jolandje schreef:massafokkers zijn in mijn ogen de mensen die een wei vol merries hebben , met of zonder papier en van welk stamboek dan ook, één hengst hebben( kan ook best een ggk hengst zijn) en dan elk jaar alles dekken, er zijn zo fokkers die meer dan 50 merries hebben, alleen de allerbesten gaan naar de keuringen, de rest word verkocht voor de handel of op de markt , daar zal best een enkeling goed van terechtkomen, maar het gros zal toch naar de slacht gaan, er word ook helemaal niet meer gekeken naar de combi hengst/merrie, ik vind dat niet goed, dit soort fokker zorgt ervoor dat de markt overspoeld word, en niet dat ene meisje dat een veulentje van haar paardje wil
maar goed zo zie IK het
Maar jij wéét dat ze dieren zonder papieren hebben?
Ik kan me voorstellen dat weiden vol met merries met veulens veel lijken, en massa, ja, misschien. Maar in de meeste gevallen worden deze merries zorgvuldig bij een hengst gezet, zijn de merries uit goede lijnen, hebben zelf de nodige predikaten.
Daarbij ben ik ook van mening dat de goede fokkers, in deze tijd meerdere merries leeg laten. Een goed veulen of paard wordt vind wel een plekje en is anders de moeite waard om aan te houden.
Massafokker is zo eenvoudig geroepen...