Shetland hengst gezocht voor mijn merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Re: Shetland hengst gezocht voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:29

Voor een heel heeel goed tehuis (liefst blijvend) wil ik er over denken mijn jaarlingshet merrie te verkopen met NSPS papieren. Wordt grote kleine maat of kleine middenmaat.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 10:31

jaa dat doe ik dan ook. De kleine hoeft dan van mij niet percee papieren te hebben want ik laat ze dan mooi met zn 2e lope of ik moet er ooit nog 1tje bij kopen. en als het kan niet al te prijzige kleintjes. bij ons in de buurt staat wel een shet te koop voor een heel klein bedrag/gratis maar dat is een hengst en dat gaat dan ook niet werken.
Grote maakt mij niet zo heel veel uit. leuk vind ik een zwarte grote maat. dan zou deze makkelijk voor een wagen kunnen en heel af en toe als deze oud genoeg is dan me kleine neefje van nu 2 er op kunnen.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 10:34

als je meerdere foto's wilt zien van mijn shet/fries kan je ook op mijn hyves kijken. stuur dan maar een bericht dan geef ik de link wel..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:47

Fijn dat je toch van gedachten veranderd bent ts :)

Ik ben op t moment mn welsh A hengst met bloed, zweet, tranen en een hoop kosten keuringsklaar aan het maken en intussen heeeeeel rustig aan het oriënteren op een merrie om er tzt bij te kopen om een veulen te fokken... Maar dat gaat nog wel even duren. Kan dan ook nooit zo goed snappen dat er mensen zijn die ''wel ff'' een hengst uitzoeken bij hun merrie.. Laten dekken is 1 ding, maar voordat je daadwerkelijk een hengst en een merrie bij elkaar kunt plakken gaat er toch wel een hoop tijd en werk inzitten.

Ik denk ook dat het wel zal meevallen met het gedrag van je merrie. Geef het wat tijd :j Staat bij ons op stal ook een merrie die als t even kan t licht uit de ogen van andere paarden slaat, maar die is ook gewoon in de groep gezet en zoek t maar uit :+ Gaat nu prima (al moet ik zeggen dat de andere dames haar soms een beetje buitensluiten, maar so be it, gaat steeds beter). Als je haar af en toe ziet gaan.. Ik moet met mijn poown (hengst dus staat in een andere groep) soms echt rennen door de paddock(moet via paddock naar de bak) omdat zij anders met dr oren in dr nek op hem afloopt en mijn pony gewoon blijft staan als er aan zn achterste gesnuffeld wordt :') Ga die confrontatie liever nog even uit de weg hihi.
Nee hoor, lekker even de tijd geven, komt wel goed :) Idd, de echt sociaal gestoorde paarden zijn heel erg zeldzaam.

Succes iig met zoeken naar een leuke pony voor erbij :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:20

Hey wat goed dat je nu aan het kijken bent voor een ander paardje erbij! Weet zo niks te koop, maar op marktplaats staat genoeg leuks te koop :)

succes iig