echte mini peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:51

MelanieB schreef:
Volgens mij is 10cm nog steeds te groot voor kleine mini beentjes... zal vanmiddag eens mn mini beschermers opmeten shetmaat die ik voor de welshjes heb.

De AA van Picasso zijn 11-12 cm. Die passen Mac heel mooi....
10 cm moet volgens mij wel lukken. Maar ik kan haast niet geloven dat die van Sectolin echt zo klein zijn ;)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:01

Maat AA
Afbeelding

Afbeelding

UltimOo

Re: echte mini peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:06

dezen heb je ook :)
Afbeelding

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:07

UltimOo schreef:
Afbeelding

Dis zullen ws niet zo hoog zijn als die van BR = 14 cm. Dus veel te groot.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:02

Die van BR XS zijn inderdaad 14 cm. Heb ze vorige week zien liggen bij de ruitersportzaak en ze hebben ze voor mij na gemeten.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:45

Net even in de catalogus van prestige gekeken. Die hebben pony beschermers in de maten 0,1 en 2. Hoe groot ze precies zijn weet ik natuurlijk niet. Mischien dat de importeur het weet.

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:17

moet je eens kijken op shetlandershop.nl daar heb je kleine zelf heb ik 3 in 1 beschermers voor mijn mini van 78 cm wel merk loos maar passen echt super!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:22

UltimOo schreef:
Afbeelding

Zijn zga hetzelfde als de BR shetmaat, gebruik deze maatjes voor mn A welshjes, shetjes passen dit niet :n

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:57

bellamy97 schreef:
moet je eens kijken op shetlandershop.nl daar heb je kleine zelf heb ik 3 in 1 beschermers voor mijn mini van 78 cm wel merk loos maar passen echt super!

Die zien er ook wel goed uit!!
Ik ga ff meten bij mijn Bronc :j

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:05

Mijn dochter en ik hebben een mini (80 cm) en daar zijn ook geen beenbeschermers voor te vinden. Vooral omdat ze hele ranke beentjes heeft.
Ik heb ze maar zelf gemaakt! Buitenkant van een stuk vloerzeil, binnenkant van fleece. Beetje kllittenband en klaar!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:08

Even een vraag die zomaar bij me opkomt maar:

Onze mini's hebben voor een stapritje oid toch ook bescherming nodig?
Ik heb ze ook enkel voor de wagen om, verder niet.
Mijn drumhorse heeft nooit beenbescherming om, is ook haast niet te doen met die sokken.

Soms heb ik het idee dat veel mensen ze puur als decoratie gebruiken, of heb ik dat mis?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:30

@ Paintlinger: ik gebruik voor mijn Fries altijd beenbescherming tijdens het rijden, gewoon om risico's uit te sluiten. Dat zou ik voor mijn miniature ook graag willen, zeker omdat zijn beentjes zo rank en kwetsbaar zijn. Helaas dus nog niets kunnen vinden, behalve de Picasso AA.

Maar ik zou graag 'gewone' peeskapjes hebben, met een harde schaal.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:30

Paintlinger schreef:
Soms heb ik het idee dat veel mensen ze puur als decoratie gebruiken, of heb ik dat mis?

Klopt! Het staat toch ook schattig? <3

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:34

Persoonlijk denk ik dat het een noodzakelijk kwaad zou moeten zijn.
Met springen, off road of mennen snap ik het.
Maar een rondje met een kind erop vind ik wat overdreven.

Mijn drumhorse heeft bijna nooit bescherming om.......heeft ie meer last van dan gemak.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:00

Mijn Fries heeft ze altijd om. Met longeren, rijden en op buitenritten. Heb dat altijd gedaan met mijn sportpaarden, wil graag dat de pezen van de voorbenen beschermd zijn. Denk dat jouw Drumhorse ook wel even wat ander werk doet dan mijn Fries :o

En mijn miniature loopt voor de wagen en wordt 4x per week getraind aan de dubbele lijnen.

Peesbeschermers heb ik in ieder geval niet om voor de sier, maar gebruik ze waar ze voor bedoeld zijn: bescherming.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:01

Ik heb alleen in de vaardigheid, indoor marathons en als er echt gesprongen word met mijn pony's bescherming om.
Voor buitenritten en dressuur niet (ohz en voor de wagen), en mijn pony's worden steviger gedressuurd dan de meeste hier (worden t/m het ZZ uitgebracht).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:09

Mijn mini heeft ze eigs nooit om, alleen met mennen als ik flink een stukkie ga scheuren bijv.

Mijn welshjes eigs altijd.
Of nouja, meisje die op de ene welsh reed en alleen maar stapte had ze niet om. Nu ze meer gaat draven gaan ze wel om.
De andere heeft ze eigs altijd om, maar niet altijd met dressuur mennen. Wel ohz altijd omdat ie wat dribbelig is en dan wel eens aantikt en met draf achter vrij actief is.
Idem met m'n tinker ohz/voor de wagen.

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:59

Ik wil ze ook vooral als er gesprongen wordt met hem, maar als hij voor de kar loopt of beetje dressuur nee waarom? Sommige mensen hebben ze echt voor decoratie en dan het liefst de beschermers in de kleur van de schabrak.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:07

cassandra84 schreef:
Ik wil ze ook vooral als er gesprongen wordt met hem, maar als hij voor de kar loopt of beetje dressuur nee waarom? Sommige mensen hebben ze echt voor decoratie en dan het liefst de beschermers in de kleur van de schabrak.

Dat ben ik wel met je eens. Maar bij mijn mini gaat dat niet op, daar kan je niet op rijden ;) Ik zou gewoon zwarte kapjes willen hebben.
Mijn Fries heb ik ook alleen maar bb in het zwart. En echt voor bescherming, niet voor de mooi. Trouwens, die dingen bestaan niet voor niets....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:39

cassandra84 schreef:

Voor de kar lopen is niet een beetje luiheid doen hoor, denk aan marathon, gaat er hard aan toe ;)
En ook de vaardigheid kan flink snel gaan in de bochten en vooral met tweespan hoor je de peesjes toch tikken.

En ja, ik heb standaard zwarte peesjes voor alles, maar als ik eens een leuk dekje voor ze koop en er zijn dezelfde kleur peesjes bij en ik heb het geld ervoor, so what?
En dressuur, ooit gedacht aan oefeningen als schouderbinnenwaarts, wijken, jonge pony's voor de lange lijnen en zijgangen?
Tenzij je onder dressuur verstaat niet meer dan simpel B proefje doe ik ze ook vaak niet om.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:01

Ben het met je eens Melanie. Mijn Fries loopt op M/Z niveau, das toch anders dan een beetje rondjes hobbelen in de bak. Daarbij strijkt hij nogal, dus strijkjes zijn bij hem echt geen overbodige luxe. En met mijn mini buiten voor de wagen vind ik het ook wel zo fijn, als zijn benen een beetje beschermd zijn.
Maar goed, iedereen mag erover denken zoals hij wil.

Ik vind het iig jammer dat voor de allerkleinste paardjes met heel fijn beenwerk nagenoeg niks passends te vinden is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:04

Ik ben vooral opzoek naar achter peesjes op het moment, dus harde.
Voor in het tandem, als je voorpony inhoud in een hindernis zit je achterpony er zomaar tegen aan. Ik heb nu picaso 3 in 1 beschermers, onder het motto beter iets dan niets.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:09

Dennis schreef:
Ik ben vooral opzoek naar achter peesjes op het moment, dus harde.
Voor in het tandem, als je voorpony inhoud in een hindernis zit je achterpony er zomaar tegen aan. Ik heb nu picaso 3 in 1 beschermers, onder het motto beter iets dan niets.

Weet niet hoe groot jouw paardjes zijn, maar mss passen dan de minibeschermers van HB of BR, die normaal voor de voorbenen worden gebruikt?
Eskadron heeft ze wel, maar natuurijk alleen ik reuzematen :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:23

Ik heb gewoon dikke lompe shetten, de BR peesjes passen de mijne mooi (dus heb achter de picasso's en voor de BR peesjes).
Vind de BR peesjes niet mooi zitten achter, heb ik al geprobeerd. Wil een echte harde achter beschermer.

Heb ook een tijdje een pony maat pijpkous gehad achter, dat ging redelijk, maar was ook niet wat ik zocht.

Misschien is zo iets in een pony maatje net leuk voor mijn pony's, kwa omvang van beenwerk hebben mijn pony's dikkere poten dan welshjes enzo. De hoogte is juist het probleem, en dit is net meer dan een strijklap, maar minder dan een peesje. Moet toch maar eens naar een EJ toe om ze eerst even in mijn handen te hebben.
http://www.ej.nl/products/10000035/3020 ... EKNA+SPORT

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 18:44

Ik rij alleen recratief met de kar, maar inderdaad als je marathon rijdt is het wel handig de peesjes. Ja ook met serieuze dressuur. Maar ik bedoel alleen sommige doen het echt alleen voor de show, want als je vraagt waarom hebben ze geen antwoord.