NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:03

Waar en wanneer is het ?? *\o/*

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:29

5 april in Bunschoten.
Annebet, misschien juist door zijn maat kan hij ook net dat beetje extra hebben. Ik wil dit type natuurlijk graag behouden, mijn merries zijn wat kleiner dan hij dus de veulens zouden dan naar hoop en verwachting net wat kleiner dan hun vader worden. En dat is nou net wat ik wil, zeker niet te klein. Maar zoals met alles vraagt dit tijd en geduld :o
Vind het al heel leuk om over ieders voorbereidingen te lezen.

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:55

Extreme is ondertussen geschoren, en jawel, daar is mijn knapperd weer :9
Hij vindt de training helemaal geweldig, als je maar met hem bezig bent, is hij tevreden!

Enne, Regal is voor ons ook wel kandidaat kampioen se ;)

Sappos

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:03

Als ik een merrie had gehad had ik absoluut Regal gebruikt :j (mits ie er een beetje bij zou passen). Of ik koop gewoon een goede Appaloosa merrie en fok er een spanmaatje voor Feem bij, lekker heet, extreem bewegen, mooie kop :D Hoe groter hoe beter, mag best uit de maat gaan _O-

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:27

Hahaha Sap!
Sophie heb je fotos van geschoren Extreme? Ben wel benieuwd :P

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:33

ooeeh, ik ook! Showen :D

Mariska, zijn grootte draagt zeker bij aan zijn type en uitstraling. Dus op zich vind ik hem zeker niet te groot, maar wel te groot voor mijn fokdoel. :)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:35

Zo bedoel ik het ook hoor Annebet, ik heb er een zaak van de lange adem van gemaakt om zijn type in een net iets kleiner pakketje te krijgen :D
En als ik OOIT de kans krijg om zijn moeder te kopen...dan grijp ik die denk ik meteen. Wat zal je daar een mooie ponies mee kunnen fokken :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:41

Okay okay ik offer mezelf wel op om een keertje met Regall te komen mennen pfff zware taak maar iemand moet het doen he :D
Regall is prachtig, hoop dat ALS (misschien wil Maris dat wel niet ?) hij uberhaupt ter dekking komt hij ook de betere merries kan dekken maar die selectie is aan jou wel vertrouwd denk ik Marisca.

Veel plezier en succes met het klaarmaken allemaal, er zal ongetwijfeld wel weer wat moois tussen lopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:46

Ik weet nog niet of ik kom en in welke functie ;)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:50

Hahaha Tamara, nou dan wordt jij bij deze het slachtoffer hoor, ik ga er dan natuurlijk vanuit dat jij volgend jaar met hem mee gaat doen aan de ASPC shows hier in Europa :P
Ik wil eerst het veulen van Mariska Selman van dit jaar eens afwachten en dan zien we wel weer verder. Het ligt in ieder geval in de planning dat ie Fashion dit jaar gaat dekken.

Maarree..showen jullie eens fotos van jullie hengsten? (hint Sophie :D )

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:57

Jaaaaaaa goed idee, ik wil een veulen van Regal uit een DC merrie :oo :oo :oo

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:07

Moet toch iemand zich opofferen om in dat karretje achter hem te gaan zitten he, ik ben ook altijd de pineut :')

Mijn DC dames x Regall zal niet gebeuren want ik wil geen nmprs veulen. Mijn Dames zijn wel drachtig van een ASPC hengst maar die is in Duitsland gekeurd en dat heeft dan weer met foundation te maken wat in het kort inhoud dat een DC geen hackney bloed mag voeren.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:08

Neee Sap ze gaat met regal mennen :+

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:10

Maar ik hoef geen dekbon of papier ;) maar wil wel per se een hengst :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:27

Dat scheren, durven jullie dat nu al?
En waarom worden ze nu al geschoren?

Op zich zou ik ook al willen scheren om de conditie beter in het oog te kunnen houden. Maar ik ben echt zoooooo bang na vorig jaar dat het weer miserie met de huid gaat meebrengen (al hadden ze hem vorig jaar echt wel veeeeel te kort geschoren!!!).
Staan ze bij jullie dan continu onder een deken eens geschoren? Of gaat dat deken af in een stal? Maar jullie hebben misschien binnenstallen?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:51

ik ben ook heel benieuwd naar de al geschoren hengstjes, dus kom maar op met die foto's :+

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 18:59

Goh, en ik dacht de uitzondering op de regel te zijn door nu al te willen gaan scheren,...maar nu ben ik niet eens de eerste niet meer. De mijne wordt ergens volgende week geschoren. :) Hij zal dan uiteraard buiten gaan met waterdichte halsdeken, en s' nachts komt hij binnen in de stal krijgt hij een ander deken om, namelijk een droog dik staldeken, hoe dik hangt af van de temperaturen. ;)

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:00

Gaat er iemand vanuit omgeving Eindhoven die een extra paar handen nodig heeft en waar ik mee kan rijden? Ik kom graag kijken maar ik wil ook nog veel leren. Helaas mag ik zelf geen autorijden en heb ik waarschijnlijk geen vervoer

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:02

Haha, no pictures, sorry ... :P Het zal wachten worden tot 5 april ...

Extreme is geschoren omdat dat makkelijker is bij de training, anders staan ze onmiddellijk te zweten. Hij staat nu wel constant onder deken, en heeft ook warme stal.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:19

Ik voeg mij er ook even bij :o . Ik kom met NL Moonlight Sampson High Society. Inschrijving is vorige week al verstuurd :) Ben echt heel benieuwd wat hij gaat doen. Ben voorzichtig begonnen met trainen vanaf begin november.

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:36

Dat is echt een gaaaaaf hengstje! Heb hem eens in het echt gezien en zo'n draf heb ik nog nooit op een mini gezien! ( als ik het over de juiste heb tenminste :o )

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:01

Regal is echt :wow: :9 Dat is voor mij de kampioen hoor.

Ik heb hem al een tijd geleden geschoren. Fijner met mennen ook. Wel op 3 mm, dat is vrij lang. Hoe kort scheren jullie?

Inschrijving is vandaag verstuurd :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:46

Als dat inderdaad DE high society is... Grote concurrent :D Ik ben heel benieuwd naar hem!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:58

moos24 schreef:
Ik voeg mij er ook even bij :o . Ik kom met NL Moonlight Sampson High Society. Inschrijving is vorige week al verstuurd :) Ben echt heel benieuwd wat hij gaat doen. Ben voorzichtig begonnen met trainen vanaf begin november.

Dat is zeker een gaaf dier als jaarling zijn we voor hem wezen kijken was bang dat hij teveel uit de mat zou groeien ben erg benieuwd naar hem.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 21:05

Nog een Sampson zoon? Dus halfbroertje van Limited Edition en Cream on Top, heb je een recente foto van hem? Misschien moeten we een afspraak maken om al de nakomelingen van Sampson daar eens samen op de foto te krijgen. :)