Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sappos schreef:banketstaaf voor jou omdat je 1 veulen met half papier hebt? Anne heeft in Titan geinvesteerd en heeft ineens een afgekeurde hengst. Lijkt me een stuk poedersuiker dan een veulen met half papier
Ik heb nooit gezegd dat ik het voor Anne niet erg vind hé! En voor Titan is er kans op herkansing dat hij nu wel goed gekeurd wordt, maar mijn veulen kan nooit die herkansing krijgen en blijft altijd half papier behouden en had dus ook minder verkoopswaarde, terwijl ze wel van een mooie hengst voor kwam met een goed papier. Dat vond ik dus erg spijtig!
Vond het alleen spijtig voor het veulen, want dit is wel belangrijk voor haar toekomst. Nu is ze bij vrienden van mij, die ze als gezelschapspaardje houden en er niet mee willen fokken (ze kan niet beter zitten), maar ik had veel mensen die interesse in haar hadden als show- en later als fokmerrie, maar die afknapten op haar half papier. En zeg nu zelf, voor een fokmerrie is een vol papier wel interessanter dan een half papier. Dit bepaalt toch ook deels de waarde van je paardje. Het is zelfs zo dat bij het bmp (had het veulen bmp en nmprs ingeschreven) er nu een nieuwe regel is dat hengstenveulens nu een vol papier moeten hebben om later nog goed gekeurd te kunnen worden als dekhengst. Dus bij het bmp wordt nu haast niet meer gefokt met merries of hengsten die geen volledig papier hebben, want je moet maar es een hengstveulen hebben, die geraak je helaas niet meer kwijt door die nieuwe regel. Om al die dingen vond ik het spijtig. Maar kom, we wijken af van het topic hé! Ik ben al benieuwd om al dat moois te bewonderen! Het zullen er vast weer heel veel zijn! We zullen ons ogen kunnen de kost geven!
Hoop in ieder geval dat hij dit x goed gekeurd word, zou leuk zijn! Balen dat het veulen geen volwaardig papier meer kan krijgen, ook niet dmv DNA, maar ook wel weer logisch aan de andere kant van het stamboek.
! Blonde levert geen half werk en Wynnie al helemaal niet

Vraag me serieus af of dit correct is. Zou er op zeker nog eens achteraan gaan aangezien het NMPRS wel vaker verkeerde info geeft
Ze is erg mooi uit gegroeid MDR.
? Ben al benieuwd om deze knappe vent terug te zien. Als veulen vond ik hem al de max!