Twintigers met een shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:57

Ik ben 22 en ik heb 12 shetters in de wei lopen :D

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:15

Wat een leuk topic!
Ook voor mij zijn de opmerkingen van 'zou je geen groter paard kopen' erg herkenbaar.
Ik ben alleen geen twintiger met een shet, maar mijn shet kreeg een baasje die inmiddels 20 is geworden. :D
Swa is een ruin van 13 jaar, ik kreeg hem toen ik 11 was (8,5 jaar geleden).
We begonnen met mennen, want ja, toen dacht ik dat dat het enige was wat je met een pony kon doen als je niet kunt rijden. :P Inmiddels zijn we vooral met dressuur aan de lange teugel/rechtrichten en vrijheidsdressuur bezig.

Afbeelding

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:17

Hier nog iemand:

22 jr en in bezit van 2 shetten :D Pepper & Sjoerd, 2,5 jaar en 4,5 jaar oud, allebei hengst.

Ik ben stapelgek op ze, ik zou zelfs mijn vriend nog aan de kant zetten voor ze, als dat zou moeten :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:19

arme vriend 8-)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:20

24 en 2 shetters van 86 cm. Bram was gekomen voor gezelschap voor Goya, mijn andalusier. Eigenlijk hechte Goya er niet zoveel waarde aan, dus is er een mini bijgekomen om Bram gezelschap te houden, Spirit :)
Afbeelding

Soms word ik wel raar aangekeken als ik met één van hun wandel. Krijg je van die stomme opmerkingen als: Ooh, wat een grote hond, of: Ga der gewoon opzitte!

Ik werk met ze aan de lange lijnen, verzorgmeisje gaat met Bram slee-en, en misschien komen ze wel voor de wagen. Mijn eigen wagen angst maar ff aan de kant zetten eerst.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 18:35

Geweldige shetjes weer!
Ik weet nog niet precies wat ik allemaal met Zorro ga doen...
In ieder geval aangespannen rijden.
Dressuur aan de lange lijnen lijkt me ook leuk, maar ik heb nog tijd genoeg om daar over na te denken. :+

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 18:36

swaatjuh schreef:
Wat een leuk topic!
Ook voor mij zijn de opmerkingen van 'zou je geen groter paard kopen' erg herkenbaar.
Ik ben alleen geen twintiger met een shet, maar mijn shet kreeg een baasje die inmiddels 20 is geworden. :D
We begonnen met mennen, want ja, toen dacht ik dat dat het enige was wat je met een pony kon doen als je niet kunt rijden. :P Inmiddels zijn we vooral met dressuur aan de lange teugel/rechtrichten en vrijheidsdressuur bezig.

http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... XHS3H6.jpg

Wat een geweldig dier zeg!
De volwassen versie van Zorro <3

Buitenzinnig

Re: Twintigers met een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:46

Atalja, gewoon doen! Je komt vanzelf in een flow met het lange lijnen :)

MyNameIs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:41

Ik ben 24 en ga volgende week mijn eerste shet ophalen, Bartje. Volgend jaar mag deze knul voor het karretje. Ik kijk er erg naar uit!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:37

Na mijn vorige korte berichtje, ook even wat foto's van haar.
Afbeelding
Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:57

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:00

Atalja schreef:
swaatjuh schreef:
Wat een leuk topic!

http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... XHS3H6.jpg

Wat een geweldig dier zeg!
De volwassen versie van Zorro <3

Dankjewel!
Zorro ziet er lief uit, dan neem ik hem voortaan als veulenversie van Swa want ik heb geen veulenfoto's van Swa. :P

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:31

Hier nog iemand, ik ben 27 en heb 2 shetlanders, en die lopen in 't tweespan. Dat vinden ze super leuk, en ze leren erg snel! Ik kan net zo actief met ze bezig zijn als met m'n andere (kwpn) paard.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:37

Ik ben 24 en heb 2 shetten en een welsh. De shetten heten Hans en Grietje. Ik men met ze en er wordt op gereden,

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:45

Ik ben 27 en heb 2 shetjes, een twenter bonte hengst, Santy, en een 15 jarige vosmerrie, Lady.
Lady is beleerd onder zadel en ik geef mijn dochter een beetje les, daarnaast ben ik begonnen met lange teugelen.
Santy wordt nog geruind en als hij oud genoeg is ga ik ook met hem lange teugelen en misschien voor de kar.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:17

Ik ben 20 en heb ook al jaren een shetlander, Mickey. Een vosbonte ruin van 10 jaar. Loopt in enkelspan voor de wagen. Heeft ook tweespan gelopen toen Jelle er nog was. Mick is een echte allemansvriend. Hij staat gezellig samen met mijn andere paardje Kay.

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:21

Jeeh eindelijk mag ik ook in dit topic schrijven nadat ik al jullie mooie shetlanders heb bekeken. Ik heb sinds 23 februari een shetlander genaamd: Drop.

Afbeelding

Afbeelding

Hopen dat het snel beter weer gaat worden dan maak ik mooiere foto's!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:25

Mijn knotsgek shettertje :D
Afbeelding

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:28

Ja hoor, al in de 40 en 2 geweldige shetlanders en nog ander klein spul (dartmoors). Een vosje genaamd Pummel van 14 en een zwarte opa 25 genaamd Jolly, op papier Galop vande Koertberg.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:32

Ik ben 25 en heb een falabella, een shetlander en een kruising shetlander met een ijslander? haha. Geen van alle kan ik op rijden dus. De shetlander is een 11 jarige die tot 1,5 maand terug altijd alleen heeft gestaan en het idee halster doodeng vond. Tegenwoordig staat ze bij mijn falabella en de bedoeling is dat ze uiteindelijk weer bij de andere 3 pony's komen. Helaas klikt ze erg slecht met mijn tinker dus dat moet even wennen.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 20:33

Wat een heerlijke shetlanders komen er weer voorbij.
Drop ziet er zo cute uit <3

Ik heb vandaag Zorro behandeld tegen luizen, er waren een aantal paarden op stal met luis, dus het zekere voor het onzekere genomen.
Hij vond het helemaal niet erg, stond zelfs te genieten, maar ik niet, wat een stinkspul haha. :+
Ik weet op dit moment ook wel 1 ding zeker, ikzelf krijg geen luis _/-\o_

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:41

haha dat is het enige positieve aan dat spul, dan ben je zeker dat je zelf beestjesvrij bent! :D

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:47

Ja ik meld me ook! Ik ben 20 en al 8 1/2 jaar helemaal weg van m'n drie shetjes! Het zijn m'n allerbeste vriendjes! Ik doe echt alles voor ze <3.

Ik wandel veel met ze, doe veel grondwerk, met eentje intensief vrijdheidsdressuur en met de andere 2 af en toe. De bonte staat heel soms voor de sulky en in de winter altijd een keer voor de slee! Ik wil de andere twee (die zijn een stuk jonger) gaan beleren voor de sulky! Ik wordt juist steeds actiever en veelzijdiger met ze hoe ouder ik word, haha!

Afbeelding
Mijn drie trotsen: Tjabo (17), Tjeerd (8) en Tisjoe (8) :+:

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:56

Atalja schreef:
Wat een heerlijke shetlanders komen er weer voorbij.
Drop ziet er zo cute uit <3

Ik heb vandaag Zorro behandeld tegen luizen, er waren een aantal paarden op stal met luis, dus het zekere voor het onzekere genomen.
Hij vond het helemaal niet erg, stond zelfs te genieten, maar ik niet, wat een stinkspul haha. :+
Ik weet op dit moment ook wel 1 ding zeker, ikzelf krijg geen luis _/-\o_

haha dat zal wel flink stinken ja!

elsando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:54

Ik ben 24 en heb 2 shetjes. Popey is al ongeveer 10 jaar mijn grootste vriend en fellow heb ik er kort geleden bij gekocht als gezelschap omdat ze nu bij mij thuis staan!

Afbeelding