Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
FrieseMenner schreef:Inmiddels ben ik (gedeeltelijk) overgestapt op de welsh pony's maar ik heb dus ook enkele jaren met de shetlanders in de sport gelopen. Je krijgt veel leuke, positieve reacties maar ook negatieve reacties. Men heeft een bepaald beeld over een shetlander. Kreeg regelmatig reacties als 'Dat zijn grasmaaiers, geen menpony's'. Men vindt een een shetlander minderwaardig. Na de wedstrijd was hun beeld vam de 'grasmaaiers' wel veranderd. regelmatig eindigden we in de top 5, dat noem ik geen grasmaaiers. Tot op zekere hoogte kunnen het sportpony's zijn. Goed, je moet niet verwachten met een shetlander Z te kunnen starten maar een B proef moet lukken. Ik heb met veel plezier met de shetlanders gereden en tegenwoordig rijd m'n jongste zusje met de shetlanders. Er zullen ook altijd shetlanders in onze weides staan, schitterend ras!
.
stef schreef:Wat versta je onder sport? Dressuur? Springen? Er is meer dan dat.
Daarnaast hoeft een kinderpony niet perse een sportpony.
Enneuh, een goede sportpony red je ook niet voor 1500 euro.
Maar goed, jij zoekt geen shet, prima, maar dan zit je in het verkeerde topic
Serina_Kay schreef:Sharani schreef:Tendance: Waarom wel voor een andere kleine pony maar niet voor een shet? Misschien is een shet niet je type pony maar ze zijn toch niet minder als een ander klein ras.
daar ben ik het mee eens, met shetten kan je ook veel doen hoor. vooral als hij voor kinderen bedoeld is

Sharani schreef:russel schreef:Maar dat ga je toch niet aan ee shet betalen? Anders hier eentje voor je inclusief zadel en hoofdstel, krijg je nog een zak brok mee, nieuw halster........
Waarom niet? Als hij de juiste maat, een super karakter heeft en zeer goed doorgereden onder het zadel en voor de kar is heb ik dat er zeker voor over. Als ik een pony voor mijn kids koop wil ik de perfecte kinderpony en die zijn niet makkelijk te vinden en daardoor waarschijnlijk niet goedkoop.
wegens ruimtegebrek mag er nl eentje voor een goed tehuis weg, laat ik hem nu gewoon op weggeven op zoek ben, beter dus te koop zetten voor minimaal 400 euro hoor ik dus...want idd dier is wel opgevoed, heeft tuig erbij en ook nog eens super lief! Letsdunit schreef:Toch denk ik dat het fokken al minder wordt. Ik zie hier in de omgeving lege weilandjes waar vroeger een handje vol ponies liep met ieder jaar een veulen. Het duurt even maar ook bij de oude garde is het besef langszaam gekomen dat ondoordacht fokken geen zin meer heeft.