Is er animo voor een nieuw shetlander merk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xjamilla

Re: Is er animo voor een nieuw shetlander merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:57

Kaylee En als je bij de groothandels gaat zoeken voor materiaal scheelt het nog meer!
Ik sta zelf met stof op de markt dus inkoop bij een groothandel scheelt altijd weer.
en een tip noooit stof via internet kopen! die prijzen zijn echt abnormaal hoog. kan je beter een keer over een markt lopen.

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:04

Ik ga dit toppic zeker in de gaten houden!
En jaa vooral printjes en leuke kleurtjes zijn leuk!! In de winkels heb je vooral zwart en bruin enzo of je hebt meteen de dingen voor de kinderen van amika etc, veel succes! :D

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 19:34

IK heb al contact opgenomen met een aantal groothandels , helaas moet ik ingeschreven zijn bij de kvk.
En daar wil ik nog even mee wachten.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:58

Ik ga dit ook eventjes volgen! Ben benieuwd wat je allemaal voor dingen gaat maken :D

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:59

Oh dat zou nog wel eens kunnen kloppen ja :o
Heb zelf kvk dus nooit bij stil gestaan haha.
Nja als je nog ooit iets wil weten of materiaal nodig hebt kun je mij ook altijd pb'en!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:23

kaylee schreef:
IK heb al contact opgenomen met een aantal groothandels , helaas moet ik ingeschreven zijn bij de kvk.

Is er geen groothandel voor particulieren?

Heb dit ook met mijn kralen, gewoon gekocht bij een groothandel voor particulieren. Weet nu niet of het echt wat scheelt, maarja kan je misschien uitzoeken?

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 08:20

love__mandy schreef:
kaylee schreef:

Is er geen groothandel voor particulieren?

Heb dit ook met mijn kralen, gewoon gekocht bij een groothandel voor particulieren. Weet nu niet of het echt wat scheelt, maarja kan je misschien uitzoeken?

Ik ga er even voor kijken , heb tot nu toe niks kunnen vinden.
Ik ben begonnen met de springschoentjes , ze zijn nog niet helemaal af (voetje van de naaimachine ging los en dat duurde even voor ik dat gemaakt had) Ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:46

maralyn schreef:
Ik reageer even voor een vriendin van mij. Die heeft een shet van 88 cm.

Tuigage is niet makkelijk te krijgen. Tenminste, wat goedkopers. Ze zit algauw rond de 400 euro.
Hoofdstellen is heel moeilijk.
Maar ook inderdaad dekens, peesjes, maar wat dacht je van bitten.

Wij zijn nogsteeds druk met haar op zoek, om een passend menbitje te vinden.
Het is allemaal te dik (gewoon 12 mm is gewoon te dik voor dat bekkie) of je gaat alweer over
naar een trensje. En voor het mennen, wil ze dat liever niet. En dat mag, want dat is eigen keuze.

Maar ook tuigage moet met een gaatjes tang worden aangepast. Omdat het allemaal gewoon net te groot is.
Zo ontzettend jammer!

Zeker animo voor, mits de prijs er naar trekt.

Bij minihorseshop heb je gewoon passende hoofdstellen zelf voor mijn uk is het gelukt. Tuigage is gewoon altijd rond de 400 en dan zit je zelfs nog goedkoop. Kijk eens bij co pater die helt je altijd wel.

Het is heel leuk dat ze hier spullen wil gaan maken maar beetje kwalitatief stof of iets kost meer dan mensen er voor willen betalen.
En wat echt nodig is kan niet of word niet gemaakt.

Het is dus zeker leuk idee maar haalbaar? Nee denk het niet.

VNjulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:02

Leuk idee! En over de prijs, als het goede kwaliteit is e n leuke kleurtjes wil ik er ook heus wel iets meer voor betalen :))

en ook zeker shetters kunnen zich aantikken :+ ik heb een halve shet, met nog wat, en zeer luxe gebouwd dus die tikt als de malle!

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:07

Ik denk dat er alleen animo zal zijn wanneer de maten en pasvormen ook echt speciaal voor Shetlanders zijn gemaakt. Veel merken maken spullen voor shetlanders maar die passen vaak toch niet echt helemaal mooi. Dekens die bij de borst bijvoorbeeld toch niet mooi aansluiten, maar verder wel goed passen.

Als je binnen de shetland maat een aantal sub-maten zou maken voor bijvoorbeeld ranke ponies en ponies met veel front of een groter of juist kleiner hoofd etc, dan zal er vast animo voor zijn.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:16

leren halsters <<)

inderdaad bitten ook :j

en shetten dik?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:21

Ik vind het zo grappig want heel veel mensen hier roepen dingen die gewoon al te vinden zijn voor shetlanders.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:31

Ymor schreef:
Ik vind het zo grappig want heel veel mensen hier roepen dingen die gewoon al te vinden zijn voor shetlanders.

Veel dingen wel. Maar ik heb er 2 jaar over gedaan om lichtblauwe persbeschermers te vinden. Er waren dan wel persbeschermers maar geen strijklappen. Of ze waren blauw met paars (oh dat vind ik toch zo lelijk :')) En nu had ik peesbeschermers gevonden zit er een bontje in en kosten ze bijna 50 euro... ja nee bedankt. Uiteindelijk die zelfde persbeschermers kunnen kopen van een bokker voor de helft. Maar anders had ik nu nog geen persbeschermers gehad.

Daarnaast merk ik dat veel dekens niet de meest ideale pasvorm hebben. Ik had een deken maat 115 nu de pony geschoren is is hij nog al zeer groot en alles staat op zijn kleinst. Heb een nieuwe deken aangeschaft 110... alles op zijn grootst en is net te klein! Waar zijn de tussen maten? Denk dat bij kleine pony's meer tussen maten meer van belang zijn dan bij grotere paarden.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:34

Ik denk dat er zeker vraag is naar een 'goed en uitgebreid' shetlandermerk..

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 13:06

Ik ga zo verder met de springschoenen. Ik merk zelf ook dat er vrij weinig te vinden valt. Mijn pony heeft maat 118 van deken , ik kan het nergens vinden , behalve van premiere en bij Nika , Ik weet niet hoe nika valt dus ik durf niet zo goed te bestellen. Misschien komen er ooit nog wel winterdekens , maar eerst maar eens rustig aan opstarten.

galop9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:58

peesje echt moeilijk en halsters kan ik wel vinden maar dan zit er nog z'n lange reep touw over

galop9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:59

ooh en springschoenen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:04

HAR → SMP

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:41

Alles is er naar mijn idee gewoon, probleem is dat je meeste via internet moet bestellen en niet in de plaatselijke winkel ligt maar dat is denk ik meer een kwestie van vraag.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:25

Ik bestel veel bij de pony webwinkel, horseshop international, mini horseshop, en allemaal voor redelijke prijzen. Denk dat het moeilijk gaat worden...Maar veel succes! En leuk Idee!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:26

mvdbijl schreef:
Alles is er naar mijn idee gewoon, probleem is dat je meeste via internet moet bestellen en niet in de plaatselijke winkel ligt maar dat is denk ik meer een kwestie van vraag.

Horsehopinternational heeft openingstijden, dus dan kan je het ook zien. En zo zijn er meer webwinkels waar je mag kijken hoor...Altijd fijn, zeker als je twijfeld over de maat en dergelijke...

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 16:29

Als alles klaar is, kunnen er ook gewoon bestellingen opgehaald worden, dit is voor mij geen probleem.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:54

Citaat:
Horsehopinternational heeft openingstijden, dus dan kan je het ook zien. En zo zijn er meer webwinkels waar je mag kijken hoor...Altijd fijn, zeker als je twijfeld over de maat en dergelijke...

Zit niet echt bij mij om de hoek en ga voor een deken geen uur in de auto zitten.

Gewoon even meten en dan is alles prima te bestellen. Zei niet dat ik het een probleem vond.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:58

Het enige wat ik ECHT nergens kan vinden zijn volledig leren peesbeschermers of peesjes die goed ademen. Je vindt alleen maar die verstikkende neoprenen dingen. In maat shet dan, heb elke webshop wel gehad geloof ik.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:01

MarlindeRooz: ik ga kijken wat ik kan doen, leer kan ik helaas pas vanaf aardig wat meters bestellen, en om heel ver te rijden dat word hem ook niet.
Ben al bezig geweest met springschoentjes, is nog niet helemaal perfect gelukt helaas. Ben op het moment niet zo lekker dus misschien dat ik er volgende week weer mee verder ga.