Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovekandy

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 20:14

ik stap er wel zelf op wie heb hier gelezen dat ik er niet op stap. en belast haar heus niet. al het het 'echt niet gekunt' hadden we ook wel commetaar op de manege gekregen.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:52

de grootste misvatting over shetlanders volgens mij. ze bokt me er met gemak af dus ze kan me wel houden, ze rent nog heel hard dus ze kan het wel houden. waarom zou een pony bokken of rennen? om jou van hen rug af te krijgen, dat is hun manier om te zeggen dat je te zwaar bent! ook zijn er genoeg pony's die zo braaf zijn dat ze zelfs dat niet eens doen, lekker makkelijk om dan te zeggen van mijn shet kan mij makkelijk dragen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:58

lovekandy schreef:
ik stap er wel zelf op wie heb hier gelezen dat ik er niet op stap. en belast haar heus niet. al het het 'echt niet gekunt' hadden we ook wel commetaar op de manege gekregen.

Misschien weten ze wel dat JIJ zo eigenwijs bent, dat ze hun tijd er niet aan willen verspillen.

Meid ga gewoon door en verkloot je pony, later zul je ons begrijpen

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:58

lovekandy schreef:

waarom heb je dit topic dan gestart?
Het is niet per se zo dat iedereen op de manege er wel verstand van heeft, en als ze vinden dat het 'echt niet (meer) kan' hoeft het ook niet zo te zijn dat ze dat dan ook tegen je zeggen.
Ik ben zelf 1.65 en 45 kg. En ik zou echt niet meer op een shetlander stappen, ik vind mezelf sowieso te lang, en ik vind mezelf ook te zwaar.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:14

Goedzo Krumel van jou moeten er meer zin. Lachen

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 22:04

elinax21 schreef:
de grootste misvatting over shetlanders volgens mij. ze bokt me er met gemak af dus ze kan me wel houden, ze rent nog heel hard dus ze kan het wel houden. waarom zou een pony bokken of rennen? om jou van hen rug af te krijgen, dat is hun manier om te zeggen dat je te zwaar bent! ook zijn er genoeg pony's die zo braaf zijn dat ze zelfs dat niet eens doen, lekker makkelijk om dan te zeggen van mijn shet kan mij makkelijk dragen

heb nog nooit gezget dat ze bokt.

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 22:04

horsewisper schreef:
lovekandy schreef:

Misschien weten ze wel dat JIJ zo eigenwijs bent, dat ze hun tijd er niet aan willen verspillen.

verkloten doe ik niet we letten heus wel op. Knipoog

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:10

waarom reageren jullie allemaal zo agressief en zeggen dat iemand zijn pony verkloot omdat diegene er 1 of 2 keer in de week er een half uurtje oprijdt. als jullie het er niet mee eens zijn zeg dat dan normaal en niet direct de TS of wie dan ook meteen af te kraken.
heb een beetje respect voor elkaar..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 06:49

Echt een zinloze discussie de TS wil dus gewoon blijven rijden en heeft dus geen zin in antwoord op haar vragen tenij het eht antwoord is dat zei zelf wil horen, dan kan je het topic net zo goed sluiten want als ej toch neit wil luisteren of iets wil aannemen van iemand heeft dat dus geen zin

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:16

[/quote]

verkloten doe ik niet we letten heus wel op. Knipoog
[/quote]
Daar let je niet op, je let op je eigen, je bent heel egoistisch nu tegenover je pony.

jij wil rijden dus moet de pony daar de dupe van zijn.

als jij niet wilt luisteren intresseert mij dat niet, respecteer jou keuze, maar zielig voor de pony.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:24

@lovekandy: je vraagt zelf om de mening van bokkers, dus die krijg je ook!

waarom wil je persé rijden, accepteer gewoon dat je te groot en te zwaar bent (voor de pony!) en blijf lekker met je shet wandelen, of ga vrijheidsdresuur doen?! heel gaaf ook.. zoek andere leuke dingen, laat het rijden toch lekker!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:26

Wat ze ook kan doen is mennen. En anders een KLEIN bijrijdertje zoeken. En zelf een grote pony kopen als je persee wilt rijden, wat ik hier uit opkrijg.

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 13:24

ik wil niet perseer rijden. die pony vind het zelfs nog leuk als we ff een strandrit maken of ff een rondje straat hobbelen. als jullie me niet willen geloven dat ze me heus emt me 53 kilo kunnen houden kom dan even langs en spring er desnoods zelf op. nou dan vragen jullie maar een slotje.

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 13:24

Caprice14 schreef:
waarom reageren jullie allemaal zo agressief en zeggen dat iemand zijn pony verkloot omdat diegene er 1 of 2 keer in de week er een half uurtje oprijdt. als jullie het er niet mee eens zijn zeg dat dan normaal en niet direct de TS of wie dan ook meteen af te kraken.
heb een beetje respect voor elkaar..

vind ik ook bedankt. Knipoog

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:28

Shetlanders zijn verschrikkelijk sterk, op de shetland eilanden rijden er zelfs volwassenen op. Dus hou alsjeblieft op over 53 kg is te zwaar enz enz. Paarden kunnen de helft van hun eigen gewicht dragen. En ik denk niet dat een shetje minder dan 106 kg weegt, echt wel meer hoor! Knipoog

@ TS: zolang jij er zelf nog met plezier op gaat zitten is het echt geen probleem, maar zodra de pony zelf al aangeeft, dat het zo niet langer kan, zou ik stoppen als ik jou was. Lachen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:36

Volwassenen ? Year right, Hoelang denk je dat die shets dan mee gaan ? Igg niet lang.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:40

lovekandy schreef:
ik wil niet perseer rijden. die pony vind het zelfs nog leuk als we ff een strandrit maken of ff een rondje straat hobbelen. als jullie me niet willen geloven dat ze me heus emt me 53 kilo kunnen houden kom dan even langs en spring er desnoods zelf op. nou dan vragen jullie maar een slotje.

Een strantrit is ontzettend zwaar, zwaarder als een klein buitenritje dus je rijd er fanatiek mee. Als ik op mn mini ga zitten gaat hij ook lopen terwijl ik veel en veel te zwaar bent, dat komt omdat hi9j zo graag wil werken, een fijne eigenschap van shetten die helaas door de ruiters vaak neit word begrepen.

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:49

Ik weet het niet hoor waar jullie je druk om maken maar lovekandy weet echt wel wat ze doet. Ze is echt niet dom!! En al zou het geen gezicht zijn dan word er op de manege ook wel wat vangezegd zo zijn ze gewoon.. Ik ken de pony ook en die loopt met plezier voor dr. Een pony kan ook wel is bokken van vrolijkheid..(als jullie daar tenminste al is van gehoord hebben). Het word ook gewoon afgewisseld met longeren enz. dus ik begrijp niet echt waar jullie je druk om maken..

IK rij zefl ook nog af entoe op een shetlander..
Ik ben 1.70 en weeg 48 kilo. Die shetlander is 1.10 en kan mij nog makkelijk drgaen en ik kan niet meelopen.. Die word dressuurmatig gereden. Heeft L2 gelopen niet met mij maar met een ander meisje.

Doe nu niet of iedereen hier het meeste verstand heeft van shetlanders want daar schiet je toch niets mee op.. Je kan ook gewoon je menig over iets geven. En hoef je niet zo fel te reageren op een topic.. IK denk dat lovekandy heel goed weet waar ze mee bezig is..En nog 1 ding lovekandy heeft niet gezegd dat ze er fanatiek meerijd, maar ze wisselt gewoon af en het is ook wel eens lekker op het strand voor een shetlander.Ze rijd haar ook echt niet elke dag tot dat ze er bij neer valt. De shetlander vind et gewoon helemaal geweldig om af en toe eens naar het starnd te gaan, waarom zou je het dan niet doen. Alleen omdat het een beetje zwaarder is. Denk eerst is goed na voordat je wat gaat zeggen!!!!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:50

Iedereen zegt toch hetzelfde dan zou er bij toch wel een belletje gaan rinkelen

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:04

Tuurlijk niet.
Zij heeft gelijk en wij zijn stom en typisch bokt.
Zo is het toch.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:10

lovekandy schreef:

A. je wilt niet persé rijden
B. Pony vind rondje straat, of strand heel leuk
OPLOSSING: ga wandelen over strand of door de straat!

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:14

Ik heb niet gezegd dat zei perse van mij gelijk moet hebben, maar in dit geval sta ik wel een beetje aan haar kant.. Ze weet wel wat ze doet met dei shetlander en wat het aan kan.. IK ik heb ook helmaal niet gezegd dat jullie stom ofzo zijn als je dat wel denk t lees dan een keer beter.. En typisch bokt ja bij de meest edingen vliegen jullie erop af.. Je kan het ook op een andere manier brengen.. Zou een stuk vriendelijker overkomen.En j aiedreen zegt hetzelfde maar praat iedreen voor zichzelf, nou nee sommige praten gewoon mee omdat ze hier niet hun eigen mening durven te geven over iets..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:16

@chanty: als je dat zo vervelend vind van bokt dat iedereen er op af duikt, dan kan ik eigenlijk alleen zeggen, post dan niet in dit soort topics. topics waar een mening gevraagd wordt, weet je van, dat bokt ook zijn ongezouten mening zal geven!

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:18

Het is niet alleen in dit topic maar het gebeurt zowat overal.. Mss is bokt zo maar we kunnen het ook gewoon gezellgi houden hier en gewoon iest op een andere manier brengen..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:53

nee, dat is alleen zo in de discussietopics.
en misschien moet de TS dan ook wat meer toegeven, ze vraagt om een antwoord, om een mening, dan krijgt ze die, en dan is het 'Nee maar...'