Cheveyo en Wannie ,The AMHA Boy's in Zeeland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimara_00

Re: Cheveyo en Wannie ,The AMHA Boy's in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:58

Wat een leuke foto's *\o/* <3 :=

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:12

Yesss, foto's, leuk!!!! *\o/* , ziet er goed uit Kit!

Dat is wel het voordeel van veel regen.... veel gras!! Hier krijgen ze het ook niet aangevreten (moet zeggen dat ze hun uiterste best doen.. <<) ).

Nu richting de westernstal, quarter ophalen en op naar de dierenarts voor de aankoopkeuring.... ben benieuwd....

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 11:00

mini1970 schreef:
Yesss, foto's, leuk!!!! *\o/* , ziet er goed uit Kit!

Dat is wel het voordeel van veel regen.... veel gras!! Hier krijgen ze het ook niet aangevreten (moet zeggen dat ze hun uiterste best doen.. <<) ).

Nu richting de westernstal, quarter ophalen en op naar de dierenarts voor de aankoopkeuring.... ben benieuwd....

Quarter ophalen ? Aankoopkeuring ? Heb ik iets gemist ? :? <<)

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:07

Er zit uitbreiding van de kudde in de lucht..... :D

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 11:38

Ben benieuwd :):)

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:45

Jaaaa, er zát uitbreiding in de lucht.... maar helaas, ze was niet goed rechtsvoor... niets te zien in beweging (anders was ik sowieso nooit verder gegaan), buigproef was op het randje, maar op de foto was wel het eea te zien, genoeg reden om er niet mee door te gaan. Helaas pindakaas, want ze zou perfect voor me zijn om verder te gaan in de western, alle knoppen zitten er op, braaf en mooi paard (zilverpalomino). Maar ik heb hier al 2 paarden staan met "een beperking" en ben niet van plan om een verpleegafdeling te beginnen....kost al genoeg :n
Maar ik baaaaaal wel!! |o

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:47

Oh ik zie het topic nu pas, wat een lekker stel die 2 knulletjes!

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:59

Hè das ff dikke pech :(:)

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 12:11

mini1970 schreef:
Jaaaa, er zát uitbreiding in de lucht.... maar helaas, ze was niet goed rechtsvoor... niets te zien in beweging (anders was ik sowieso nooit verder gegaan), buigproef was op het randje, maar op de foto was wel het eea te zien, genoeg reden om er niet mee door te gaan. Helaas pindakaas, want ze zou perfect voor me zijn om verder te gaan in de western, alle knoppen zitten er op, braaf en mooi paard (zilverpalomino). Maar ik heb hier al 2 paarden staan met "een beperking" en ben niet van plan om een verpleegafdeling te beginnen....kost al genoeg :n
Maar ik baaaaaal wel!! |o

Oh, wat jammer zeg.....
Balen als je het juiste paard vind en het word niet goedgekeurd -O- .

Nu op verder zoeken ?
Ga je toch niet meer verder met de vos ?
Zou ik heel verstandig vinden hoor :j ;) .

De dames staan lekker in de wei, af en toe een buitje maar dat moet kunnen hoor.
De heren lopen voor de stallen, die mogen vanmiddag nog een poosje.

Ze kunnen niet tegelijk want de tussendraden waren al gesloopt en de heren liepen dus bij de meisjes :roll: _O- .
Was te verwachten natuurlijk, de dames zijn ook zoooooo knap en verleidelijk <<) .

Ach, dan maar even om en om weien tot onze eigen wei klaar is, dan krijgen ze een goed afgezette wei in twee gedeeltes en kan het spul lekker buiten blijven . Er komen dan ook 2 schuilhokjes voor als het echt even heel slecht weer word.

Heerlijk zijn ze he tosa :D ........ben zo blij met mijn kleine kudde <3 .

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:15

Geniet ervan hoor, ik kan er ook uren naar kijken. Maar ik denk idd dat je met deze 2 boys je handen vol krijgt straks hahaha!
Ik heb er nu 1 in de dekens staan voor de show van zaterdag, die kwam vanochtend de stal uit: en de rest echt zo van: wat heb JIJ nou aan??? Doe net als wij, lekker in de modder rollen :+

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:22

Oooooh, de stoute jongens....al vroeg op de verleiderstoer haha, straks hoeft Mees niet meer naar Wynn, want dan hebben de boys het klusje al geklaard..... Leuke naam voor het veulen: Guess Whoose My Daddy _O- _O- _O-
O nee, kannie, die naam is al in gebruik....

Ja, balen Kit, maar ik was (en ga) niet verder op zoek, deze merrie kwam toevallig op mijn padje.... Dus ik zie verder wel, misschien kom ik nog eens wat anders tegen, heb geen haast ;)

Vos staat nu elders in training, ook daar hebben ze hun handen vol aan hem....mocht hem niet verder inrijden van manlief, die wil dat ik blijf leven, dus dat is wel een goed teken :D :D

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 12:23

Haha Tosa, tja voor de show moeten ze wel schoon zijn he ;)

Ik wil ook zo graag de jongens scheren maar het weer is te slecht en omdat ze zo ruig spelen durf ik niet goed dekens op te doen, ben bang dat ze ergens in blijven haken of zo := .

Ik hou wel mijn hart vast voor Wannie, ben bang dat er totaal geen vlees op zijn lijffie zit :(:) .
Hij krijgt nu wel volop voer maar er aan gaat veel langzamer dan er af he :roll: .
En ze zijn konstant aan het spelen en rennen dus dat kost ook energie maar is wel weer goed voor de spiertjes :j .

Voor de zekerheid ga ik hem toch maar eens op bloedworm laten testen , gewoon voor mijn gemoedsrust.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 12:27

mini1970 schreef:
Oooooh, de stoute jongens....al vroeg op de verleiderstoer haha, straks hoeft Mees niet meer naar Wynn, want dan hebben de boys het klusje al geklaard..... Leuke naam voor het veulen: Guess Whoose My Daddy _O- _O- _O-
O nee, kannie, die naam is al in gebruik....

Ja, balen Kit, maar ik was (en ga) niet verder op zoek, deze merrie kwam toevallig op mijn padje.... Dus ik zie verder wel, misschien kom ik nog eens wat anders tegen, heb geen haast ;)

Vos staat nu elders in training, ook daar hebben ze hun handen vol aan hem....mocht hem niet verder inrijden van manlief, die wil dat ik blijf leven, dus dat is wel een goed teken :D :D

Nou, het was Sientje die op de amoureuze tour ging met Wannie :roll: , ineens was ze knetterhengstig := .

Meesje ging haar zusje redden en is zelf nog steeds helemaal verliefd op Treasure _O-

En Cheveyo stond er bij en keek er naar :') .

Jouw mannetje heeft helemaal gelijk en houd toch best wel een beetje boel van jou he ;)
Ben ik ook wel blij om hoor, verstandige man :j .

Komt vast wel weer een ander leuk dier op je pad hoor :j .

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:30

Groot gelijk, zou ook geen dekens aandurven, zeker niet als je ziet hoe ze spelen en over elkaar heen klimmen... te gevaarlijk en je bent heel snel door je dekens heen, vrees ik. Is Wannie nog zo mager? ;( Testen is zeker geen overbodige luxe, je kan het soms niet zien in de mest, met het blote oog. Nu verbranden ze veel energie idd met spelen en hij is nog in de groei, maar mager is nooit goed :n

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:32

Als ik meerdere hengsten samenhad zou ik het ook niet aandurven maar Regal staat nu even aan de andere kant van het hek, zodat de boel heel blijft. En ja, de afgelopen dagen heeft ie overdag gewoon zonder deken gelopen, maakte ie ook niks van maar met dit weer neem ik het risico niet.
Ik ga er toch maar heel dapper vanuit dat er nog zoiets als een zomer gaat komen?? :o

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:36

Whaaa, die Sientje!! Misschien wist ze nog dat Wannie wel eens eerder een versierpoging bij haar had gedaan, toen was hij 5 weken.... Van haar kreeg hij ook zijn eerste knal voor zijn hasses...wham, tjakka, ze twijfelde geen seconde :D Krijgt hij nu een herkansing..... :+

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:37

Jaaaa, zomer!! Wat was dat ook alweer...??? :? :? :?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:41

Echt jammer sis :(:) :(:) maar je hebt gelijk om er dan niet aan te beginnen...

Wat klopt er niet aan dit stukje?

Cheveyo stond erbij en keer ernaar? :?
Is die zeker moe van t spelen,kind van zijn vader he :+ ,want hier had hij wel degelijk het licht uitgevonden zeg maar en Wannie al veeeeeeeeeeeel eerder O:)

Afbeelding
Laat Kaylee nu een buikje krijgen <<)

Ik zou ook niet scheren nu hoor :n

Tosa,ja blijf je optimistisch????? zomer lijkt nog heel ver weg..... -O-

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:53

Wannie wannie wannie *\o/* *\o/* *\o/*
Dat van Kaylee's buikje is hoop ik een geintje??? Oooh, je kan me oprapen hoor, als het zo is.... _O-

Tja, vind t nie gek dattie zo mager is... dat was topsport!! :P

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:55

Neen geen geintje ;( en mij kan je niet oprapen :n -O-
Krijg jij dat veulen hoor en Wannie moet alimentatie betalen ~~}>

Kit zei pas al,oh dan krijg ik nog dekgeld _O-

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 13:03

Misschien wil ik te snel verbetering zien maar ik ik heb niet het idee dat Wannie bijkomt -O- .
Hij schiet nu wel de verharing in dus kan ook zijn dat het lijkt alsof hij magerder word ipv dikker omdat zijn vachtje korter/dunner word .

Morgen maar eens heel voorzichtig met de furminator aan de gang.

Zal trouwens eens aan Sappos vragen wat zij ook alweer aan Pool gaf, die kwam toen lekker bij.
Alle beetjes helpen he :) .

Wannie is er trouwens niet minder aktief om hoor, die blijft spelen en uitdagen :') .
En als hij Sien kan dekken dan heeft hij in ieder geval wel de juiste spirit zal ik maar zeggen :') .

Cheveyo heeft echt staan kijken van : wat gebeurt hier..........een orgie of zo :? en ging vervolgens weer lekker staan eten :Y) _O- .
Die heeft nog wat te leren voor hij dekhengst is _O- .

Ik ga echt helemaal plat als er echt bij Kaylee een veulen loopt straks _O- _O- .........alimentatie van Wannie :') _O- , wat een giller _O- .
Dekgeld zal je bedoelen }> ............... ~~}> .
Tenzij het een merrietje is natuurlijk, dan mag je die wel hier afgeven hoor O:) , ik ben niet zo moeilijk :)

Ohhhhhhh..........ik wil zooooooooomerrrrrrrrrr -O-

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:48

Watte..., dekgeld??? Kit toch! Wie was er eigenaar ten tijde van de bevruchting?? Ikke, moi! Dus zussie.... :$
Alie Mentatie?? Wie is dat?? Kenikniet. }>

Idd even kijken als hij door zijn haar heen is. Je zou ook scheutje zonnebloemolie door zijn eten heen kunnen geven, ook goed voor zijn vacht. En met weidegang komt er ook wel spekkies op hoor. Je kan hier ook wat vet komen halen, Nielis en Bolero hebben genoeg.... :roll: :roll:

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:08

mini1970 schreef:
....mocht hem niet verder inrijden van manlief, die wil dat ik blijf leven, dus dat is wel een goed teken :D :D

Raap me op _O- _O-

Ennuh Kit, ik denk eerder dat San plat gaat als Kaylee drachtig blijkt te zijn. Kunnen we d'r reanimeren (of Rene moet niet willen dat ze blijft leven O:) )

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 18:13

Nou, Kaylee is dan toevallig wel drachtig van een geweldige hengst to be hoor O:) .

Als hij 3 is.......en van zijn rastahaar af.........en 100 kilo aangekomen is :D

Komt goed *\o/* :')

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:21

Twinklestar schreef:
Nou, Kaylee is dan toevallig wel drachtig van een geweldige hengst to be hoor O:) .

Als hij 3 is.......en van zijn rastahaar af.........en 100 kilo aangekomen is :D

Komt goed *\o/* :')

_O- _O- _O- _O- als als als als _O- _O- _O-