Bullet, Extreme, Electra, Esperanza, Lady

Ik denk wel dat we enkel zaterdag gaan deelnemen, zondag zullen we dan toeschouwer zijn.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sharani schreef:country pleasure driving: het paardje wordt geshowd in stap, pleasure trot (is wel vergelijkbaar met arbeids draf) en working trot (midden draf). Beide kanten op en in de line up wordt achterwaarts gevraagd. Het paard moet braaf zijn en met een dressuurmatige hoofd hals houding lopen en ruime vlakke gangen hebben.
Single pleasure driving: zelfde soort rubriek als country alleen moet het paardje meer showy zijn en meer verzameling en knieactie tonen.
Obstacle driving: hindernis parcours waarbij b.v. gevraagd kan worden ergens achteruit tussendoor te rijden of een wiel in een hoepel te zetten en dan te moeten draaien.
Multiple hitch pairs of tandem: tandem of dubbelspan rubriek, waarbij het lopen van het span beoordeeld wordt maar ook een patroon gereden moet worden om te testen hoe goed het span stuurbaar is.
Liberty: paard mag 1,5 min los lopen op muziek om zijn beweging te showen, daarna heb je 1,5 min om hem weer te vangen en het halster om te doen.
Dit is een korte beschrijving van de rubrieken, de preciese regels staan in het AMHA rulebook http://www.amha.org/index.asp?KeyName=811 .
Reinmanship en halter obstacle: heb ik al eerder in dit topic beschreven, dus graag even teruglezen.
Sharani schreef:NouJaDan schreef:Weet ik nog niets![]()
Eentje van 78 en eentje van 80 in welke inch klasse vallen die?
Een inch is 2,54 cm dus ze mogen beide meedoen en vallen in de kleinste maat.
Showmanship is een klasse waarbij de voorbrenger wordt beoordeeld en niet het paard zijn bouw of gangen. Je moet een bepaald patern lopen en mag je paard niet aanraken bij het opstellen, de verzorging van het paard telt wel mee.
Reinmanship is net zoiets alleen dan aangespannen. Bij de driving gelden wel de AMHA regels voor het tuig, kar en bit.