is voor de sterke shetlandpony mogelijk om op een verharde weg lasten te trekken die wel twee maal zo groot zijn als zijn eigen gewicht. Omdat hij gezien wordt als een van de sterkste pony's en paarden ter wereld, denken veel mensen dat een shetlander ook grote lasten kan dragen. In werkelijkheid kan een shetlander slechts maximaal twintig procent van zijn eigen gewicht dragen omdat de pony anders op den duur last krijgt van de gewrichten in zijn rug en hij vrijwel onbruikbaar wordt om op te rijden, hoe jong of oud hij ook is. Niet alleen het gewicht van de ruiter is van belang maar ook zijn lengte; als de ruiter te lang is, brengt deze de pony uit zijn balans.
lisenpip schreef:nee hoor want een shetlander van 110 is officeel al geen echte shetlander meer. zijn allemaal door gefokt! maar zijn niet meer de ECHTE shetlander van het wilde
viavialover schreef:mijn opa em kennis weet alles van ponys en hoe je een pony met de zieke van patila kunt behandelen en nog veel meer en me opa heeft koetsiers bewijs en kan me leren mennen en hebbe allebij al 70 jaar ervaring en ik 15 dus we weten wat we doen
viavialover schreef:80 jaar is meer dan zachtzinnige 42 jaar en jij weet niet eens wat de ziekte van patila is dus

jillhorses schreef:Ik zit kort omdat ik voor de eerste keer gegalopperrd had op deze shetlander (ik ben GEEN beginner maar ik rij deze pony nog niet zo lang)