Omdat mensen het in me topic zeiden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:38

Dit heeft niks met jaloezie te maken maar puur met onze blik erop. En die is duidelijk anders dan die van jou. Prima toch maar open dan niet een loos topic.

Ja een hengst kan prima door het leven zonder te dekken.
Er zijn gewoon veel meer voordelen om hem te ruinen. Maar daar wil je niet naar luisteren. Prima, maar houd er dan over op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:42

Oh en nog even een quote van je op, waar staat dat je vroeg of het zielig is om hem niet te laten dekken? Ik kan er enkel uithalen dat je niet weet wat je moet doen, castreren of niet dan.
Bulkl_kieta schreef:
Hallo
]omdat een aantal bokkers zeiden in me topic dat ik hem moet laten casteren en dat dit zielig is dat ik hem hengst hou, wil ik toch even meer meningen over horen,
kalisto is een shetlander hengst van 5 a 6 jaar .
heeft vanaf zijn ander half altijd tussen merries gestaan zins 4 juli 2012.
HIj staat nu samen met een andere hengst die zelf nog nooit gedekt heeft.
Kalisto lijkt erg gelukkig waar hij staat, k heb aan Da gevraagt.
Aan de baas van me werk die vangt mishandelde paarden op.,
En die zegt zolang hij lekker met andere paard kan kroelen en niet druk in zijn hoofd word en gewoon lief blijft lekker hengst houden.
Andere zeggen er bij zet hem op marktplaats ter dekking.
Maar meneer heeft geen papieren nou hij heeft ze wel maar die zijn niet mee verhuist. kalisto is geboren op een stal metr papieren toen is ie naar een meisje gegaan, en toen nog geeen 2 maanden later naar andere mensen waar ik hem verzorgde hun hebben nooit de papieren gekregen. EN nu is hij van mij en heb ik dus ook geen papieren. Maar los daar van wil ik niet met hem dekken omdat ik hoor dat gewoon al teveel shetlanders te koop staan. Dus ik zit toch te twijfelen om hem te casteren. Maar ik ben zo bang dat zijn gedrag negatief gaat veranderen. Dat kalisto kalisto niet meer is.
Hij is al zo rustig van zichzelf.

Hoop graag wat posistieve reacties te krijgen.

Anyway, als er mensen (oa ts) op een persoonlijke manier gelijk willen krijgen is dit mijn laatste berichtje hier. Ik ben in voor een discussie maar als je ga lopen schelden wat eerder in het topic gebeurde op een bokker die je "constant " pb'de en je toch niet naar een ander luistert ga ik er geen tijd in steken. Ook vind ik het niet netjes dat iemand de andere bokkers die het niet met haar eens zijn jaloers te noemen, weet alleen niet welke bokker dit zei. :evaw:

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:12

Bikkelshet schreef:
jezus mensen net als in mijn topic word er niet geluisterd naar de echte vraag.
TS mensen hier zijn gewoon jaloers dat mensen zo als wij... wel brave hengsten hebben omdat ze respect hebben naar ons. Verder ja doe wat je hart je zegt doe ik ook ik kijk tot de herfst aan. Dan is toch de beste tijd om hem te laten helpen. succes meid.

IK heb een stikbrave welopgevoede shethengst van 2,5 jr. mijn zoontje kan ermee langs de weg lopen langs zwaar verkeer etc. (in theorie, in de praktijk gaat dit natuurlijk nooit gebeuren) tot er een hengstige merrie in beeld komt, dan is zijn hele op voeding in een splitsecond vervangen door zijn hormonen, kan het dier niets aan doen.

Hengsten houden kan wel, maar je moet in gezelschap van andere paarden/pony's altijd op scherp staan. Als mijn hengst niet door de HK komt wordt hij dan ook direct gecastereerd, voor het dier zelf, voor mijn merries en voor mijn kinderen.

Opvoeding hoeft dus niet veel te maken te hebben met natuurlijk hengstengedrag. (en dan heb ik het dus niet over bijten en slaan naar mensen)

Als jullie hengsten gezelschap hebben van andere hengsten of ruinen en ze niet in contact komen met (hengstige) merries zal het allemaal best goed gaan, maar bij evenementen, shows, wedstrijden oid. wil ik met mijn eventueel hengstige merries niet in de buurt komen van een hengst en verwacht ik van de organisatie ook dat er geen hengsten op het terrein aanwezig zijn mits vantevoren duidelijk aangegeven.

Het kan dus alllemaal wel, maar je loopt (wellicht in de toekomst) waarschijnlijk wel tegen beperkingen aan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:14

Fokken met een papierloze shet is niet slim (zijn wandelende salami's) en een hengst zonder fokdoel moet je geen hengst laten.
Balletjes eraf en hij kan lekker overal de wei op.

Kijk vooral naar wat voor hém leuker is. Lekker ongecompliceerd overal de wei op is heel erg veel waard.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:20

Citaat:
Citaat:
Fennadev schreef:
mijn hengst heeft wel tot vijf à zes omheiningen waar hij langs moet en als de laatste een keer openstaat springt hij gewoon over de rest heen, die zijn minder hoog, die laatste komt hij niet langs, dus hij heeft weleens op de weg gelopen. Het is wel mogelijk.

nope bij ons in niet mogelijk want hij is 85 cm en de hekken zijn minimaal 150cm.

mijn hengst is ook zo groot en mijn hekken ook, lengte zegt niks over waar je shet doorheen gaat als hij wil uitbreken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:31

Ts is permanent geband, dus ik vraag me af waar deze discussie nog over gaat.
Er zijn zoveel hengstentopics, wat voegt deze daar nog aan toe?
Een hengst hoort het waard te zijn om hengst te mogen blijven. En in mijn ogen is dat, het mogen produceren van veulens.
Een hengst puur hengst te laten om de looks, omdat het stoer is om hem hengst te laten, vind ik dan zielig. Pure dierenmishandeling. Een hengst te confronteren met zijn hormonen, met nul kans om zijn hengstzijn echt puur uit te kunnen leven door te dekken, veulens te maken, is in mijn ogen absoluut onnodig.

Mijn laatste reactie in dit topic, aangezien ts toch niet mee reageren kan. "Good stallions make great geldings".

Voor degenen die een andere mening toegedaan zijn: ik hoop dat jullie ooit het licht gaan zien.

geerke

Re: Omdat mensen het in me topic zeiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:38

waarom is ze geband?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:40

Vanwege schaduwaccount.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:44

oh..nou,dan heeft het verder weinig zin om hier door te keuvelen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:46

Exactly my point.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:47

oeps,dat wist ik niet

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:49

yaylavb schreef:
Als hij happy is zeg ik ook lekker hengst laten.
Er worden al zo veel geruind

Je kan ook zeggen: sneu voor al die papierloze veulentjes die in de salami verdwijnen, uiteindelijk.
Wat is de meerwaarde van het "hengst-zijn"?

Laat maar.......................... onnodig antwoord :D ;)