nathalie2302 schreef:De rest van je redernatie kan ik niet helemaal volgen, je vindt dus dat de prijs voor papierloos omhoog moet om het minder interessant te maken om ze te kopen? Uiteindelijk gaat het om vraag/aanbod.
Juist, blijkbaar is er interesse in goedkope(re) shetjes. Maar als die niet te koop zijn, omdat de prijzen van bijv. m.n. papierlozen ook hoog/hoger zijn, zal de vraag ook afnemen, denk ik (cq alleen echt geïnteresseerden blijven over). Neemt de vraag af, zal het aanbod ook afnemen. Ik kan me nl. zo voorstellen dat als er maar genoeg mensen roepen dat die dingen geen donder waard zijn, dit ook als soort algemene regel gaat gelden.
Begrijp met trouwens niet verkeerd dat er per definitie iets mis is met papierloos hoor, onze P.C. is ook papierloos en een geweldige pony maar voor de shet-markt zou het toch beter zijn als het aanbod papierloos een stuk minder werd.
Voor de shet-markt of voor de met papier-fokkers?
Ik betaal dus voor een shetje zonder papier eventueel net zoveel als voor 1 met papier, omdat ik ze uit liefhebberij wil en dan stel ik bepaalde eisen en mijn eisen zijn een fijn karakter, een goed gebouwde, gezond ogende pony en een leuk kleurtje (het oog wil ook wat). Of het diertje wel/geen papier heeft, maakt me echt niet uit. Gezondheid is en blijft m.i. een kwestie van goed uitkijken wat je koopt en een portie geluk. En ik weet gewoon dat er heel veel mensen zo over denken. Ook is er dus een flinke groep die, zoals eerder vermeld, om diverse redenen een shetje aanschaffen. Maar je zou denk ik die groep wel (flink) kunnen verkleinen, als er normale prijzen gevraagd worden en das m.i. dus geen 25,00 euro.