voeren shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quintyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:27

Mijne shetlander krijgt 1x per dag gerstemix van mijten een halve schep + halve bot hooi
Hij is redelijk dik daarmee dat hij maar 1x per dag voeder krijgt

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:26

Ik heb een iets te dikke shet :Y) en een oudje van 28 die snel mager wordt. Lastig voeren dus!
Ze lopen beiden overdag op de wei (is nu schraal) en worden om 5 uur binnengehaald. Dan staat er een bult voordrooghooi klaar.
s Avonds krijgen ze nog eens voordroog en de dikkere pony krijgt een klein handje basisbrok voor het idee, en de oudere shet een halve kg basisbrok, afgewisseld met wat slobber met Vitamine poeder van Pavo erbij, dat heeft ze echt nodig in de winter.
Zien er beide top uit.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:51

mijn verzorgpony's staan 24/7 buiten & in de zomer krijgen hun niets aangezien ze genoeg aan het gras hebben & nog vele lekkere dingen extra krijgen. :+
in de winter krijgen ze er hooi bij (kunnen ze altijd bij) & een kwart/halve bak pulp met brokken. :)
doen ze het erg goed op, maar het verschilt wel of je hem buiten laat staan of op stal etc. :o

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:51

Ik heb mijn shetje pas een paar dagen. Hij is erg mager ik voer hem nu 2x daags musli van pavo, 1 kleine schep (is 1 blikje) .
Verder onbeperkt hooi, als het op is krijgen ze nieuw en een wortel en een appel per dag. Hoop dat het genoeg is om haar wat op gewicht te krijgen.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:30

Mijn verzorgshet:

Winter

Als ze in de wei staat met haar moeder:

een bak/mand hooi met wat brood en door de hooi wat brokken.

Op stal na het rijden:

muesli gemixt met brokken 1 schep en stukjes brood.

Zomer

In de wei iets minder.

Op stal 1 blik muesli gemixt met brokken en 1/2 brood.

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:53

Die van mij krijgt zowiezo hooi.
Als ze gewerkt heeft soms wat musli, biks, zemelen of slobber.
Af en toe ontbijtboek of een appel of wortels, of brood(niet vers want dat is niet goed).
Ze staat niet meer op gras, want dan raakt ze snel hoefbevangen en wordt ze te dik.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:43

De shetten waar ik mee werk krijgen 2 x daags 2 a 4 wortels, en een ruif per pony gemend hooi/gerstenstro.

Karin krijgt ook nog van mij als ze gewerkt heeft 1 handje basisbrok. En het licht er aan hoe hard ze gewerkt heeft hoeveel handjes ze dan krijgt en of ik weet dat ze de volgende dag zeker weer aan het werk gaat. Bijvoorbeeld als ik op de vrijdag met haar werk en ze doet veel krijgt ze 2 a 3 handjes brok omdat ik zaterdags toch weer met haar werk. En zo als gister heeft ze wel gewerkt maar dan weet ik dat ze vandaag niet werkt dan krijgt ze dus 1 handje :P.

En karin is erg slank voor een Shet :D ben nu trots op haar mijn trainingen werken :P

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:22

hallo,
als de shetlandpony heel de dag in de weide loopt, moet hij dan bijgevoederd worden?
gr x

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:10

Elke dag een halve plak hooi in de ochtend en muesli. En in de avond het zelfde, ze staat op het landje met een anders shetje met een inloop stal ;) Dus ze heeft altijd gras..