Premiekeuring Dalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

Re: Premiekeuring Dalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 13:26

haha nouja ik d8 laat ik ze nu alvast maar even doen scheelt danweer. nou onze veulens zijn ook nog niet juf en het hoor!!! ze zijn al wel makkelijker geworden maar zodra je ze aan het touw doet gaan ze nog wel regelmatig omhoog haha :P wel loopt de ene uit zichzelf achter haar mamma de trailer al op :P haha

maar ik wil je wel komen helpen hoor marieke!! had jij trouwens toevallig marianne en wietse nog gesproken?

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:43

Oke, maar ik kan ze nog niet eens een halster omdoen haha, (wel aaien en kriebelen hoor, dat nog net wel) dus.... maar ja, ze moeten ook nodig worden bekapt dus we willen ze dan maar even op stal zetten en dan pakken, ja , ik weet dat dat niet de goede manier is maar ik krijg het even niet anders voor elkaar. Ze moeten het natuurlijk nu wel eens gaan leren, mijn kleine toppertjes :)!

Jeroen gaat morgen naar Marianne en Sietse toe! Even een merrie naar Marengo brengen. Ik zal wel even zeggen dat hij de groetjes doet!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 21:48

dankje!! marianne had helaas niet gereageerd op mijn krabbel enzo maar zo actief is ze volgensmij niet met hyve's :P
maar vind het fijna ls jeroen even de groetjes wil doen :D

wij doen de veulens meestal meteen een halstertje om des te makkelijker krijgen we ze in de handen ;)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:15

ahhh, maar marieke, dat gaat helemaal goedkomen joh!!!! niet druk om maken! die ponys leren een hoop op een dag, en ik geloof dat er nog nooit een veulentje thuis is gebleven omdat jullie hem niet konden krijgen, dat geloof ik nooit! Komt allemaal wel goed johhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 13:32

Trouwens marieke jij krijgt femke mee dus dan komt het helemaal goed ja :D

ohjah voor iedereen: ik ben vanaf zaterdag 2 weken op vakantie in nijverdal :D ik ga daar even proberen op i-net te komen enzo maar anders ben ik dus 2 weken afwezig zegmaar ;)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:07

nee, ik ging met Elma mee. Kzit momenteel wel beetje behoorlijk in de lappenmand, en zie het nu ECHT niet zitten om shetjes te gaan wassen, dus moet even zien hoe het allemaal gaat lopen, mar hoe dan ook,, ik kom wel!!!!!!!!!!!!!!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:27

Je hebt nog een maandje Fem, hopelijk komt het goed en kun je Elma lekker helpen....

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:42

kben bang... ik ken dit verhaal. Maar shetten wassen is fowieso funest..... ik moet positief denken en afwachten...

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:48

Ik duim in elk geval voor je dat het een beetje mee valt. Maar je hebt wel gelijk; shetten wassen is niet fijn voor je lichaam. Als je maar kunt komen aanmoedigen....

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 17:23

Wat heb je dan femke? wel heel veel sterkte!!
en elma die praatte toch ook mee in dit topic?

ik kom je anders wel helpen hoor marieke :P

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:08

Nee, Elma heeft geen bokt. Ik ben mental coach, dat iig! Kben 23 en heb er 3 hernia's opzitten, en loop nu weer schots en scheef, met heel veel pijn. Kan nog geen fles sinas normaal oppakken van de grond... beetje jammer...
dat gehang op de bontenkeuring is teveel geweest... kga vrijdag weer naar mijn rugarts... maar ik wil geen spuiten meer! en daar ben ik zo bang voor dat dat wel weer moet. maar die hormonenspuiten gooien je hele lijf qua hormonen zo door de war, rottroep. maargoed, dat ga ik nu geen shetten wassen...

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 18:39

oef jeetje dat is niet mis!! wel begrijpelijk dat je idd geen shetjes gaat wassen.
kun je wel mee naar de keuring dan omdat je dan ook best wel hangt enzo.... was de bontenkeuring trouwens leuk?
en er is geen optie dat het voor eens en voor altijd over is? wel flink poedersuiker :(
en paardrijden lukt nu ook niet meer?

Sterkte en laat maar even weten wat hij zei!!!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:46

jah bontenkeuring was leuk, maar bonten zijn minder mijn ding. de vlekken halen de pony zo uit balans. Maar twas een leuk dagje, ik ben tot 3 uur gebleven, en toen ben ik afgetaaid. Voelde het probleem aankomen. Kheb nu een opklapbaar stoeltje in mijn auto liggen, zodat ik kan afwisselen, en niet de hele dag hoef te staan/hangen. Het KAN wel beter worden, maar we zien wel. Maar ik weet uit ervarinh dat het allemaal ERG lang kan duren... tjah, paardrijden... nu even niet nee, orgen ook echt nog even niet (maar hij is nu toch een ijzer kwijt, die er morgen weer op gaat) kheb vrijdag les... en ik heb maandag ook heerlijk gereden, met een rotrug, en ik heb vrijdag les, en moet daarna naar die arts, dus ik kan me nog wel even naar de barrebiezen rijden. Zolang ik erop zit wil het wel, maar moet je me niet zien lopen als ik er af ben gestapt, hihi... maargoed, beetje offtopic...
maar hoe dan ook, ik kom in dalen!!!!!

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:16

Ik heb nog een vraag over het voorbrenghalster/showhalster. Welke gebruiken jullie? Willen jullie een foto ervan plaatsen?
Is het een sjiekding, of gewoon een net wit halstertje?
Ik heb er nog een liggen van de tijd dat mijn ouders met de welsh a'tjes naar de keuring gingen, maar die is niet wit.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:17

99,9% word in het wit voor gebracht, dit is ook gewenst.

Mijn schimmeltje en hele lichte palomino's heb ik in het zwart voor gebracht, daar staat wit zo lelijk op ;).

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:18

als het wit is is het goed, en ookal heb je groen dan word je ook de ring niet uitgestuurd. Nylon mag wel, maar leer staat wat strakker, maar das eigen keuze hoor! tis allemaal goed

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:26

mm, vind wit echt (persoonlijk) niet zo mooi.
Maar goed, we gaan mee met wit. leen van de fokker wel een halstertje.
We moesten met een andere shet vandaag weg, dus onze hengst mocht mee op de trailer. Daar was ook een binnenbak, dus we hebben even een rondje geoefend. Hij vond het erg leuk en was veel minder onder de indruk dan ik had verwacht.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:27

okee, nou das mooi! heeftie al een generale gehad, hihi, lachen!

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:30

Zekers mooi, maar na het tweede rondje door de bak zijn we gestopt, zo makkelijk deed hij het, nog een rondje extra durfden we niet aan. Hij is zo makkelijk en ik hoop juist dat hij op de keuring iets gekker is, zodat tie beter loopt (lees minder vlak). We hebben hem niet opgejaagd o.i.d. dat bewaren we voor de keuring een doosje met het een en ander erin. Maar goed, ook de fokker vond dat hij wel wat haver mocht voor de keuring, hij gedraagd zich zo goed (lees suf voor een twee jarige hengst)

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:32

Ik zie dat suffe niet als negatief!! Juist heel positief, daarom is hij nog hengst! :D

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:32

wow dan heb je idd een rustige hengst annemarie maar onderschat het nooit!!!! op een keuring kunnen ze altijd anders doen ;) en idd met wit voorbrengen dit stond ook wel in de opgave papieren.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:34

Arvanti_haf schreef:
jah bontenkeuring was leuk, maar bonten zijn minder mijn ding. de vlekken halen de pony zo uit balans. Maar twas een leuk dagje, ik ben tot 3 uur gebleven, en toen ben ik afgetaaid. Voelde het probleem aankomen. Kheb nu een opklapbaar stoeltje in mijn auto liggen, zodat ik kan afwisselen, en niet de hele dag hoef te staan/hangen. Het KAN wel beter worden, maar we zien wel. Maar ik weet uit ervarinh dat het allemaal ERG lang kan duren... tjah, paardrijden... nu even niet nee, orgen ook echt nog even niet (maar hij is nu toch een ijzer kwijt, die er morgen weer op gaat) kheb vrijdag les... en ik heb maandag ook heerlijk gereden, met een rotrug, en ik heb vrijdag les, en moet daarna naar die arts, dus ik kan me nog wel even naar de barrebiezen rijden. Zolang ik erop zit wil het wel, maar moet je me niet zien lopen als ik er af ben gestapt, hihi... maargoed, beetje offtopic...
maar hoe dan ook, ik kom in dalen!!!!!

oef dit is echt minder!!! waarom ga je niet gewoon de hele dag op het stoeltje zitten dan? of is dat jjuist ook niet goed? vind het wel heel knap dat je toch nog paard hebt gereden!!! veel rust was volgensmij altijd de oplossing voor een hernia of platliggen ofzo maar er was toch ook zo'n operatie? wel vervelend dat je het telkens hebt! en anders zetten we je in dalen gewoon bij de grote ring neer op een stoel en daar MOET je de hele dag blijven zitten :P ;)

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:36

Door mijn eigen lui-heid staat hij nog op naam van de fokker :o , ik heb gevraagd of hij op zijn naam voor gebracht mocht worden, dan hoefde ik niet eerst voor alleen de keuring lid te worden van het stamboek :P . Dus geen idee wat er in de keuringspapieren staat.. daarom vraag ik hier heel veel, want de fokker is er een beetje onduidelijk over, het hoe en wat!

Uiteraard onderschat ik hem niet, vandaar dat hij vandaag mee geweest is en even een generale in de bak mocht draven..
Ik hoop juist dat hij wat meer laat zien op de keuring qua lopen.. dus mag hij op dat soort momenten juist gekker doen, vind ik ook logischer dan dat hij zo makkelijk is. }:0

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:44

ohjah oke ;) komt vast helemaal goed!!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:59

femke ik heb even gereageerd op je topic ;) bedoel het niet onaardig hoor maar het viel me op bij de foto's!