Binky_Zephyr schreef:heey balounee hij laat me nog wat weten .. het is dus even afwachten
Laat het me horen dan he
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Binky_Zephyr schreef:dit is onderzocht zoals ik hierboven al zij .. hij is daarop getest ..

Tatjanaa schreef:Binky_Zephyr schreef:dit is onderzocht zoals ik hierboven al zij .. hij is daarop getest ..
Dan komt er wel een vraag opborrelen..
Waarom is je hengst op alles getest, maar niet goedgekeurd? Wat was de reden dat het stamboek hem niet wou?
Oja, wat voor bruikbaarheids testen/proeven zijn er allemaal gedaan met hem?
Binky_Zephyr schreef:poee .. dat zou ik echt niet weten .. ik heb hier voor de rest ook allemaal geen verstand van sorry
Tatjanaa schreef:Binky_Zephyr schreef:poee .. dat zou ik echt niet weten .. ik heb hier voor de rest ook allemaal geen verstand van sorry
Is er toevallig een DNA test gedaan met je hengst? Deze zijn namelijk alleen om te kijken of de opgegeven ouders van je pony kloppen met de biologische ouders. Tegenwoordig is dit bij vele stamboeken nodig, anders mogen zij niet worden opgenomen in het hoofdstamboek.
Ik zou zeggen ga je er eens in verdiepen. Heb het er met mensen over die ervaring en verstand hebben. Misschien dat je zo meer uit je pony kan halen.

Vjestagirl schreef:Ik zou het niet doen.
1) Hij wil dekken, dus hij zorgt er voor dat zijn dieren bij de hengst komen
2) Hij wil jouw hengst bij zijn merries in gooien. Er hoeft er maar 1tje een kwade bui te hebben en jij hebt gatenkaas
3) Ik zou er geen vertrouwen in hebben dat je je hengst terug krijgt
4) Ik vind het bijzonder dat jouw hengst de aller beste vindbare match is voor alle 3 zijn merries
5) Ik zou niet papierloos fokken. Grote kans dat je worst fokt.
Binky_Zephyr schreef:inkepink schreef:AMEN
en daarbij wil jij het risico dat er bv hetzelfde gebeurd als in dit topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=1128670 ?
mijn hengst is heel lief tegen andere paarden .. ik weet zeker dat dit niet zal gebeuren !!
kijk je kan natuuuuurlijk altijd van het ergste uitgaan .. daar zijn ze hier heel goed in !

Binky_Zephyr schreef:Hij wil aan de hand dekken. Ik zou daar een week bij mijn schoonbroer blijven en ik zou elke dag kunnen gaan kijken.
En mijn hengst is op genetische afwijkingen getest. Dus worst zal het niet worden!