Ik betaal 50 euro per maand met alles erbij; Hooi, rijbak, weiland, bix. En dan haal ik de hoefsmid erbij als het nodig is. Niet standaart om de 6 weken ofzo. Wormenkuur om de maand.
in de zomermaanden betaal ik 6 euro per 2 maanden en in de winter zo'n 15 euro per 2 maanden. Feitelijk mag je dus zeggen dat ze niks kosten (althans, bij ons) 1 x in het half jaar- 3/5 jaar komt de smid á € 25,-
Zomers: - Eczeemcreme (aardig duur) - loopt voor de kar en wandelt waardoor de hoeven netjes blijven (1x per jaar bekappen/bijvijlen) - krijgt de restjes wormenkuur van de andere paarden wat precies genoeg is - enten - stalling/weide thuis betalen we niks voor, de wei waar ze nu in staan wel (midden in het bos, goed hekwerk en waterpomp)
In de winter krijgen ze hooi en biks dus dan wel wat meer.
Zaterdag gaat Dot naar een nieuwe stal, we staan nu op een manege hier betaal je voor een shetlanderstal 150 euro, belachelijk veel dus nu hebben we een boer gevonden en gaan we 30 euro betalen en dan incl hooi en stro, krachtvoer en muesli moeten we zelf aanschaffen, nou ja dat is het duurste nog niet. Dot gaat om de 6 weken na de hoefsmid dit is 35 euro, ze staat verkeerd op d'r hoefjes dus dit echt nodig, zodra het helemaal goed is zal de smid minder komen, en dan elke 2 maanden een wormenkuurtje. Uiteraard ook de inenting en dat is het wel zo'n beetje. Dus dat is nog eens leuk paardje onderhouden hahaha
Ik afgelopen maand 0 euro aan Niels uitgegeven Maar deze maand word dan weer duurder, hij moet ontwormd, hoefsmid moet weer komen en hij is weer aan de beurt voor z'n inentinkjes. En verder heb ik nog wat spullen nodig. Dus dat zal wel 70 euro worden deze maand.
ik ben 250 a 300 euro in de maand kwijt voor mijn shetlanders. Ik vind niet dat je een shetlander moet nemen omdat je denkt dat deze goedkoper zijn. ja in aanschaf misschien maar in onderhoud niet want een shet kan ook goed ziek worden. een verzekering is dan wel belangrijk
Hheej leuk dat je meschien een shetlander krijgt ik zou als ik jou alsje denkt die hoeven worden iets te lang z'n schaaf ding kopen en dan gewoon een beetje of slijpen en dan pas later ff naar de hoefsmid dat kost 20 25 euro ligt eraan wat er moet gebeuren een paard wordt pas deur als er iets mee is
als je geen smid laat komen gaat er al gauw iets mis en dan worden ze natuurlijk al gauw duur Het is neit voor niks dat de opleiding hoefsmid zo lang duurt