Aanschafprijs kindvriendelijke shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:18

Ik zou toch voor een wat grotere pony kijken dan een shet. Ze zijn daar al zo snel te groot voor.
Voor iets meer heb je ook een brave haflinger/ fjord waar ze niet te groot voor worden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:23

Als het echt een fijne brave pony is vind ik de prijs niet gek.
Ik heb soort gelijke pony's ook wel voor die prijs verkocht. En ik wou dat ik ze op voorraad had ;) .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:50

Ja, maar een kinderpony hoeft niet n shet te zijn :) Ik snap dat je die makkelijk voor € 1.000,-- kan verkopen (pony) maar n shet?

Dennis

Re: Aanschafprijs kindvriendelijke shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:02

Ik heb voor die prijs ook wel een jaarling gekocht :j, die iedere cent meer dan waard was.

Verkocht heb ik ze ook wel voor meer (maar die waren niet alleen kinderpony, maar ook alle mogelijke predikaten en ZZ dressuur en vaardigheid, naast bixie ervaring, voor de wagen door iedereen te rijden en ook onder het zadel L/M klaar).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:05

Zou voor zo'n klein kindje met nog jonger zusje niet gaan voor een fjord/haflinger of zo, veels te groot, kunnen ze nog jaren zelf geen zadel opleggen.

En als je beide kids te groot worden om erop te rijden, mennen is ook heel leuk om te doen, ook voor moeders :D

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 14:07

Haflinger zou ik zoiezo nooit aanschaffen als kinderpony. Uitzonderingen daar gelaten.
Dat het een a pony wordt is zeker. Groeien ze er over een paar jaar uit en hebben ze er nog plezier in zien we dan wel.
Shet, welsh, onleidbaar ras ik sta overal voor open. Shet van gister zit zeker in me hoofd, maar ben ook nieuwschierig naar die van morgen verder blijf ik alles in de gaten houden of er andere leuke te koop komen.

Vind het wel leuk om te zien hoe de mening van iedereen is, zo zie je maar het is idd wat de "gek" ervoor geeft.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:19

Ik, persoonlijk, vind het veel geld voor een kindvriendelijke pony. Ik heb mijn "kinderpony" destijds verkocht voor 250 incl. Sulky en tuig, dat was dan wel een hengstje. Mijn ruintje van 15, beleerd ohz en voor de wagen heb ik voor 75 verkocht aan kennissen..

Mijn huidige pony's zijn de duurste pony's die ik ooit heb gekocht. :=
Mini appaloosa merrie, 5 jaar, 1 m. hoog, kent de basis: 325,- incl thuisgebracht (1,5 uur rijden)

Mini shetlander merrie, 5 jaar, +- 85 cm, drachtig, super kindvriendelijk, is officieel niet beleerd maar loopt keurig met iemand op haar rug: 250,- (en die heeft vorige week een vosbont merrieveulen gekregen)

Ik vind persoonlijk, sportpredikaten, wedstrijdervaring, speciale kleurtjes, goed papier etc uitgezonderd zo'n 400 een maximale prijs voor een "standaard" beleerde, kindvriendelijke shetlander.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:24

Ik zeg maar zo, niet een hand vol maar een land vol!
Je moet alleen wel geduldig zijn ;)

Ik heb zeer recent ook nog flink rond gekeken voor een eigen pony, geschikt voor m'n kleine meid
Nou, makkelijk is anders maar als je goed je ogen de kost geeft dan vind je echt wel wat onder die 1000,- misschien wel meer dan wat je nu wil kopen

voor 1000,- had ik zeker een maatje meer gekocht en geen 95cm
wij zijn ook thuis gekomen met een metertje hoog maar daar was de prijs dan ook naar ;)
1000,- zou ik er nooit voor over hebben gehad.....

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:57

En goede pony kost geld. Het is maar net hoe goed je de pony vind en wat je er voor over hebt...

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:03

1000,00 euro indien de shet super betrouwbaar is en incl. Al die spullen?
Niet denken maar doen. Leven van je kind is meer waard denk ik zo. Nooit bezuinigen op veiligheid!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:13

ariatje schreef:
1000,00 euro indien de shet super betrouwbaar is en incl. Al die spullen?
Niet denken maar doen. Leven van je kind is meer waard denk ik zo. Nooit bezuinigen op veiligheid!

Alsof die niet kan schrikken :?

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 06:27

Ja, als je zo blijft denken en zelfs bij een betrouwbare, kindvriendelijke pony je vraagtekens zet. Laat je kind dan aub een andere minder gevaarlijke hobby gaan zoeken!

Goede, betrouwbare pony's kosten nu eenmaal geld! Iedereen wil ze hebben. Van maneges tot particulieren. Dat zullen de eigenaren vast ook weten en de " voor een dubbeltje op de eerste rang kopers" aan hun voorbij laten gaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 07:21

ariatje schreef:
Ja, als je zo blijft denken en zelfs bij een betrouwbare, kindvriendelijke pony je vraagtekens zet. Laat je kind dan aub een andere minder gevaarlijke hobby gaan zoeken!

Goede, betrouwbare pony's kosten nu eenmaal geld! Iedereen wil ze hebben. Van maneges tot particulieren. Dat zullen de eigenaren vast ook weten en de " voor een dubbeltje op de eerste rang kopers" aan hun voorbij laten gaan.

Geef jij lekker 2000 euro aan een shet uit dan als jij denkt dat ie dan veiligheid garandeert
want zo kwam je berichtje over

Ik heb mijn betrouwbare shet gekocht, voor een prijs die niet eens ver in de buurt van 1000 euro komt
Het bedrag doet er niet toe, een stukje geduld en goed je ogen en verstand gebruiken wel ;)

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 07:55

Geen geld voor een echte kindvriendelijke shet, die zijn schaars. De eigenaar vraagt niet voor niets dat bedrag, daar zit veel tijd en vooral heel veel ervaring in.
Leeftijd is ook perfekt.

Veel volwassenen menen meestal dat ze een kindershet verkopen, maar dat verandert zodra je zo'n ponietje alleen laat met je 4jarig kind. Of langs een 80km weg een ritje gaat maken in het buitengebied....Of dat ze continue hun kop in 't gras steken als ze ermee op de ponyclub aan het rijden zijn en je kind er de hele tijd vanaf kukelt zodat je er touwtjes aan moet binden...

En: Meer dan een hoofdstel en pannekoekzadel (goede zit) en wat gekleurde borstels heeft je kind niet nodig.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:00

Wij hebben in 2003 een shet van 11 jaar gekocht voor ook 1000,00 euro super braaf ook beleerd voor de kar, met alleen een westernzadeltje erbij. En NOOIT SPIJT ervan gehad,

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:13

Ojajoh schreef:
ariatje schreef:

Geef jij lekker 2000 euro aan een shet uit dan als jij denkt dat ie dan veiligheid garandeert
want zo kwam je berichtje over

Ik heb mijn betrouwbare shet gekocht, voor een prijs die niet eens ver in de buurt van 1000 euro komt
Het bedrag doet er niet toe, een stukje geduld en goed je ogen en verstand gebruiken wel ;)

Van harte gefeliciteerd met je aankoop van eeuw! Maar ga hier aub niet roepen dat 1000 euro belachelijk veel geld is voor een betrouwbare kinderpony mét een hele " kar " vol toebehoren. Je zet mensen op het verkeerde been en doet voorkomen of dit soort ponies voor een habbekrats te verkrijgen zijn. Dan gaan mensen beslissingen nemen op basis van een koopje ipv goede scholing. Als die kleine tank vervolgens met je kind aan de haal de weg op rent besef je dat goedkoop misschien wel eens heel erg duurkoop was...

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:25

Als de pony echt braaf is dus je dochter kan er alles alleen mee doen is 1000,00 echt een hele mooie prijs, en het voordeel is dat hij over twee jaar nog waard. want nee zo makkelijk vind je niet de meeste shetten mankeerd wel wat.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 09:49

Gister bij een andere shet wezen kijken. Super knap beestje om te zien, maar totaal geen pony voor beginnende kinderen. Dan besef je gelijk dat die paar honderd euro extra voor een super braaf beestje niks voor stelt.
Vandaag nog een afspraak bij een appaloosa, ben benieuwd wat dat is.
Maar aankomend weekend gaan we nog een keer terug naar die echte kindvriendelijke shet, dan gaat er een meisje op rijden, zodat ik ook kan zien wat hij bij een gevorderder kindje kan.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:12

Als de shet super braaf met kleine kids is zou ik hem/haar niet laten staan voor 200,- verschil. Suc6

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:14

Heb je die 800 euro al voorgesteld bij de verkopende partij? Wellicht zit er wel onderhandelings ruimte :)

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:17

ja heb ik gedaan, 1000 vaste prijs.

Mamaloutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:27

Wij hebben vorig jaar een 7 jarig shetje voor onze kids gekocht. Ze komt van een, voor ons, bekende stal en haar geschiedenis is bekend. Ze heeft papieren, beleerd voor de kar, onder het zadel wat minder, en we hebben haar op proef gehad. Ze heeft ons 575 euro gekost zonder spullen en ze is het Tot nu toe elke cent waard geweest!
Ze is zo braaf! De kids kunnen er alles mee, genot om te zien!
Ze moet onder het zadel nog wel wat meer bevestigd worden maar day gaat m.i geen probleem worden.
Voor nu zijn het stapeltjes en een enkel drafje. VVooral "lol met je knol" .

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:36

1000 euro is een hoop geld, maar ik hoor en léés alleen maar positieve dingen over dit paardje.
Ook al zou jou dochter hier uitgroeien dan is het dier wel nog tot heel veel andere dingen in staat.
Aangespannen rijden, V.D., gezelschap pony...

Het valt me op dat veel mensen hier inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Op de bokt markt zie ik veel Shetjes voorbijkomen met kromme beentjes en hangbuikjes......
Ja, logisch dat die voor een appel en een ei van eigenaar veranderen.

Een goede Shet is gewoon een goede kleine pony en dient zo ook verkocht en gewaardeerd te worden.
Een Shetlander die aan álle/bijna alle eisen voldoet is zeldzaam.
Veel succes in deze en benieuwd wat je uiteindelijke beslissing zal zijn.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:56

Ts ben benieuwd! Veel succes dit weekend!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:19

ariatje schreef:
Van harte gefeliciteerd met je aankoop van eeuw! Maar ga hier aub niet roepen dat 1000 euro belachelijk veel geld is voor een betrouwbare kinderpony mét een hele " kar " vol toebehoren. Je zet mensen op het verkeerde been en doet voorkomen of dit soort ponies voor een habbekrats te verkrijgen zijn. Dan gaan mensen beslissingen nemen op basis van een koopje ipv goede scholing. Als die kleine tank vervolgens met je kind aan de haal de weg op rent besef je dat goedkoop misschien wel eens heel erg duurkoop was...

Nou als er nou nog een "hele kar" bij zat he... dan was de prijs mooi :j
maar wat ik lees zit er weinig waarde aan de spullen die erbij zitten en zoveel is dat nou ook weer niet.

en mensen die een beslissing nemen op basis van een koopje ipv scholing zijn niet verstandig
ik had er duidelijk bij gezet: en je verstand gebruikt
maarja dat wordt voor het gemak om de tegenaanval te openen even over het hoofd gezien ;)

nogmaals goed je ogen , en je verstand gebruiken en een stukje geduld....sommige mensen willen een pony aanschaffen en wel binnen een week. Tja dan vind je t niet :n

overigens zijn hangbuikjes niet meteen foute boel, tis maar net of je van dat bolletje iets moois kan maken ;)