Grote meiden op een shetlander, kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:19

Skeelers of ski's eronder, dan is het plaatje compleet.. :+

Ik ben zelf 1.60 en zit ook nog op een pony van 1.15 af en toe. Maar dit gaat wel érg ver..

SpecialLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:45

nee dit kan zeker weten niet, ze kan bijna meelopen met de pony, en aan de pony te zien vind die het ook absoluut niet leuk.
Heb je er al wat van geprobeerd te zeggen?

delirious

Re: Grote meiden op een shetlander, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:34

Jeetje als ik die foto zie op de eerste pagina dan is het duidelijk dat die pony er niet echt plezier in heeft.. ben zelf ook op tijd afgekickt van mijn shet en denk dat zij dat ook maar is moeten doen :D

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:37

Inderdaad die foto! Ik vind het echt niet kunnen om op die leeftijd nog op een shet te gaan zitten, arm diertje!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:55

Tjaaaaaaah ik heb hier ook geen goed woord over, wat een domme meiden zeg

De shet van weigenootje is ook 85cm moet er niet aan denken daarop te klimmen, die krakt dooor

thunder4321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:09

het legt er meer aan hoe zwaar je ben denk ik
het ziet er zielig uit maar ze zijn heel sterk een kleine shetlander heeft een een paard-
bij ons op het land uit de sloot getrokken

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:12

Misschien handig om te weten dat een paard veeeel meer kan trekken dan dragen :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:13

thunder4321 schreef:
het ziet er zielig uit maar ze zijn heel sterk een kleine shetlander heeft een een paard-

Ja shetjes zijn gefokt om te trekken niet om te dragen dus dat is iets heel anders. Bovendien kan eigenlijk ieder paard op vlak terein 3x zijn eigen gewicht dragen dus een shet van 200 die een paard van 500 wat waarschijnlijk mee werkt uit de sloot trekt is niet zo'n wereld wonder hoor.

Een paard kan slecht 1/5x (en dat is de ruime schatiig) zijn eigen gewicht dragen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:13

thunder4321 schreef:

Mooi gedacht, maar je lengte telt even zwaar mee als je gewicht wb. rijden. Waar jij het nu over hebt is trekken, een heel ander fenomeen, iets waar paarden (en shetlanders helemaal) in het algemeen sterk in zijn. Ze zijn niet gebouwd om op te zitten, vandaar dat de last die ze mogen dragen veel kleiner is dan dat ze mogen trekken. En gezien je lengte meespeelt in het vormen van die draaglast is het wel degelijk een probleem voor die pony als je te lang bent.

Tom_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:12

Ik vind het egt sneu dat die grote meiden op die kleine shet's rijden. Het zou eigenlijk verboden moeten woorden. Het ziet er niet uit en het is gewoon zielig voor die beestjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:41

Aladinnetje schreef:
_Claire schreef:
als ze 15/16 zijn zijn ze echt geen 1.60 ;) Ik ben 14 en 1.74 :P Ze zijn dan denk ik wel rond de 1.70

waar slaat dat nou op? ik ben 28 en ben 1.63m... waarom moet iemand omdat jij 1.74 bent op je 14e ook persé zo lang zijn? 8)7 :roll:

Juist. Ik ben met mijn 15 jaar zelfs maar 1.55m :roll:
Maar nee, ik vind het niet kunnen. Dat vind ik echt te veel van het goede.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:55

ik ben 21 en ben 1.50 :P

Maar even ontoppic dit ziet er echt niet uit!
Ze is echt veel maar dan ook echt veel te groot het arme dier.
Als ik die pony was zou ik boven op haar gesprongen zijn.
en dan mag zij eens proberen te lopen met zoon gewicht op dr rug.
Denk niet dat ze dan nog op die shetlander gaat zitten :P

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:44

Bizzybijtje schreef:
Aladinnetje schreef:

waar slaat dat nou op? ik ben 28 en ben 1.63m... waarom moet iemand omdat jij 1.74 bent op je 14e ook persé zo lang zijn? 8)7 :roll:

ik ben 13 en ben 1.65 op je 15/16 ben je normaal gemiddeld rond de 1.70 t/m 1.80 en als je kleiner bent ben je gwn te klein voor je leeftijd want ze zeggen dat ik dat al ben.

en ik reed op mijn 10/11 nog op een shet maar ze zijn erg sterk en ze hoeven neit perse 85cm te zijn de zijn max. 1.07 en 85cm is het max. van een fallabella. en die foto is wel zielig

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:13

nowylover schreef:
Bizzybijtje schreef:

ik ben 13 en ben 1.65 op je 15/16 ben je normaal gemiddeld rond de 1.70 t/m 1.80 en als je kleiner bent ben je gwn te klein voor je leeftijd want ze zeggen dat ik dat al ben.

en ik reed op mijn 10/11 nog op een shet maar ze zijn erg sterk en ze hoeven neit perse 85cm te zijn de zijn max. 1.07 en 85cm is het max. van een fallabella. en die foto is wel zielig

Ik ben 18 en ik ben 1.68 dus lengte en leeftijd zegt helemaal niks.
Maar
Dit kan echt niet meer, arm beesie..
Ik zou er toch een keer iets van zeggen, kent de eigenaar die foto van blz 1?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:15

nowylover schreef:
Bizzybijtje schreef:

O sorry, zal er gelijk wat aan doen hoor :roll:
Bovendien ken ik dan vrijwel NIEMAND van mijn leeftijd die de goede lengte heeft.
Tsjongejonge..

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:25

Pony op de foto vind het duidelijk niet leuk.
Dit kan echt niet meer hoor?
Ik zou anders de eigenaar van de pony aanspreken dat dit echt niet goed is voor zijn/haar pony.
Jammer dat die 15-16 jarige dametjes het zelf niet inzien dat de pony niet voor niks bokt, is natuurlijk stoer als hij dit doet, grr.
Arme dier.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:25

Ik gebruik mijn (brede) mini ook wel eens als stoeltje maar meestal wordt ze dan gelijk boos. Kan me niet voorstellen dat zo'n kleintje het dus leuk vind met een te lang iemand te rijden.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:20

waarom is het zielig en sneu voor zo'n pony? die beesies kunnen heel veel verdragen ze is misschien wat lang maar toch absoluut niet te zwaar! ik snap nooit waarom hier een hele toestand van gemaakt moet worden! echt bokt weer ....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:23

dus jij beweert dat die veel te grote ruiters de pony goed kunnen rijden. Hem absoluut niet in de weg zitten etc.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:29

hangt er van af wat dat meisje allemaal van zo'n pony vraagt ik denk ook niet dat ze met die pony zal gaan springen dan zullen der eigen benen in de weg zitten maar ik vind het overdreven dat dit sneu en zielig is ze is niet te zwaar en een shetlander kan ook voor een kar enzz daar word geen toestand van gemaakt maar als er een te lang meisje op zit is het zielig sneu en ooooh dit kan egt niet.. dat vind ik bullsh*t

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:30

barriChelloO schreef:
hangt er van af wat dat meisje allemaal van zo'n pony vraagt ik denk ook niet dat ze met die pony zal gaan springen dan zullen der eigen benen in de weg zitten maar ik vind het overdreven dat dit sneu en zielig is ze is niet te zwaar en een shetlander kan ook voor een kar enzz daar word geen toestand van gemaakt maar als er een te lang meisje op zit is het zielig sneu en ooooh dit kan egt niet.. dat vind ik bullsh*t

Duh.... een paard kan ook makkelijker trekken dan dragen :roll:

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:33

ja naja ik vind dit echt geen kwaad kunnen ik zat ook wel is op mijn vorige shet en daar was ik ook ietwat te lang voor maar mijn shet vond het egt niet erg hoor ik sprong niet meet hem en reed gewoon elke dag een paar rondjes met hem en dat vond ie volgens mij erg leuk.. ik was niet te zwaar voor hem maar wel te lang.. ik snap het punt niet..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:35

Op een paard zitten is eigenlijk nooit oke want daar is dat hele dier niet voor gemaakt, en op het moment dat je te lang ben en je benen moet optrekken kun je eigenlijk niet anders dat het dier in de weg zitten dus wat is de meerwaarde voor de pony?

edit, ik vind die meiden wel iets meer als een beetje land

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:36

dus moet ik het nu ook zielig vinden als jij op je paard rijd omdat jij vind dat het niet hoort om op een paard te zitten..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:38

in zekere zin wel ja