Ja, zou toch ook even afvragen of hij wel echt van die persoon was?
En je zou hem eventueel alsnog van de handelaar zelf over kunnen kopen? Beetje raar, want de pony was niet meer van hun toch, dus hoe kunnen ze dan geld voor hem vragen?
Wat jammer zeg, natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen dier, maar de pony was bij jou veel beter af geweest dan bij een handelaar. Toch super dat je hem zo goed had opgevangen!
Die handelaar had misschien ook wel in de gaten dat er zomaar een andere pony bij je in de wei stond.....en had het gehoord in de omgeving dat die gevonden was..... Kon hij het aantonen???? Al is het maar door aangifte bij politie???
die handelaar is onze buurman, overigens. En natuurlijk heb ik even gecheckt of het verhaal wel klopte en hij had het paspoort in zijn hand... Hij zei dat dit paardje nog veel geld waard was omdat het een hengst is, zwartbont en ook nog een kleine maat. Nou, hij komt dan in elk geval niet op de slacht terecht.
ja ik weet het niet, ik heb er eigenlijk niet over nagedacht. En ik heb geen prijzen van shets in mijn hoofd. Hij zei ook dat dat diertje meer waard was... daarom twijfel ik nu stiekem een beetje maar het overviel ons gisteren ook zo he.
Ja dat snap ik. nouja, aan de andere kant. als je een bruine shet heb raak je hem aan de straat stenen niet kwijt en moet je blij zijn als je er 100 euro voor krijgt.
ok dat verandert de zaak... ben al aan t bellen ...
LadyMadonna
Geplaatst: 07-10-10 11:08
Ja, pony is leuk getekend, maar zolang hij geen papieren heeft, is er dus geen kans op goedkeuring, dus heeft het hengst zijn compleet geen meerwaarde. Marktwaarde zeg 100 euro.... Emotionele waarde.... Tja....
1 ding, stel je koopt hem, maar uiteindelijk werkt het niet. als die man er dan veel meer geld mee kan verdienen neemt hij hem wel terug (niet dat je dat zou doen.. de meesten willen paarden niet naar een handelaar) je kan hem zetten in het taxatie topic shetlanders ? die mensen weten er wel wat vanaf.. en die kunnen ook ene indicatie geven
killerbee84
Geplaatst: 07-10-10 11:16
Hahaha ! Ben je toch stiekem verliefd op hem Het is een leuk beestje ...
de mensen in het shetland taxatie topic weten er wat vanaf?
Whah... laten we het erop houden dat de meningen daar dan in verschillen Er zitten er een paar die met duidelijke argumenten e.d. langs komen, maar t gros roept maar wat
LADPR
Geplaatst: 07-10-10 11:18
Nou zoveel geld is hij echt niet waard hoor, dat is gewoon een verkooppraatje van de man in de hoop dat de TS verliefd geworden is die afgelopen dagen.
Anoniem
Geplaatst: 07-10-10 11:20
stef schreef:
de mensen in het shetland taxatie topic weten er wat vanaf?
Whah... laten we het erop houden dat de meningen daar dan in verschillen Er zitten er een paar die met duidelijke argumenten e.d. langs komen, maar t gros roept maar wat
je moet ook wel kijken wie de taxatie uitgeeft haha
DeniesRos
Geplaatst: 07-10-10 11:21
Jammer dat die uiteindelijk toch is opgehaald. Misschien toch maar terug kopen, zoveel vroeg die er niet voor vind ik hoor.
Anoniem
Geplaatst: 07-10-10 11:24
Ik vind het een nette prijs voor een gezonde brave shet.
quadripes
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-10 11:24
ik had van de fokker ook al gehoord dat zwartbonte shetlanders nu wel nog steeds beter te verkopen zijn dan andere kleuren