[ICAMH] Springflingshow open voor alle rassen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:21

het is juist leuk als er allerlei verschillende minirassen aan meedoen, wat is er mis met shetten, ik vind er héle mooie en leuke bij hoor, en ik vind lang niet alle amha's leuk
ik zit ook zéér sterk te twijfelen of ik niet met celine mee zou doen, bijv. halter of liberty óf kleuren, ze is best heel apart als ze geschoren is, mooi grijs /wit, maar dan moet ik ze later naar de hengst brengen, tja, moeilijk := ik denk er nog een poosje over na ;)

Sappos

Re: [ICAMH] Springflingshow open voor alle rassen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:24

Dat is idd het leuke, alle verschillende kleintjes tegen elkaar. Daarom is het ook leuk dat er verschillende jury's zijn. Daarnaast zijn de klasses veel uitgebreider dan op de NMPRS show.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 13:49

mvdbijl schreef:
marieminime schreef:
geweldige uitleg, ik kan hier zeker wat mee. ik ga kijken of ik binnen kort wat kan regelen kwa vervoer enzo en dan inschrijven maar.

maar ik lees veel over minipaardjes enzo maar ik kom met een echte shet haha, ben toch niet de enigste dan?

Wij zijn een keer naar het benefietweekend geweest op dezelfde locatie. Toen waren er bijna alleen meer super slanke amha's en volgens mij 1 shetlander van een bokker hier. Dat was wel jammer..

Sorry maar, ik was met een shet op de benefiet (alleen tja, ik showde 'snachts), ik herinner me 2 flinke zwarte die aangespannen liepen, een vosbonte, een bruinbonte en daarnaast nog NAS en NMPRS, dus absoluut niet "bijna alleen maar super slanke AMHA's"

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:02

Wij hebben s'nachts vrij lang kunnen slapen. Ik de stal waar wij stonden en de klasse's die we hebben kunnen kijken waren er alleen maar echte amha's, of super deluxe nmprs pony's.

We hebben 1 shetlander gezien tijdens te opening. Echt veel shetten waren er in mijn ogen niet maar we kunnen er natuurlijk wat gemist hebben.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:05

Maar voor performance rubrieken maakt dat toch niet uit, als je de snelste bent dan maakt het niet uit of dat met een shet, appaloosa of Amerikaan is ;) Ik ga erheen met een basis gefokte pony en een kruising shetlander. En ik denk zeker dat ze in de driving wel kans maken :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:34

Of misschien pony's waarvan jij niet weet dat het shetten zijn?
De zwarte tijdens de opening was van mij, maar goed, maakt het verder uit? Ik had een shet bij me, en ben geen seconde raar aangekeken. Kreeg zelfs complimenten van 2 Zwitsers tijdens de liberty.

Echt veel shetten waren er niet tja. Ook de benefietshow ging uit van leden van het ICAMH, en die mensen kennen elkaar allemaal natuurlijk, maar goed, aan de organisatie lag het niet :n En dat zal het nu weer niet liggen. Maar goed, als mensen niet wíllen, houdt het op natuurlijk

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:33

Ik zeg ook nergens dat het uitmaakt toch? Het is alleen jammer als zoiets groots georganiseerd word er niet heel veel animo voor is vanuit de andere rassen.

Wij hebben een leuk weekend gehad en het was leuk om het allemaal eens te zien.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:40

ik kom toch meer voor de gezelligheid, om andere te zien en om een leuke dag met mn shet te hebben, ga er niet vanuit dat we iets winnen maar hij vind zulk soort dingen gewoon zo leuk haha.
als we iets winnen is het mooi meegenomen maar kom er niet speciaal voor.

ik zou het leuk vinden als er nog meer shets zouden zijn, vandaar mn vraag, meer uit intresse omdat ik nog niet veel over shetties had gelezen, maar ik zou er geen punt van maken als ik de enige ben met een shet haha

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:00

op de benefietshow reed ik met mijn tandem shetten bij de opening!
dus er waren er echt wel meer.
had er 3 bij mij die regelmatig de ring in gingen de hele show door!
door scheren en wat luxere uitstraling worden ze niet altijd voor shet aangezien!

gaat het niet om de lol en plezier i.p.v waar je mee rijd hoop dat iedereen komt rijd zelf met shetten nmprs en amha en voor mij geen verschil mijn echte toppers zijn geen amha maar shetten!

is toch super zo een show waar iedereen aan mee kan doen!!!
ongeacht wat kom gewoon dan maken we er een super dag van!!!!

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:04

wat ook top is wat ik dit jaar heb ervaren dat de 2 jury leden allebei op hun eigen manier naar de paardjes kijken!

vanuit nmprs oogpunt jan jans
vanuit amha allison

hierdoor krijg je verassende uislagen maar wel leuk

NouJaDan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:04

Hmm.... op de benefiet was ik er anders wel hoor met een tonnetje zwart shettenbeest.

En aankomende show met twee shettenhaarballen.
Wees gewaarschuwd!! :P

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:38

ik ga er in iedergeval een leuke dag van maken met mn shetter, hij vind zoiets vast helemaal geweldig.
zou het ook niet erg vinden als hij niet doet wat ik vraag, denk dat ik eerder de slappe lach zou krijgen haha.

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:50

las eerder in dit topic het een en ander over de cheks

mijn ervaring is dat als je paard constant loopt het niet een probleem moet zijn tip stel de chek af op je paard en niet het paard opknoppen met de chek!
als je paard een constante hoofd hals houding heeft dan merkt hij het minst van de chek, ook de side-chek is het meest aan te raden om mee te beginnen hierin hebben de paardjes de meeste ruimte!

begrijp mij niet verkeerd ik ben echt geen voorstander van de cheks maar vind de americaanse manier van showen erg leuk en daar hoort dit ook bij!
heb ooit gevraagt of er niet tegen ingegaan kon worden maar het is nou eenmaal het rulebook!!

meeste van mijn paardjes rijden in dezelfde houden met als zonder chek dus afstelling is erg belangerijk!

nog een tip rijd nooit je paard los met een chek dan kun je namelijk nog meer verzet krijgen
bij sommige bitjes is de bevestiging erg moeilijk om de chek aan te doen zoals een liverpool maar het wil wel hoor!!

hopelijk hebben jullie hier wat aan het lijkt mij onwijs als er veel aanspanningen komen!!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:35

bij opstacle en springen aan de hand, moet je paardje dan een halster dragen of mag hoofdstel ook?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:07

Een halster.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:39

Ik zal me zo direct even inschrijven.

Mocht er iemand vanaf omgeving Utrecht mee willen rijden met 1 pony kan dat.
Wij hebben nog een plekje over voor pony die zich netjes kan gedragen op de trailer.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:57

Ik wil ook wel komen met Buckje!! Machteld dan kunnen wij wel de pony's bij elkaar proppen ? :D
Ik heb ook een trailertje!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:28

@ buckje, je kan ook bij mij in de trailer hoor.

We hebben een 2 paards trailer maar ik maak het altijd mini proef haha.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:23

mocht er nog iemand uit omgeving arnhem vertrekken die een plaatsje over heeft hihi

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:25

En mocht er iemand langs Werkendam (A27, bij Gorinchem) komen waarmee ik mee kan rijden (zonder paard ;) )

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:50

Als iemand mee wilt doen met buckje mag dat ook hoor. Behalve met mennen daar leen ik hem niet voor uit. :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:55

Ik ga springen met Buck :')

Stef geen idee of ik over de A27 kom :') Loopt wel langs mijn huis

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 23:00

Ik denk dat jij bij utrecht de A2 op duikt, je kan wel via mij, maar das wat om

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:45

Ik zie dat het op een zondag is, dus ik denk dat ik wel paraat ben met mijn shettie. Wordt nog wel flink oefenen, want hij kan nogal onder de indruk zijn op drukke plekken. Maar das goed voor hem :D Grietje kan helaas niet mee, die is nog aan het herstellen van hoefbevangenheid, zou anders wel zo gezellig zijn voor hem.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:17

Buckje, laat je me even weten als je mee wilt rijden?

Gorinchem komen wij ook langs maar even kijken hoe vol de auto al is..