Geschoren shetlanders?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: Geschoren shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:13

Mijn mini is ook geschoren.
Staat nu met een 300 grams deken op.
hij staat overdags buiten en 's nachts binnen.
Ik denk dat hij eind deze maand of ergens in december nog een keer geschoren word.
en dan kijk ik hoe hij warm of koud hij het heeft met zijn 300 grams deken en anders gaat er nog een 200 of 300 grams deken overheen.

SaraMika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:44

Citaat:
Wel wil ik hem en regendeken op doen voor als hij naar buiten gaat anders is ie altijd zo nat als ie net van buiten komt.
En dan het liefst een klein beetje gevoerd maar niet teveel zodat ie niet zo'n vreselijke dikke vacht krijgt maar het ook weer niet te warm krijgt..

Lees even het berichtje boven je... de haren van je shet gaan dan plat.. en dan heeft ie niks meer aan zijn eigen vacht ;) Je kan hem beter zonder deken naar buiten laten..

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:42

Jaa maar anders is ie zo nat en krijg ik m nooit meer droog hij staat vaak buiten in de regen :=

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:37

Mijn shetje was al geschoren toen ik hem kocht vorige maand :D
Aangezien ik mijn Hafje ook ieder jaar scheer denk ik dat ik mijn shet volgend jaar ook gewoon scheer, met name voor het zweten na het werk, ik vind het fijn ze na het werk droog op stal te kunnen zetten. ;)

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:22

Even niet over een shet, maar ik gooi mijn pony ronds october een regen deken met fleece op, en als het vriest een 350 gr. Ik wil nog een tusse deken, maar dan moet ik even sparen. Ik scheer haar niet, ik doe dus alleen een deken op, als ze vacht gaat krijgen. Dr hals is dus ook bolliewollie.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:26

Ook de mijne is helemaal geschoren. Overdags buiten en 's nachts op stal. Staat met een 200 grams + 370 grams halsdeken op.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:28

MrMambo schreef:
Wat veel mensen scheren hun shet! Mag ik vragen waarom jullie scheren? Puur uit nieuwsgierigheid!

Aangezien 'ie 5 a 6 dagen in de week hard aan het werk is voor de kar/ohz/aan de longe en een dikke shet vacht dan niet erg fijn werken is. :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:53

salome_maybe schreef:
Even niet over een shet, maar ik gooi mijn pony ronds october een regen deken met fleece op, en als het vriest een 350 gr. Ik wil nog een tusse deken, maar dan moet ik even sparen. Ik scheer haar niet, ik doe dus alleen een deken op, als ze vacht gaat krijgen. Dr hals is dus ook bolliewollie.

bij een shet kun je zo vroeg dekens op gaan gooien als je wilt.
maar dat houdt de vacht groei amper tegen...die worden met deken bijna net zo wollig als zonder deken

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:58

Die van mij is het eerste weekend van oktober geschoren en is nu alweer een teddybeer ondanks dikke dekens.
Hij wordt binnenkort denk nog een keer gedaan en dan komt hij weer onder 2x 300grams te staan. Met die lange haren valt bijna niet te trainen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:01

Ik zou eerder m'n shet scheren dan m'n arabier.. Een shetlander heeft zo'n gigavacht als zij gaan zweten dan krijgen ze er jeuk van..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:47

Leinearthur schreef:
Mavelle schreef:
Zolang je het maar met een scheermachine doet en denk niet dat het ook 'wel even' met een schaar kan.
Kan je vertellen, je shettie ziet er dan uit als een krantenknipsel!

Ervaringsdeskundige!

haha sirieus geprobeerd met een schaar? :=

Ja, bij gebrek aan een scheermachine. 3 middagen met 2 personen mee bezig geweest, en.. het resultaat was bijzonder := (maar niet aan te raden)

SaraMika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:52

Citaat:
Ja, bij gebrek aan een scheermachine. 3 middagen met 2 personen mee bezig geweest, en.. het resultaat was bijzonder := (maar niet aan te raden)

Foto! foto!! hihiiii.. ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet... :D :D _O- _O-

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:53

Die van ons is ook geschoren en staat onder een 200 grams deken
Overdag in de wei en s'nachts binnen.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:37

Wat doen jullie voor deken op en hoeveel grams als hij op stal staat.
Dus overdag buiten en snachts binnen?

groetjes

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:55

xkmmtjeee schreef:
Wat doen jullie voor deken op en hoeveel grams als hij op stal staat.
Dus overdag buiten en snachts binnen?

groetjes

Mijne staat ook overdags buiten en 's nachts binnen en heb ik 200 + 370 halsdeken op liggen. (geschoren)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:57

Mijne is eergister geschoren en staat onder 300 grams.
Ze staat dag en nacht in een stal met uitloop.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:12

Dus jullie houden hetzelfde deken op binnen als buiten?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:19

Ziet er wel mooi uit zo'n geschoren paardjes , maar is het nodig?
Onze shetten gingen zelfs bij -20 na een dag of avond hard werken (compleet bezweet) gewoon op de wei.
S'morgens trof ik wel een ijspegelpaardjes aan, maar ze zijn nog nooit ziek geweest.

XxEvitaMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:30

Ik heb ook een Shetlandertje, ze is bijna 19 jaar. Ze zit nu al lekker dik in der haren en heeft het nu absoluut niet koud.

Maar zomers komt ze zo mooilijk door der vacht heen is het dan een goede optie om haar te scheeren?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:17

Ja hoor :j
Ik heb mijn pony vorig jaar ook in februari/maart geschoren. Ze kwam niet uit haar vacht en was er flink ziek van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:21

XxEvitaMxX schreef:
Ik heb ook een Shetlandertje, ze is bijna 19 jaar. Ze zit nu al lekker dik in der haren en heeft het nu absoluut niet koud.

Maar zomers komt ze zo mooilijk door der vacht heen is het dan een goede optie om haar te scheeren?

Ik scheer mijn shetlander in de winter ook niet, zo hard werken we ook weer niet en wonderlijk genoeg is hij altijd vrij snel droog. Maar in de zomer scheer ik hem liever wel, dan loopt hij er nog steeds bij als of hij een ijstijd verwacht. Met 20+ loopt hij te zweten in de wei.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:11

xkmmtjeee schreef:
Dus jullie houden hetzelfde deken op binnen als buiten?

Jep. Buiten staan ze in de kou/wind, maar daar bewegen ze heel erg veel (houden ze zichzelf ook warm) en op stal staan ze natuurlijk wel veel stil maar omdat ze uit de wind staan en warmer is krijgen ze het ook niet koud. Dan spreek ik uit mijn ervaring (binnnestallen)

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:17

annebe schreef:
Ziet er wel mooi uit zo'n geschoren paardjes , maar is het nodig?
Onze shetten gingen zelfs bij -20 na een dag of avond hard werken (compleet bezweet) gewoon op de wei.
S'morgens trof ik wel een ijspegelpaardjes aan, maar ze zijn nog nooit ziek geweest.

Wanneer ik hem met zoon berenvacht train dan pompt 'ie al na 10 minuten omdat 'ie het dan zo benauwd heeft. En mij ga je niet wijsmaken dan 'ie geen conditie heeft. :D
Ik wil hetzelfde kunnen trainen als 's zomers, dus dan heb ik geen andere optie. Daarnaast vind ik het maar niks om een paard (shetlander of kwpn'er) nat buiten te zetten. En daarbij; Jolly heeft een chronische bronchites en voor hem is het dus ook fijner als 'ie geschoren is.

Samsa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:20

Die van mij heb ik vorige week geschoren
Helemaal behalver oren en waar het zadel ligt tis natuurlijk nu heel koud en hij staat op wei dus hij heeft wel een stuk of 9 dekens op met half enz. :o
Ik heb hem geschoren omdat hij springt in de club en het snel dus heel warm heeft en ook omdathij heel slecht uit zijn vach tkomt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:21

9 dekens ? iets wat overdreven vind je niet ?