hengstenkeuring NMPRS 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mdr

Re: hengstenkeuring NMPRS 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:43

Stef, proficiat met je taak als lintendame! Moet ik persoonlijk bij het Fries Stamboek op de fokdagen in België ook vaak doen en vind ik eigenlijk erg leuke job, zo weet je goed welk paardje wat behaald heeft! Goh, ik wou ik dat ik er kon bij zijn, gelukkig kan ik alles gerust uit handen geven aan Linda, oef! Nu, ik vrees dat ik ook ga huilen hoor, van de spanning alleen al, want ik ga ongeduldig zitten wachten op antwoord! Ik hoop toch ook op iets beters dan een wit lintje, maar ja, Bmp viel ook tegen op dat gebied!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:51

Valerie, zo'n keuring bij de nieuwe jaargang kan blijkbaar wat schommelen.
Vorig jaar in mijn reeks maar 2 keer 1ste premie op een groot pak hengsten véél meer dan BMP, jaren daarvoor meer 1ste premie's heb ik het gevoel dus zelf al heb je een 2de premie voor de eerste keer bij het NMPRS dan is dat al vreselijk goed!!

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:00

Hoi Audrey, ik moet hier echt mijn weg nog zoeken op bokt hoor, ik ken er niet veel van, maar heb al de indruk dat het verslavend zal worden :-)
Moet zeggen dat ik voor Youri zeker geen eerste premie verwacht, want dan zou ik mijn verwachtingen toch te hoog grijpen hoor! Ik ben gewoon al blij als hij het beter doet dan bij 't bmp, want dat zit me nog steeds hoog! Daar hebben ze niet het paardje maar de mens gekeurd en dat kan vind ik niet. Nu ja, ik kan er niets meer aan veranderen, maar een ding is zeker, zolang diezelfde jury daar nog keurt bij 't Bmp, zien ze mij er niet, want dat wil zeggen dat mijn paardje nooit eerlijk zal beoordeeld worden! Of ik moet hem laten voorbrengen door iemand anders? Zie jij het niet zitten om hem volgend jaar es voor te brengen? Jij bent super goed daarin, dat heb ik in 't verleden met Dream en met andere paardjes ook al gezien ;-) Een pluim voor Audrey hoor!!!
Ik moet zeggen dat ik nu iedere avond hard mijn best doe om hem te longeren in de hoop dat hij tegen dan wat mooi bespierd is zodat Linda hem goed kan showen :-) En dan maar hopen dat men hem toch goed genoeg vindt hé! Amaai, ik krijg nu al zenuwen! Wat gaat dat niet zijn op 10 april! Vrees dat ik constant mijn gsm in de gaten ga houden en dat Mario op mij niet teveel zal moeten rekenen voor 't juiste parcours :-) Zou wel es kunnen dat we anders alle hindernissen omgekeerd nemen :-)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:42

Ja Valerie, dat is in dressuur toch ook é...
Jury's keuren soms op de kop.
Probeer hem volgend jaar maar voor te brengen met iemand anders gewoon om eens te kijken wat hij ervan gaat bakken bij dezelfde jury.
Ik ben puur nog niet gaan keuren bij het bmp omdat ik het zonde vind zo midden in de winter scheren en op stal houden.
Ik denk dat je vooral zelf kritisch moet kijken naar je paardje Valerie, vind je dat hij er goed uitziet dan zal hij er voor anderen ook goed uitzien en ookal krijgt hij een slechte of onverdiende premie dan moet je daar niet van wakker liggen.
Ziet hij er slecht uit en je premie is niet goed, dan weet je dat je volgende keer beter je best moet doen.
Volgend jaar gewoon terug gaan naar bmp en je ziet dan wel.
NMPRS is ook beter het jaar na de nieuwe jaargang vind ik, iets minder streng :D

Ik zeg altijd, paardje blijft thuis als hij/zij er niet uitziet om mee te showen of keuren (zoals ziekte)
Nu is het wel moeilijk met die teddyberen vacht om te zien hoe ze ervoor staan maar kritisch voor mezelf ben ik best tevreden van mijn hengst nu al. maar we gaan er nog aan werken.

Btw: welkom op bokt en het kan verslavend zijn!

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:10

Ja, meestal zijn ze inderdaad iets minder streng als hij al goedgekeurd is, en ja, ik moet het maar es proberen zeker, hem door iemand anders voor te laten brengen bij bmp, alhoewel ze me daar serieus op de tenen door getrapt hebben en ik niet weet of ik hem daar nog wel wil showen. Momenteel ben ik eigenlijk ook wel content hoor als ik hem zie. Voor de bmp keuring had ik hem op dieet gezet, en toen stond hij niet naar mijn gedacht. Nu staat hij lekker weer op stro en krijgt hij normaal eten en hij ziet er veel beter uit. Je zou denken dat hij net zou gaan verdikken, maar nee, hij staat beter bespierd nu, ik denk dat het longeren ook zijn nut begint te tonen :-) Is Frost al geschoren of nog niet?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:48

Nou Valerie ik ga mijn best doen met Youri en zal je steeds SMS-en wat er gebeurt. ;)

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:24

Hoi Linda, ik heb het volste vertrouwen hoor in je :-) Jij gaat dat super doen, Youri ook hoop ik ;-) En ja, ik ga inderdaad constant vol spanning naar mijn gsm zitten kijken! Kon ik me maar in twee delen hé :-)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:32

Ik denk ook wel dat Youri in hele goede handen is bij Linda hoor Valerie en Youri is al goed van zichzelf,geen stress komt goed enne,..Linda als je toch aan t smsen bent,kan je gelijk doorgeven hoe Wynn en Rene het doen dan :o ?

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:14

Haha San, bang dat manlief het vergeet door alle drukte :-) Ja, wij aan het thuisfront zitten dan natuurlijk vol spanning te wachten terwijl zij het al weten hé :-)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:42

Als ik er geraak, zal ik dat sms-gedoe wel op mij nemen. ;) :D

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:21

Dank je, ik weet dat jij die taak erg ter harte zou nemen ;-)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:08

Vanneke schreef:
Als ik er geraak, zal ik dat sms-gedoe wel op mij nemen. ;) :D

Je mag hier logeren he,dan mag je gezelli met Rene en Patrick mee en Wynn natuurlijk meerijden naar de hk:D

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:33

Ja, lap, maak me nog maar meliger dat ik niet mee kan gaan, San ;-)

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:27

Nou ik ben ook net benoemd tot officiele monsterknecht dus voor 5 euro kan ik paardjes voorbrengen, als ik tijd heb.
Uiteraard zou ik er al een stuk of 3 doen maar daarnaast, mag ik dus betaald rondrennen. ;)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:31

Meavey schreef:
Nou ik ben ook net benoemd tot officiele monsterknecht dus voor 5 euro kan ik paardjes voorbrengen, als ik tijd heb.
Uiteraard zou ik er al een stuk of 3 doen maar daarnaast, mag ik dus betaald rondrennen. ;)

Proficiat Linda :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:37

hey, leuk linda!
Maar 3 op de planning, in vergelijk met de MK moet dat dan goed komen ;)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 14:47

Nou Linda tot nu toe heb je het rustig maar ik geloof nooit dat dat zo gaat blijven. :D

Ik heb maar 1 hengst mee dus dat gaat mij wel lukken en daarna lekker genieten van de andere hengsten, dus als ik iemand moet helpen met vast houden buiten de ring mag je het zeggen.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:52

@ meavey
Zou je mijn hengst ook willen voorbrengen? (tegen betaling dan natuurlijk).
Ik weet nog steeds niet zo heel goed wat ze op het nmprs graag willen zien, vind het toch moeilijk om te doen dan.
Verder zijn alle tips bij mij altijd welkom, wil het graag goed doen maar het is zoooo anders als bij de Fell pony's.
Bedankt alvast!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:08

Ik had er al 4 eigenlijk, maar moet vast goedkomen Devon. ;)
Er zijn 2 monsterknechten ik en Petra vd Velde in elk geval en we krijgen nog een band om om aan te geven dat wij het zijn.
Met wat voor hengstje kom je?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:04

Devon je zit bij mij in de buurt, ik heb diverse hengstjes klaar gemaakt voor de nmprs keuring dus als je tips wilt pb me maar !

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:04

@ meavey ik kom met Cupido vd Olde Maten
Hij is 76cm luxe type en op 2,5 jarige leeftijd goedgekeurd.
Verder helemaal appaloosa gefokt maar zelf vos kleur.
V. = Geurtje vd Ijselhof Moeder
M. = Greencroft Trinker een Nas merrie
MV. Kirkstall Humbug (Engels bloed).

Hij is echt een SUPER beweger maar ik heb hem nog niet zo heel lang, hij is wel een beetje Schuw.

@ letsdunit bedankt voor je aanbod!
Heb je zelf ook nog mini paardjes?

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:00

Hoi Devon, ben wel benieuwd naar je hengstje, heb je er geen foto's van? Weet jij meer af van die stal de Olde Maten of zo? Ik heb een tijdje geleden een hengstje gehad Frinket van de Olde Maten, ook volledig appalooza gefokt. Denk dat er zelfs dezelfde bloedlijnen langs moederskant inzaten. Zijn moeder was een stermerrie, dat weet ik nog, maar zou es moeten kijken op de papieren (heb er nog kopies van), ik dacht dat die ook Greencroft Trinket noemde, maar ben het niet zeker. Frinket wordt er nu al 17, dus zou dat dan nog kunnen? Frinket zijn vader was allesinds Hippominimus Dice, dus niet dezelfde als die van jouw hengstje. Frinket kon ook erg goed bewegen! Ondertussen heb ik Frinket verkocht omdat ik overgegaan ben naar volledig amha, maar 't was wel een erg goed hengstje, leuk van karakter, gaf mooie veulentjes en liep heel braaf aangespannen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:02

@ Devon: is hij al naar de keuring geweest?
Ben ook benieuwd naar je mannetje, ben fan van appie's :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:15

Ja heb er nog een aantal maar ga er dit jaar mee stoppen.

Nathje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:17

Inderdaad valerie, frinket was een zoon van greencroft trinket! Een braaf kereltje was frinket :D