Nakeuring NSPS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 15:43

Zahlina schreef:
Dennis schreef:
Gelukkig binnen, buiten was het echt vies zo nu en dan.
Op de foto's van Beilen zag ik dat het daar ook binnen was.

Foto's genomen in Beilen.... Euh hoop dat ze vergeten zijn mij op de foto te zetten.
Oei staat het straks ook nog vast dat ik met shetten op pad ben geweest :+

Net de keuringsrapporten ff bekeken, ik snap echt helemaal niets van het shetten gebeuren, had er 1 mee die echt veelste dik is, zelfs al een wat mindere witte lijn achter en die van ons echt op dieet moet, is die volgens het stamboek perfect in contitie met veel bespiering.
De ene had 65/65 en de andere 65/60 maar weet zeker dat ze met een beetje training veel beter kunnen halen, stap en draf aan de hand kwam zo echt er niet uit.

Ik hoop stiekem dat het vrijdag ook binnen is. Ik heb al wel op de site van de locatie in Heteren gezien dat ze 2 ruime binnenbakken hebben.

Zahlina, leuk toch, op de foto? Ik wil wel foto's zien, hoor! Wie gaat er nog een fototopic aanmaken?

Keet

Re: Nakeuring NSPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:43

Wij hebben geen fotos :+ moesten met 3 ponys gelijk achterelkaar de bak in :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 16:18

Ja, dan wordt het foto's maken lastig! Wij hebben vrijdag onze pa die het voor ons doet :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:29

Iemand in Beilen had een foto gemaakt van haar eigen pony die ik gezien heb :).

Ik had wel de camera mee. Maar dus geen foto's gemaakt. Mijn mutsies moesten alle 3 direct achter elkaar, dus het had toch niets geworden.

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:41

Ik had ook een camera mee :+ had best even foto's kunnen maken 8)7

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:48

Dennis werd het in beilen in de grote of kleine bak gehouden? & was er veel deelname?
ik rijdt bij die vereniging en er liggen daar nog emmers en een bak met de naar kreuze erop.... zou iemand wel vergeten zijn

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 07:35

Jammer dat jullie geen foto's konden maken... Had graag gezien hoe het eruit zag ;)

Orlandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 07:44

Heteren is ook binnen, is elk jaar zo. Alleen de zomerkeuring is daar buiten!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 07:49

Oke, bedankt Orlandy!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:26

liiisette schreef:
Dennis werd het in beilen in de grote of kleine bak gehouden? & was er veel deelname?
ik rijdt bij die vereniging en er liggen daar nog emmers en een bak met de naar kreuze erop.... zou iemand wel vergeten zijn

Stamboek opname was buiten, premiekeuring in de grote bak maar wel in een kleine ring.
ik vond er best wel veel deelnemers voor een nakeuring maar weet niet wat normaal is op deze keuringen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:18

Ik hoorde dat het in Beilen veel drukker was dan verwacht. Ze hadden er iets van 40 voor de stamboek opname. Ik was zelf in Breukelen, dus weet het verder niet ;).

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:19

Ohjah. 2 jaar geleden zijn wij ook geweest toen was het idd ook zo druk!!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:30

Beilen schijnt inderdaad heel erg druk te zijn geweest. Geloof dat het totaal op ongeveer 120 pony's zat.

Morgen is Heteren aan de beurt! Zal ook wel druk worden. Als ik naar de aantallen op die dag van 2008 en 2007 kijk waren dat er op z'n minst een stuk of 80.

Orlandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:56

Hoorde gister dat er in Heteren al 137 (....!!) opgegeven zijn... en dan nog wat niet opgegeven is en toch komt..

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:04

Daarom gaan we al vroeg rijden om er zo half 2 te wezen ook al begint het een uur later.
Hoe eerder je aanmeldt, hoe eerder je aan de beurt bent en hoe eerder we weer naar huis kunnen. :Y)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:42

Ik was met mijn merrie in Beilen en meteen vroeg ingeschreven voor stamboekopname en primering, .............hadden ze mijn kaart op de stapel van de premiekeuring gelegd, i.p.v. eerst de stapel van de stamboekopname.......dus ik buiten wachten, hoor ik ineens de naam van mijn merrie, binnen omgeroepen worden, snel even kaart opgehaald, en we mocht toen voor de stamboekopname, en daarna naar de premiekeuring, gelukkig een 3e premie op mijn "oude" meiske.
Het was er best druk, maar voor mij de eerste keer, dus ik weet niet hoe druk het normaal is.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 21:24

Nou, hier zijn we weer. Het was ons het dagje wel.
Punette was aan de dunne, juist vandaag! Wij proberen haar staart te wassen, zonder weinig succes. Maar flink volgespoten met anti-klit, en toen de trailer in. Veulen mee.
We hoefden nog maar 9 km, staan we ineens in de file... Gelukkig was deze snel voorbij en waren we om 14.25 bij de nakeuring in Heteren aan gekomen. Wij rijden het erf op, konden we de trailer niet meer kwijt, zo vol stond het daar... Dus ik uit de auto naar het secretariaat, terwijl mijn vader en zusje de auto+trailer het erf af probeerden te rijden. (dit moest achteruit, er was echt totaal geen ruimte) Mijn zusje haalde Punette eruit en mijn pa zocht een plek langs de weg voor de trailer. Veulen bleef in de trailer staan. Mijn zusje bond Punette maar aan het toegangshek en begon de staart te bewerken. Deze was toen ik (eindelijk) van het secretariaat terug kwam, al bijna schoon en uitgeborsteld. Ik borstelde de achterbenen nog even schoon en spoot de manen nog even in met anti-klit/glansspray. Veulen nog even opgehaald, kon deze de uiers nog even leegmaken :)
Toen op weg naar de stamboekopname. Onderweg kwamen we erachter dat de zweep nog in de auto lag. Ik bleef wachten met Punette en mijn zusje ging de zweep halen. Ik stond naast een trailer waarin een pony letterlijk op en neer stond te springen, de hele trailer rammelde en schudde op de wielen. Punette in de stress en produceert daar een mooie zooi chocoladevlaai, door haar staart... :(
Dus ik met Punette weer richting auto. Onderweg liep mijn zusje me tegemoet, zij had de staart nog even uitgeborsteld en toen zijn we op hoop van zege maar naar de stamboekopname gelopen.
Daar moesten we behoorlijk lang wachten, ze namen er flink de tijd voor. Toen waren wij aan de beurt. Punette was flink druk, ze gilde naar elke pony die hinnikte. Ze wilde niet stil staan. Haar chip werd gelezen en stokmaat gemeten: 99 cm. Toen moesten we stappen en draven. Helaas, Punette liep echt voor geen meter. Ze kreeg 55 voor beweging... Nog even opstellen, voor type kreeg ze 65. Helaas pindakaas, maar ze is in ieder geval nu in het stamboek opgenomen.
we hebben ook nog de premiekeuring gedaan. De jury was naar mijn idee ontzettend streng. Ik heb een groot aantal mooie pony's gezien die naar mijn idee goed genoeg waren voor in ieder geval een 3e premie, die zonder premie de ring uit gestuurd werden.
Toen Punette mocht, stelde ze zich voor geen meter op. Ze had nog geen 10 sec stilgestaan, toen ze al moest stappen. Ik joeg haar flink op, zodat ze in ieder geval nog een béétje liet zien wat ze kan. Rondje draven, en toen was het klaar. Ze kreeg een 3e premie! Wij helemaal blij! :D
Ze liet ook nog een cadeautje achter, een mooie chocoladevlaai bij het verlaten van de ring. Die mensen zullen ons niet snel vergeten denk ik!! :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:01

Goed zeg, opgenomen en een 3e premie, nou daar kun je in ieder geval verder mee !
Wel erg dat ze zo aan de dunne was ! enig idee hoe dat kwam ?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 11:50

Ja, een paar dagen van tevoren kwam er een kudde net afgespeende veulens naast ons land. Die gilden de hele buurt bij elkaar, echt niet normaal! Punette en haar veulen schoten daardoor ook een beetje in de stress en waren chagrijnig. Ik denk dat 'de dunne' daarvan kwam.
Maakt ook allemaal niet uit, ze is verder niet ziek ofzo. De veulens naast ons zijn tot rust gekomen, dus de rust is wedergekeerd. We hebben vrijdag na terugkomst het veulen afgespeend, maar daar schijnt ze, afgezien van haar volle uiers, ook niet onder te lijden.

We gaan het volgend jaar gewoon overdoen, en dan gaan we proberen een 2e premie te halen!

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:44

Misschien helpt het als je volgende keer het veulen er bij houdt, dan is ze misschien rustiger. Ik breng ze altijd voor met veulen, dat scheelt echt. Maar in elk geval gefeliciteerd met de opname en je premie!! Die heb je maar vast mooi binnen!