NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_89

Re: NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:17

Ik ben ook weer van de partij :)

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:43

Sappos schreef:
banketstaaf voor jou omdat je 1 veulen met half papier hebt? Anne heeft in Titan geinvesteerd en heeft ineens een afgekeurde hengst. Lijkt me een stuk poedersuiker dan een veulen met half papier :roll:

Weer leuke reactie van Sabine :(:) Ik heb nooit gezegd dat ik het voor Anne niet erg vind hé! En voor Titan is er kans op herkansing dat hij nu wel goed gekeurd wordt, maar mijn veulen kan nooit die herkansing krijgen en blijft altijd half papier behouden en had dus ook minder verkoopswaarde, terwijl ze wel van een mooie hengst voor kwam met een goed papier. Dat vond ik dus erg spijtig!

Anne, ik ga es kijken of ik een foto kan plaatsen, want ik werkte vroeger altijd met webshots, maar dat lijkt nu niet meer te lukken. Misschien met photobucket? Is allesinds geen heel recente foto, is er een van september van op de BMP merriekeuring. Nu staat ze bij vrienden van mij, samen met nog een minimerrietje en ze groeit echt heel mooi uit!

Jolandje: ja, in Yuma zie ik veel van Wynn terug, maar toch ook iets aan zijn hoofd dat mij aan het lieve smoeltje van Blondje doet denken ;)

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:04

Laatst bijgewerkt door mdr op 31-01-13 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:12

Toch komt in elk bericht naar boven dat het voor jouw veuln zo erg is. Kan die ook geen papier via dna krijgen bij t nmprs al Titan goedgekeurd wordt? Zoals het geschreven is lijkt het alleen maar heel erg voor jou en dat vind ik niet zo eerlijk. Het is nl niet de eerste keer dat ik zo'n bericht lees. Nu kon ik het niet laten er iets van te zeggen

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:17

Nee, als Titan goedgekeurd wordt, kan het veulen geen vol papier krijgen, ook niet via dna bepaling, omdat de hengst op het moment van de dekking nog niet goedgekeurd was.

En ik denk dat jij teveel dingen verkeerd leest eerlijk gezegd. Veel berichten heb ik daar nog niet over geschreven, want ik ben niet vaak meer op bokt de laatste tijd, maar ik mag het toch wel spijtig vinden zeker? Ik spreek voor mezelf, niet voor anderen hé. Dat wil daarom niet zeggen dat ik het ook niet voor Anne spijtig vond, maar dat heb ik zelf al tegen haar gezegd toen na de hengstenkeuring, dus het lijkt me niet nodig om dat bij ieder bericht weer te herhalen omdat jij anders denkt dat ik het alleen maar heel erg voor mezelf vind? Als je kritiek hebt, ok, maar zorg dan ten minste voor terechte kritiek!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:22

Ik vond het helemaal niet zo overkomen, heb zelfs getwijfeld om te reageren op jouw (niet erg nette) berichtje Sappos.

Misschien komt het voor jou zo over, maar ik heb het helema niet zo ervaren..
Ze gaf alleen aan dat ze er van baalt, wat ik niet meer dan logisch vind.
Ze wenst daarna de hengst nog succes.. Wat laat zien dat ze hoopt voor haar dat hij het goed gaat doen deze keuring!

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:34

Bedankt Femke!!! Is inderdaad zo, want ik vind hem echt een tof hengstje en nu na zijn veulentje, ben ik zelfs echt fan, want dit veulen was heel erg mooi en van al mijn veulentjes ook nog es de liefste en braafste tot nu toe. En dat mag ook gezegd worden. Ik hoop heel erg dat hij mag goedgekeurd worden, want ik denk dat hij echt een aanwinst is, gezien zijn veulen. Ik ben er zelfs vrij zeker van dat hij dit jaar wel goedgekeurd wordt nu hij zijn tandjes wel terug heeft :D Vond het alleen spijtig voor het veulen, want dit is wel belangrijk voor haar toekomst. Nu is ze bij vrienden van mij, die ze als gezelschapspaardje houden en er niet mee willen fokken (ze kan niet beter zitten), maar ik had veel mensen die interesse in haar hadden als show- en later als fokmerrie, maar die afknapten op haar half papier. En zeg nu zelf, voor een fokmerrie is een vol papier wel interessanter dan een half papier. Dit bepaalt toch ook deels de waarde van je paardje. Het is zelfs zo dat bij het bmp (had het veulen bmp en nmprs ingeschreven) er nu een nieuwe regel is dat hengstenveulens nu een vol papier moeten hebben om later nog goed gekeurd te kunnen worden als dekhengst. Dus bij het bmp wordt nu haast niet meer gefokt met merries of hengsten die geen volledig papier hebben, want je moet maar es een hengstveulen hebben, die geraak je helaas niet meer kwijt door die nieuwe regel. Om al die dingen vond ik het spijtig. Maar kom, we wijken af van het topic hé! Ik ben al benieuwd om al dat moois te bewonderen! Het zullen er vast weer heel veel zijn! We zullen ons ogen kunnen de kost geven!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:35

Ik vond het verder ook niet echt overkomen alsof het voor de hengsteneigenaar niet rot was. :) Hoop in ieder geval dat hij dit x goed gekeurd word, zou leuk zijn! Balen dat het veulen geen volwaardig papier meer kan krijgen, ook niet dmv DNA, maar ook wel weer logisch aan de andere kant van het stamboek.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 12:36

Weet je zeker dat het niet kan met DNA?
In principe was het een eigen merrie eigen hengst dekking dus logisch dat hij niet ggk was toen.
Misschien wel als Anne het aanvraagt?

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:38

Ja, balen is het wel, maar ja, ik heb er wel begrip voor, want regels zijn regels en een stamboek moet ergens de grens trekken hé!

Ja, ik heb het aan het stamboek gevraagd, maar ze zeiden dat het niet meer kon, ook niet met dna bepaling achteraf omdat hij niet werd goedgekeurd dat jaar. Ook al stond er idd op de dekbon eigen merrie eigen hengst dekking. Ik denk dus niet dat het nog veel verschil uitmaakt of Anne het aanvraagt of niet.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:49

het is jammer dat veulen half papier heeft, maar soms heb je gewoon pech, en anne heeft zeker ook pech gehad, titan gaat dit jaar helemaal de show stelen denk ik want het is een erg knap hengstje, en hij heeft een leuke kleur als extraatje, maar ik vind het bericht van valerie ook niet lelijk overkomen hoor, ik vind het ook heel normaal dat zij ervan baalt, zou ik ook doen. het is natuurlijk een risico dat je neemt als je dekt met een nog niet goedgekeurde hengst, ik doe het zelf nu ook, joanna krijgt een veulen van yuma en die moet ook nog gekeurd worden, dit is wel doorgegeven dus als hij goedgekeurd word krijg ik wel vol papier bij het veulen, als we heel veel pech hebben en hij word niet goedgekeurd, tja.................dan zitten we in hetzelfde schuitje :o

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:53

Yuma is een hartstikke gaaf hengstje, komt vast goed. :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:56

dank je Joscaa, ik vind hem zelf ook heel gaaf, maar ja, wat vind de jury van hem he........ach, komt idd vast wel goed :j

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:58

Tja Jolandje, probleem was ook dat ik de merrie zo drachtig gekocht had en het dus niet echt mijn keuze was (zelf heb ik eerder wat schrik om zo'n risico te nemen en neem ik daarom meestal een goedgekeurde hengst), maar toen ik Titan gezien had, dan ga je toch wel wat verwachtingen hebben van het veulen. En ik verwachtte helemaal niet dat hij zou afgekeurd worden, ik dacht juist dat hij het heel goed ging doen. Dus ja, echt balen toen ik achteraf vernam dat hij afgekeurd was en dan nog omdat zijn tanden aan het wisselen waren en ze niet konden zien of ze correct zouden terug groeien. Maar ja, aan de andere kant betekent het wel dat de DA's er echt wel zeker van willen zijn dat de goedgekeurde hengsten correct zijn en er zich niet snel van af willen maken.
En nee Jolandje, Yuma gaan ze niet afkeuren, dat kan toch gewoon niet hé :D! Blonde levert geen half werk en Wynnie al helemaal niet ;)

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:00

Tjee het wordt bijna een Titan-topic hihi.

Het is gewoon spijtig voor ons beiden, maar wat is Kisses mooi geworden zeg, een prachtig paardje om te zien!
Het was wel een eigen merrie eigen hengst dekking alleen was Titan toen niet van mij en Bisou ook niet, dus ik denk niet dat ik er wat aan kan meehelpen met het DNA voor Kisses... zoja, dan wil ik dat natuurlijk wel doen, maar eerst 6 april maar rustig afwachten.

Goed ik hoop dat ie nu door de keuring komt en anders is ie voor mij niets minder, het is en blijft een ontzettend rustig vriendelijk diertje en doet het super voor de kar!

En nu weer terug naar het Topic!! Ik zie namelijk nog veel meer mooie gave hengstjes voorbij komen! :D

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:02

@ mdr ik vind jou veulentje echt heel gaaf!
Ik snap dat je het jammer vind van een half papier, ik snap wel als ik de hengst zo zie dat de gok genomen is om gewoon te dekken hij ziet er super correct uit!
Wel gek dat dat niet meer kan via DNA volgens mij kan dat bijna bij ieder stamboek...

@ jolandje ik vind Yuma ook heel gaaf. ik snap bij jou ook de keuze om gewoon te gokken op die goedkeuring!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:03

Ik vond het bericht ook niet lelijk over komen. Ik zou ook balen, maar het is inderdaad een risico wat je neemt.. Titan zal het vast goed gaan doen 6 april! En ja ik zeg niks meer over wel of niet afkeuren aangezien vorig jaar met de merriekeuring wij en nog meer mensen met open mond verbaasd stonden toen ons merrietje werd afgekeurd... Maar hopelijk komt iedereen ed gewoon doorheen :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:03

Hehe eindelijk geplaatst na 3xklikke :P

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:08

Jolanda met Yuma komt het vast helemaal goed!! Geweldig dier <3

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:52

Sappos ben je op oorlogspad meis ? Niet doen hoor!!! }>

Ik vind het toch wel apart dat het veulen achteraf niet via DNA een vol papier kan krijgen :? Vraag me serieus af of dit correct is. Zou er op zeker nog eens achteraan gaan aangezien het NMPRS wel vaker verkeerde info geeft ;) Ze is erg mooi uit gegroeid MDR.

Ook ik ben erg benieuwd naar het veulen van Yuma, vooral nadat de combi Joanna x Yuma zijn paps meer dan goed is uit gepakt. We zullen het zien over een paar maanden.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:54

Oh, by the way......Orion komt ook naar de HK, hij moet terug komen dus kan daar niet onderuit. :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:00

haaaah, de metamorfose van orion :D , ik vond hem de vorige keer zo prachtig uitzien dat ik hem nauwelijks herkende van het lekkerdje in de wei bij jullie :+

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:08

En Esther, heeft Orion nog steeds van die prachtige bolletjes :D ? Ben al benieuwd om deze knappe vent terug te zien. Als veulen vond ik hem al de max!

Nee, ik vrees dat er niets meer aan het papier te doen is.

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:32

Aah Orion daar ben ik ook wel erg benieuwd naar!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:33

Lisanfellow schreef:
Aah Orion daar ben ik ook wel erg benieuwd naar!

Ik ook, echt stoer is die op de foto's!