Opmerkingen als je wandelt met je shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 20:20

Hihi, de opmerking over Rakker uit de Penny is leuk.

Gefeliciteerd Pinkie87 met je covermodel.

Ik ben ook eens zo'n mevrouw tegengekomen die haar hond niet onder appel had. Een heel zenuwachtig mens was het, nerveus schreeuwde ze dat haar hond zo van streek raakte van mijn pony.

Of misschien wel gewoon van haarzelf, ofzo.... O:)

Jorex

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:00

Ik ben ooit eens een hond tegengekomen tijdens het langelijnen die groter was dan Alex. Alex is normaal niet bang van honden, maar die schijter wist toen niet hoe snel hij veilig achter mij moest gaan staan. De hond deed niks verkeerd, zijn baasje ook niet. Hond luisterde braaf naar het commando 'zit' en bleef ook gewoon zitten terwijl wij voorbij liepen. Maar Alex was een beetje overdondert doordat die hond groter was dan hem :')

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:06

Afbeelding
Ik krijg juist wel leuke reacties.
Ohhh wat een lief paardje en mag ik hem aaien.
Maar hij weet zichzelf ook wel te verkopen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:09

Haha ja ik hoor ook vaak van de hond uit laten etc..
maar zeg nooit zoveel terug dan lach ik maar.

Waar kopen jullie eigenlijk je halsters, en doen jullie dat ook online en waar? :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:11

Ik kom inderdaad ook regelmatig een grote herder tegen die bijna niet tegen gehouden kan worden door zijn baas (lees: grote, gespierde man met tatoeages heeft de hond tussen zijn benen geklemd en wordt bijna omver getrokken)
Ik heb ook wel eens gehad dat ik twee loslopende honden tegenkwam in een gebied waar het niet mocht. Honden waren overduidelijk erg druk, dus ik bleef op een afstandje stil staan en vroeg aan de baasjes (die met de riem in hun hand liepen) of ze de honden aan konden lijnen. Baasjes roepen de honden bij hen, en gebaren even later dat ik kon komen. Maar ik was er net een meter voorbij toen ik de honden, die dus nog steeds niet vast zaten, rond de benen van Sabina zag rennen en happen.
En die baasjes maar roepen naar die honden. Uiteindelijk druipten de honden af toen de pony een trap naar achteren gaf en een van die honden schampte.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:12

Janinevv schreef:
Haha ja ik hoor ook vaak van de hond uit laten etc..
maar zeg nooit zoveel terug dan lach ik maar.

Waar kopen jullie eigenlijk je halsters, en doen jullie dat ook online en waar? :)

Ik koop het bij de mini horseshop. ( zij hebben erg leuke spullen) :)
Laatst bijgewerkt door alcootje op 15-02-16 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:13

alcootje schreef:

Ik koop het mij de mini horseshop. ( zij hebben erg leuke spullen) :)[/quote]

Oh dan ga ik daar eens kijken!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 22:27

Janinevv schreef:

Ehm... de ene had ze om toen ze van de trailer kwam, die heb ik er dus bij gekregen. En haar andere halster is eerst van mijn IJslander geweest, vrij ruim verstelbaar halster is dat.

Afbeelding

Hij staat m'n blonde shettesloerie veel beter vind ik. Hij is van Jack Lamy en ik heb 'm gewoon via Divoza.

Ik heb overigens wel een extra lang touw voor d'r wanneer we gaan wandelen. Zo heeft ze wat meer ruimte om om zich heen te struinen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:59

Ik maak er een sport van om de meest droge / zo bij de hand mogelijke opmerking terug te maken. Het houdt het grappig voor mij en de mensen vinden het grappig (als ze het snappen).

'Met de hond aan het wandelen?'
Antwoord: ja, maar *kijkt naar pony* oh jee. Ik denk dat ik me vergist heb. Dit gaat een poepzakjes-probleem worden...

'ben je met je pony aan het wandelen?'
antwoord: pony? Hoe bedoe-HO WAT IS ER MET FIDO GEBEURD! DIT IS MIJN HOND NIET!

Wat een leuke hond!
Repliek: die pony van u is ook leuk hoor! (als ze een hond hebben)

'kan 'ie ook blaffen?'
Antwoord: ja hoor

'oh, wat schattig! Hoe groot wordt 'ie?'
Antwoord: ze is zo oud dat ze gekrompen is- ze was 1.74'

'wat een kleintje!'
antwoord: ja, ik had niet goed op het labeltje gekeken- te heet gewassen...

'die moet je voor de wagen zetten!'
Antwoord: dat hebben we geprobeerd, maar mijn auto vond het niks.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:34

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 23:52

Inderdaad zeg. Mijn merrie komt uit jouw regio vandaan, wie weet zijn ze wel familie. Wat is de afstamming van je pony langs moederskant? Ik zie dat je gefokt hebt met Grandioso, daar heeft mijn merrie 3 veulens van gehad. Één van die veulens is van een bokker :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:29

Wij hebben inderdaad 2maal gefokt met Grandioso van Wegdam, beide hengstveulens, 1 er van is nog in mijn bezit en de ander (volle broer) is ook van een bokker. Ze verschillen als dag en nacht; degene die ik hier nog heb is heel fijntjes gebouwd (Cupdio v/d Botterije, zie mijn profiel), de ander juist prachtig zwaar en veel lichter van vacht.

Inmiddels is de shetmerrie al enkele jaren van mijzelf. Ik kan niet anders zeggen dan dat het in die jaren dat ik haar verzorgde, een enorm goede fokmerrie is geweest (6 veulens achter elkaar... ga er maar aan staan), daarnaast presteerde ze enorm goed op zowel shows alsook in de (men)sport. En dat allemaal tegelijk.

Ze lijken echt heel erg op elkaar, mijn en jou merrie. Mijn merrie (Odina v/d Pak) is gefokt en afkomstig uit Bemmel.

Maar ik vrees dat we teveel offtopic gaan als ik hier de complete afstamming ga vermelden; ik stuur je wel even een pb; :D Ze lijken igg enorm veel op elkaar! En wie weet wel (verre) familie?!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:51

Vandaag: 'Kijk pony's! Bent u een boerderij?' 'Oh, dan bent u ook geen boer?' 'Nee, ze is een boerin!!' :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:38

elinebakker schreef:
Vandaag: 'Kijk pony's! Bent u een boerderij?' 'Oh, dan bent u ook geen boer?' 'Nee, ze is een boerin!!' :')

Bent u een boerderij _O-

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:42

'Ik dacht dat het een hond was'

'Ben je je hond euh pony aan het uitlaten?'

Maar ook reacties van dat het een mooie pony is en hoe oud ie is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 22:01

khirshanta schreef:
elinebakker schreef:

Bent u een boerderij _O-

Nee joh, een boerderés :))

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 03:11

Vandaag niet zozeer shetlander gerelateerd, maar ik vond hem wel leuk: 'wat voor kleur is 'ie?'
'een schimmel :)'
'heeft 'ie schimmel?!' *doet een paar stappen achteruit*

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:21

Hahaha geweldig! :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:42

Ik heb ook geen shet, maar een IJslander... Daarvoor kwpner van 1.75. Als je met een paard langs de weg rijdt/ loopt nemen mensen nu eenmaal de vrijheid om van alles tegen je te zeggen. Zowel positief als negatief. Of iemand die roept die knol is veel te vet, ben je niet een beetje te oud om op een pony te zitten....als ik aan het Tolten ben; loopt ie wel goed?

Mannen die roepen ik weet niet welke kont ik mooier vindt, die van jouw of die van het paard, tot: is dat nou waar dat vrouwen klaar komen op een paard.... Deze zijn natuurlijk te walgelijk voor woorden.
( ben geen twintiger.. Maar 46 hè)

Het is wel eens afhankelijk van mijn bui hoe ik reageer, laatst: terwijl ik keurig langs de kant reed een vrouw heftig bellen met haar fiets.... Ik zeg u kunt er langs hoor! Begint me daar te foeteren dat ik maar stom om me heen zit te kijken en straks die poedersuiker op haar fiets zou stappen.... Ik moet mezelf dan erg inhouden....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:53

elinebakker schreef:

Zo vond ik ooit aan het hek een tasje met envelop en een heeeel lief, in roze handgeschreven briefje.
2 kleine basisschoolmeiden die de pony's zo enorm lief leuk en knap vonden, en dat ze grááág zouden willen verzorgen.
Aanhef v/d brief;

'Beste mevrouw de boerin',

:') <3 ahw.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:14

Ik woon al 3 jaar niet meer in het dorp waar mijn ouders woonden, waar ik dus jaren met mijn shet aan de wandel ging. Maar nog krijg ik te horen dat is dat meisje met die pony was!
Ik zie natuurlijk niet al die mensen die in de huizen wonen, als je er langs wandelt, maar ze kennen jou inmiddels door en door....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 10:29

Monmaster schreef:
Het is wel eens afhankelijk van mijn bui hoe ik reageer, laatst: terwijl ik keurig langs de kant reed een vrouw heftig bellen met haar fiets.... Ik zeg u kunt er langs hoor! Begint me daar te foeteren dat ik maar stom om me heen zit te kijken en straks die poedersuiker op haar fiets zou stappen.... Ik moet mezelf dan erg inhouden....

O dan houd ik me dus echt niet in he. Ik zou iets zeggen van: mevrouw dit paard is een ruin, er zit helemaal geen poedersuiker aan. En u bent nu zelf de kans dat hij op uw poedersuiker reageert heel erg aan het vergroten met dat poedersuiker van u. Rijd er gewoon langs, als u bang bent is dat helemaal niet erg maar hij doet niks zolang Ú hem niet opjut.

JoyCiejj007 dat is líéff!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:32

Ha, die poedersuiker..... Moest zijn die k.....t knol Mogelijk gebliebt.....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 10:38

Ja dat is de boktcensuur. Die kun je uitzetten.

Overigens lust ik nog steeds graag poedersuiker op mijn oliebol :j

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:15

Ik was vandaag met de nieuwe shetlander van de stal wezen rijden. Snowy is 1.18 dus ik pas er nog makkelijk op. Ik was helemaal alleen op buitenrit gegaan maar Snowy was nog nooit verder geweest als het zandpad tegenover dus hij keek zijn ogen uit. ( stond eerst op een camping) Het rijden was super leuk maar als je mensen tegenkomt: '' wat een schattig beestje ''
Kijk die is net wat groter als onze hond ( hadden ze een jack russel... Jaah meneer uuhhummm) En al die oude mannetjes kijken helemaal blij als ze een kind zien paardrijden :D Je wordt in het dorp ook wel echt nagekeken. Alsof je iets heel raars doet. En bij mensen die normaal hoi zeggen durven dan ineens niks meer te zeggen... terwijl ik op een superschattige shet zat <3