Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ayla schreef:Ohja Linsey nu je het zegt, dat ging toen maar net goed toch? Kan het me nog wel herinneren.
Elaine: ik gaf dat ook, 200 gram voor 190/200kg wegende Sjors. Helaas was het blijkbaar toch niet (vaak) genoeg. Ik ga het nu meer geven en vaker en als ik vermoeden krijg sneller een foto laten maken.
Ronny gaat hier natuurlijk gewoon in mee maar die eet het wat makkelijker, toevallig had ik ze vorige week nog een kuurtje gegeven.
dus vond het een goed excuus om een nieuwe jas te bestellen bij agradi. Gelukkig knapte hij snel op, nu hopen dat hij morgenochtend ook nog fit is en dat t niet terugkomt.
Hoe gaat het met hem?
Op een school en een BSO. Op de BSO ben ik gevraagd de kids wat over paarden en veiligheid te vertellen. Erg leuk

Heb je foto's?

Vervelend dat hij broeiplekken en jeuk krijgt, maar het is een lange tijd natuurlijk ook nog niet echt koud geweest.
Zo leuk! Hopelijk is het zand snel weg bij Sjors, echt vervelend.
Toch wel wat broeiplekjes dus dat is jammer, maar nu kan het lekker luchten en is het zo weg.

Hoe doet Duvel het voor de wagen thuis? 
Hoe gaat het nu? Ik geloof dat een sportbuggy rond de €5.000,-/€6.000,- kost maar dat weet ik niet zeker. Ik heb geen ervaring met de Tjeu vierwielers maar ik heb er één keer een zien rijden en die hoorde je behoorlijk piepen/kraken.
Ik weet niet zeker of er (te) weinig zand uit komt aangezien de enige manier om te checken hoeveel er nu nog in zit een röntgenfoto is. Dat voelt nu nog te vroeg aangezien ik wel dagelijks zijn mest test op zand en zie dat er maar weinig uit komt. Waarschijnlijk komt dat omdat hij naast vrije beweging buiten al ruim een maand niet getraind wordt. Afgelopen week heb ik hem geschoren dus nu ga ik hem rustig aan weer een beetje longeren etc. Ik was gestopt omdat hij duidelijk niet in zijn hum was en dat was natuurlijk wel logisch door dat zand. Het is trouwens wel normaal dat het zo lang duurt gezien de hoeveelheid, vandaar dat ze vaak gaan sonderen i.v.m. het risico op koliek.
echt een heel knappe pony om te zien zo!
Ze oogt inderdaad veel groter. Wanneer is zij gemeten??
Wat een mooie sluiting op die deken btw!

ik deed bij haar vaak een mesttest op zand, later dacht ik, eigenlijk weet ik niet welke uitslag is graag zie?
ook altijd zo lastig om een paard op een gezonde manier wat te laten aankomen.. meestal krijg je dan weer te maken met producten waar veel suiker en zetmeel inzit.
Wat enorm bijzonder dat hij zo'n lieve hulppiet was. Goed dat je nu even wat bijvoert. Vanaf wanneer komt hij aan huis? En jeetje wat een belachelijk dure wormenkuur. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Wat was dat voor kuur?
Ben zo trots op hem! Heb mijn zweep opgemeten en hij blijkt 1.50 te zijn! Terwijl ik zeker weet dat ik de kortste zweep had besteld bij demenner. Ook mijn tuig daar destijds besteld en niet al te fijne ervaring gehad en nu ook nog dit. Best balen want het is al bijna 10 maanden geleden en toen is het me niet opgevallen (lekker suf van mijn kant). Die zwepen zijn flink aan de prijs en het verzenden is ook niet gratis. Eigenlijk wil ik niet bij haar nog iets bestellen omdat er elke keer zoveel fout gaat maar ik wel elke keer voor de verzendkosten opdraai.
Even kijken of ik ergens anders een kortere zweep kan bestellen.
Wat jammer dat je ervaringen met de menner niet zo goed zijn. Ik ben eigenlijk altijd heel tevreden over haar. Misschien toch nog even een berichtje er aan wagen?
Wil het niet verpesten en daarbij speelt ook heel erg mijn eigen gevoel mee. Ik heb het súper moeilijk gehad met het feit dat ik moest accepteren dat het klaar was met Willem en ik heb dat nu een plekje kunnen geven. Ga ik hem weer “oppakken” ben ik heel bang voor een enorme teleurstelling en dat ik weer opnieuw kan beginnen met het verwerken/accepteren. Dus op dit moment doen we ‘t lekker op deze manier en blijf ik mijn eigen gevoel volgen.
Vervelend dat hij nu wat te dun lijkt te worden, idd lastig te zien met zo’n vacht. Als de speedibeet niet helpt zou ik hem iets wat hoger in eiwit zit bijvoeren, wellicht is het hooi wat arm? Soms blijven ze zelf met onbeperkt hooi niet op gewicht doordat het hooi te arm is. Wat voor een wormenkuur heeft hij gekregen? Idd een dure zeg.
Vervelend dat je zo’n slechte ervaring met de Menner hebt, ik heb dat juist niet. Heb je op de mail staan dat je een korte zweep zocht? Als je dat hebt zou ik zeker even contact opnemen met haar. Ik ken de brokjes van de paardendrogist idd, alleen bevatten niet alle brokjes dezelfde hoeveelheid psyllium, vandaar de sand oil brokjes.

Zo mailde ik een shop of iets in voorraad was daar "ja ja zeker", bestel je en ontvang je het pas 3 weken later
. Nu ook al terug 2 weken aan het wachten op een vervangend onderdeel die zogenaamd de dag zelf nog ging verzonden worden.