blackjeck schreef:Dat vind ik dus echt maf.. Slaat echt nergends op dat je een veulen gaat fokken terwijl er al een enrome overpopulatie is...
Juist, daarom snap ik het ook niet en toch blijven fokken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amalarab schreef:inspirerend nobje, heb ook bijna een shetje erbij en zie er erg naar uit!
nobje schreef:Amalarab schreef:inspirerend nobje, heb ook bijna een shetje erbij en zie er erg naar uit!
Fijn om te horen....
Krijg je, je shetje ook, of ben je echt op zoek gegaan naar een pony ?
In ieder geval heel veel plezier.... ik genietnog steeds van mijn shetten...
Dus ik hoop dat je mega veel shette lol krijgt![]()
![]()
Ik geef toe het is nog leukerom ze zelf te fokken...
Maar waarom zouden we... er zijn zo verschrikkelijk veel leukeshette veulentjes...
En uberhaupt leuke pony's....
justin4ever schreef:Ja degene waar wij over praten zijn vaak heel jong, hengst en niks kunnend;)
bridgetF
&
Onderwerp bericht:
Re: Zijn Shetlanders echt zó goedkoop?
best verbazend, ik was een topic gestart in paardenpraat, "de drama dat een nieuwe pony zoeken heet", om er achter te komen hoeveel de waarde nu eigenlijk is van een (goed) bereden (en evt. betuigde) shetland pony. Daar kon ik juist opmaken dat de waarde richting de 500 euro ging. Dit omdat ik juist zelf aan het zoeken ben voor een lieve shet voor de kinderen en om er eventueel zelf mee te gaan mennen.
bridgetF schreef:best verbazend, ik was een topic gestart in paardenpraat, "de drama dat een nieuwe pony zoeken heet", om er achter te komen hoeveel de waarde nu eigenlijk is van een (goed) bereden (en evt. betuigde) shetland pony. Daar kon ik juist opmaken dat de waarde richting de 500 euro ging. Dit omdat ik juist zelf aan het zoeken ben voor een lieve shet voor de kinderen en om er eventueel zelf mee te gaan mennen.
Citaat:Dus bridgetF, mocht je nog geen shet hebben gevonden geloof ik dat er voldoende mensen op dit forum / en in dit topic zijn
die je wel kunnen tippen waar je de shetten vind die zeg maar "overblijven"....
Veel succes op je zoektocht... ik hoop dat je een fijne shet vind.
Citaat:Ik heb 2 drachtige shets, maar had ze liever "leeg" gekocht.
Dennis schreef:Ik heb mijn goed betuigde merrie vorig jaar weer uit de verkoop gehaald. Omdat er zo veel goedkope pony's aangeboden worden willen mensen voor een goed betuigde en bereden merrie ook weinig betalen (kroon prestatie elite sport-AA merrie met aparte kleur, ZZ dressuur, ZZ vaardigheid en heeft dit jaar leuk mee gedraaid op het EK en hippiade).
Ik werd gek van de mensen die 50 tot 100 euro voor haar wilde geven, en dat het anders veel te duur werd. Hoogste bod wat ik toen gehad heb is 300 euro, maar wel incl wintec zadel en zilco tuig (met een nieuwprijs van ruim over de 1.000 euro samen).
Mijn jonge hengstjes doe ik nog niet eens een poging om ze te verkopen. Beetje groter worden, castreren en dan maar eens kijken hoe we er voor staan.
Hagar_Helga schreef:Ik heb ook ruim betaald voor mijn shets, wat de gek er voor over heeft.
Mensen kopen nu liever een goedkope shet met losse knieen dan een goedbewegende bewezen shet. 'T is niet anders. En ik zal ook met de tijd leren hoe 't me af gaat.
Voor 50 euro weg, zonder eerst te komen kijken gaat niet gebeuren.
Hagar_Helga schreef:Leuk om te horen dat je zoveel voor ze over hebt.
Helaas geld dat niet voor iedereen en als men een rasmaaier of twee voor 10 euro kopen zullen ze er niet meer als 100 euro dierenarts kosten aan uitgeven, dunkt mij.