Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gerdatje schreef:wat zien jullie als rijden?
De meeste die dan volgens jullie te groot zijn voor een shet gaan gewoon een rondje hobbelen. En dat betekend niet dat ze in de bak rijden maar lekker rondje naar buiten omdat de shets dat leuk vinden. En dat is dan bij mij voornamelijk stappen en soms klein drafje. Me ene shet die kan wel met kleine kinderen, maar hij is zo eigenwijs en sterk dat ze hem niet aankunnen. Hij loopt tegen paaltjes aan, scheurt de bak door of uit! En met wat oudere die dus iets groter zijn en beter kunnen rijden doet die het in begin en daarna niet meer.
Ik vind dat er heel snel gezegd word dat je te groot bent. Tuurlijk moet je niet iedere dag rijden, maar 1 x in de week kan prima !
Gerdatje schreef:wie zegt dat hij ongetraind is?
Ik vind dat als het beessie het naar ze zin heeft en verder geen gebreken heeft het best kan om een keer in de week een klein rondje te doen.
MisticRider schreef:ik ben 170 en hobbel af en toe (zeer zelden) nog eens een rondje op mn shet van 1.11. hij is sterk en breed, ik laat hem geen gekke zware oefeningen doen, en hij vind het heerlijk om nog is een rondje met me te mogen hobbelen! niks zieligs aan,,,
Ik vind dat je moet kijken naar je dier, hoe oogt hij, wat vind hij er van, staan de oortjes naar voren of in de nek? bijt hij naar je benen, is hij aan het bokken, of andere gekkigheid gewoon stoppen en lekker gaan mennen, vrijheids dressuur of grondwerk gaan doen! is ook leuk!
daantjuh96 schreef:itsmi schreef:Ik heb zo'n vaag vermoeden dat je dan iets te groot bent voor de shet om te rijden.
Verschil tussen een shet en een C pony kan net te groot zijn voor jou. Daarbij passen jouw billen misschien niet in het (te) kleine zadel, waardoor je ook de shet nog is in de weg zit en het jouw houding niet ten goede zal komen.
Misschien moet je dan naar een andere (grotere) pony op zoek gaan om te rijden, en met deze shet alleen andere leuke dingen doen? Je kunt zoveel meer dan rijden! Een shetje is ook erg geschikt om te mennen, en dan kun je ook lekker met 'm op pad. Of vrijheidsdressuren, grondwerken, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het doen met een shetje! Maar misschien ben je wel iets te groot om hem te rijden...
Volgens mij ben ik niet te groot/zwaar voor mijn shet, ik ben zelf ong 1,55 m en weeg 38 kilo en bij shet zit rond de schofthoogte van 1,04 m
Als ik te groot ben was ik allang gestopt met rijden. ik rij ook 1x per week en verder doe ik idd grondwerk en vd
Lili schreef:En wat mensen altijd roepen over dat je pony het wel laat merken als hij niet fijn vind en dat soort onzin, niet geloven.
antje_vip schreef:Lili schreef:En wat mensen altijd roepen over dat je pony het wel laat merken als hij niet fijn vind en dat soort onzin, niet geloven.
Nou, mijn shet gaf het wel aan toen hij mij te zwaar vond! Ik ging op hem zitten, hij grijpt met zijn tanden mijn broek en sleurt me eraf(niet dat ik wil zeggen dat elke pony dat doet)
Leinearthur schreef:Nee ze geven het inderdaad niet aan. Zonde dat je nu opnieuw moet beginnen. Al denk ik dat dit meisje er ook wel te lang voor is, als je de wintervacht weg denkt...