en toen werd je dit gevraagt .. wat zal ik doen ..!!!???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:45

Binky_Zephyr schreef:
heey balou :) nee hij laat me nog wat weten .. het is dus even afwachten :)

Laat het me horen dan he ;)

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:45

Binky_Zephyr schreef:
dit is onderzocht zoals ik hierboven al zij .. hij is daarop getest ..

Dan komt er wel een vraag opborrelen..
Waarom is je hengst op alles getest, maar niet goedgekeurd? Wat was de reden dat het stamboek hem niet wou?

Oja, wat voor bruikbaarheids testen/proeven zijn er allemaal gedaan met hem?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 00:47

dankje shilady .. dat klopt de pony`s waar nu over word gesproken hebben allemaal papieren :)

mijn pony draagt verder geen foute gene bij zich hier is hij namelijk op getest !

hij is op alles getest omdat de zoon van de vorige eigenaar er veder mee wou .. dit is uiteindelijk niet gebeurt .. en de eigenaar heeft hem toen verkocht . en is toen bij mij gekomen !

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 00:48

Tatjanaa schreef:
Binky_Zephyr schreef:
dit is onderzocht zoals ik hierboven al zij .. hij is daarop getest ..

Dan komt er wel een vraag opborrelen..
Waarom is je hengst op alles getest, maar niet goedgekeurd? Wat was de reden dat het stamboek hem niet wou?

Oja, wat voor bruikbaarheids testen/proeven zijn er allemaal gedaan met hem?

poee .. dat zou ik echt niet weten .. ik heb hier voor de rest ook allemaal geen verstand van sorry

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:53

Of ts wel of niet gaat fokken daar hoeven we het niet over te hebben , want dit is haar vraag niet
Laten we gewoon haar vraag beantwoorden en ons voor de rest nergens mee bemoeien.

Al is dat erg moeilijk voor de meesten..

Ik zou het niet prettig vinden om mijn hengst bij een ander te plaatsen. Ook wanneer ik in de buurt zou logeren zou ik er denk ik niet gerust op zijn.
Je kunt daar nou eenmaal niet 24/7 zijn en kunt dus ook gewoon niet alles in de gaten houden.

Dat andere mensen aangeven dat alles goed lijkt te zijn, zou mijn mening niet veranderen.

Ik wil je al helemaal niet je vertrouwen in de mensheid weg praten, maar stel je voor dat je daar komt en je pony blijkt weg te zijn?
Dit is misschien ver gezocht maar het is al wel vaker als 1 x voor gekomen.
Mijn eis was bij mijzelf thuis dekken.

Floor_x

Re: en toen werd je dit gevraagt .. wat zal ik doen ..!!!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:55

Hm, je zegt dat hij ze voor eigen gebruikt houdt
Maar hoe zeker weet je dat?
Hij zegt dat hij er mee wil mennen, stel je voor ze krijgen een ongeluk, en raken getraumatiseerd.
Wat dan?
Dan is de paardenmarkt het makkelijkst...

Je weet nooit hoe die mensen denken.
En als de pony's dan geen papier hebben... Er staan honderden schattige shetjes op zo'n markt.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:55

Binky_Zephyr schreef:
poee .. dat zou ik echt niet weten .. ik heb hier voor de rest ook allemaal geen verstand van sorry

Is er toevallig een DNA test gedaan met je hengst? Deze zijn namelijk alleen om te kijken of de opgegeven ouders van je pony kloppen met de biologische ouders. Tegenwoordig is dit bij vele stamboeken nodig, anders mogen zij niet worden opgenomen in het hoofdstamboek.

Ik zou zeggen ga je er eens in verdiepen. Heb het er met mensen over die ervaring en verstand hebben. Misschien dat je zo meer uit je pony kan halen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 00:56

miri daar heb je wel gelijk in idd ..

nouja hij is op het moment opzoek naar een leuke hengst die in de buurt staat .. als hij niets kan vinden laat hij mij wat weten ..

ik heb hem een mail gestuurt waarin staat dat ik het misschien wel aan zou durven .. als er een soort borgsom word betaalt :)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 00:57

Tatjanaa schreef:
Binky_Zephyr schreef:

Is er toevallig een DNA test gedaan met je hengst? Deze zijn namelijk alleen om te kijken of de opgegeven ouders van je pony kloppen met de biologische ouders. Tegenwoordig is dit bij vele stamboeken nodig, anders mogen zij niet worden opgenomen in het hoofdstamboek.

Ik zou zeggen ga je er eens in verdiepen. Heb het er met mensen over die ervaring en verstand hebben. Misschien dat je zo meer uit je pony kan halen.

DNA testen word op iederen pony gedaan tegenwoordig (met stamboek).. dit was een test of genetische afwijkingen ...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 01:03

Balou_k schreef:
Binky_Zephyr schreef:
heey balou :) nee hij laat me nog wat weten .. het is dus even afwachten :)

Laat het me horen dan he ;)

tuuurlijk balou :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:09

Wat ik mij afvraag is HOE hij dan opeens aan jou mail komt? Had je een advertentie geplaatst oid? Ik zou het eigenlijk niet aandurven. Zoals je eerder zei om bij je neef (?) te logeren en dan de hengst een week blijft vind ik een goed idee.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 01:16

dit is via PB gegaan :)

bij mijn schoonbroer idd .. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:17

Oh ok want ik dacht van: Wat raar dat ze opeens een mailtje krijgt hahaha

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:19

Het eerste wat ik me afvraag als ik de beginpost lees, is hoe komt hij in hemelsnaam bij jouw hengst terecht? Ik kijk er een beetje argwanend naar toe. Zover weg, en dan ook nog de hengst naar zijn merries toebrengen, terwijl, zoals al vaker gezegd, het meestal andersom gaat. Ik zou dan ook onder geen beding je hengst naar hem toe brengen, maar hem naar jou toe laten komen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 01:21

we hebben het over een borgsom gehad .. en in de tijd dat zep daar staat ben ik daar ook in de buurt ..

hij kan/wil zijn pony`s niet weg brengen omdat ze mee lopen in de lesse op de pony club

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:35

Ik vertrouw het van geen kanten....

Zeker niet op zo'n afstand...
Er zijn meer hengsten te vinden..
er zijn ook veulens te koop..

Jou dier is niet ggk...

Nee.. ik vind het maar linke en onverantwoordelijke soep!
jij als paardeneigenaar zou beter moeten weten.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 14:21

nouja ik heb nog nooit zo`n aabod gehad .. dus ik denk ik stel even wat vragen ..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:26

Ik zou het niet doen.

1) Hij wil dekken, dus hij zorgt er voor dat zijn dieren bij de hengst komen
2) Hij wil jouw hengst bij zijn merries in gooien. Er hoeft er maar 1tje een kwade bui te hebben en jij hebt gatenkaas
3) Ik zou er geen vertrouwen in hebben dat je je hengst terug krijgt
4) Ik vind het bijzonder dat jouw hengst de aller beste vindbare match is voor alle 3 zijn merries
5) Ik zou niet papierloos fokken. Grote kans dat je worst fokt.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 14:30

hij wil aan de hand dekken .. ik zou daar een week bij mijn schoonbroer blijven en ik zou elke dag kunnen gaan kijken ...

en mijn hengst is op genetische afwijkingen getest .. dus worst zal het niet worden !

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:32

ik zou het zeker niet doen.
want wat als er wat met je pony gebeurt?
je weet nooit hoe die merrie's zijn
en wie weet hoeveel merrie's hij wilt gaan dekken
met jou hengst en daar vervolgens weer geld voor vraagt aan andere mensen.!
Je kent die persoon niet misschien is het wel een heel oneerlijk persoon... en wie weet wat er dan allemaal met je hengst
gebeurt voor mij zou dat dus een dikke Nee betekenen.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:34

Als je gevoel al zegt dat je het niet vertrouwd, waarom zal je het dan ook maar overwegen?????
Mijn paardjes zijn mijn alles en als mijn gevoel zegt niet doen, zal ik het niet eens in overweging nemen.
Ongeacht hoeveel ik er mee zou verdienen
No way

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:45

Vjestagirl schreef:
Ik zou het niet doen.

1) Hij wil dekken, dus hij zorgt er voor dat zijn dieren bij de hengst komen
2) Hij wil jouw hengst bij zijn merries in gooien. Er hoeft er maar 1tje een kwade bui te hebben en jij hebt gatenkaas
3) Ik zou er geen vertrouwen in hebben dat je je hengst terug krijgt
4) Ik vind het bijzonder dat jouw hengst de aller beste vindbare match is voor alle 3 zijn merries
5) Ik zou niet papierloos fokken. Grote kans dat je worst fokt.

Ben ik helemaal mee eens.
Hij wil zijn merries laten dekken dus ook hij zal alles zelf moeten regelen, dus jij hoeft niets te regelen.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:27

Binky_Zephyr schreef:
inkepink schreef:
AMEN

en daarbij wil jij het risico dat er bv hetzelfde gebeurd als in dit topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=1128670 ?

mijn hengst is heel lief tegen andere paarden .. ik weet zeker dat dit niet zal gebeuren !!

kijk je kan natuuuuurlijk altijd van het ergste uitgaan .. daar zijn ze hier heel goed in !

Hee dagmar,
Bij ons heeft Zephyr ook (per ongeluk!) een poging gedaan tot dekken bij de buurmerrie's, toen hij ontsnapt was, en hij was toen helemaaaal niet lief tegen die merrie's. Hij beet, en trapte naar ze (die apen van mij zijn ook wel eens ruw naar elkaar, dus t is echt niet zo dat ik om niks al ga roepen, maar hij was echt gericht aan het schoppen naar haar, en liet zich ook niet wegsturen).
Het kan dus zijn dat toen hij aan de hand heeft gedekt (wat ik eerder las geloof ik ) en dat dat wel goed ging, maar ik zou hem dus echt niet zomaar los zetten bij die merrie's!

Verder moet je het natuurlijk zelf weten, wij hebben alleen veel contact met zijn fokkers, en die hebben hem niet voor niks weg gedaan na de keuring!
Als het een goede hengst was geweest hadden ze hem namelijk gehouden.
Verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten, en als er iemand is die die veulens hebben wil, helemaal goed toch :D
Maar ik zou dus wel rekening houden met dat hij echt niet zo lief is geweest naar die merrie's toen!! Voor de veiligheid van Zep en zeker voor de veiligheid van die merries :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:30

Binky_Zephyr schreef:
Hij wil aan de hand dekken. Ik zou daar een week bij mijn schoonbroer blijven en ik zou elke dag kunnen gaan kijken.

En mijn hengst is op genetische afwijkingen getest. Dus worst zal het niet worden!

Papierloos = veeeeeeeeeeel grotere kans dat ze worst worden dan als ze een GGK pappa hebben. Reden? Dan weet je wat erin zit.

En wat gebeurd er als hij je hengst gewoon niet meer meegeeft. SChoonbroer of geen schoonbroer. Of als je hengst gewoon ineens weg is? Als jij er 1 uurtje per dag bent heeft hij nog 23 uur over om hem te verplaatsen en te doen alsof hij gek is.

Ps: er horen geen spaties voor leestekens ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:36

vjesta girl als je wat meer had gelzen had je ook kunnen lezen dat al die ponys stamboom hebben ;)