Op dit moment voeren we verschillende ponys (jong, drachtig) een halve schep muesli met laag suikergehalte bij.
En ze hebben natuurlijk een mineralensteen.
edine_shets
Geplaatst: 23-01-09 17:22
Mijn shetlander die krijgt ongeveer 1 plak per dag. Ik geef haar soms een broodje, heel soms een paar brokjes; maar eigenlijk vind ik persoonlijk dat een shetlander geen brok hoeft. Alleen als hij echt hard werkt maar als hij gewoon in de wei staat en verder niks doet, is het eerder slecht voor hem.
Fellpony
Geplaatst: 24-01-09 21:53
-hoeveel? 60 gram -welk merk? ponybrok van de boerenbond -waarom die? het is een pony -hoe vaak? 2x daags -hoe laat? 's ochtends en 's middags
Die van mij krijgen ongeveer 3 plakken hooi per dag. Als het koud is, gaat er voor 3 pony's (2 shetten en een welsh) een hele baal doorheen. Verder krijgen ze vito van marstall bijgevoerd, maar niet zoveel, want het blijven toch pony's die snel aankomen.
megaspan
Geplaatst: 26-01-09 18:01
mijn pony's krijgen twee keer op een dag kuil en s'avonds na het werk een klein handje sportbrok. en op wedstrijden krijgen ze een bak slobber. mijn pony's staan elke dag in training en moeten behoorlijk wat arbeid leveren. ik had ze eerst op basis brok staan maar daar werden ze erg dik van.toen heb ik de basis brok vervangen door sportbrok en daar doen ze het erg goed op.
Mijn shetruin van 14, krijgt eigenlijk niks, af en toe een handje brok en voor de rest 2 plakken hooi per dag ongeveer.. (ik vul het bij wanneer hij (bijna) op is)
Het hengstveulen krijg 3 kwart schep basisbrok per dag, met daarover heen 2 eetlepels zonnebloemolie en per dag 3 schepjes ijslands zeewier. en verder gewoon hooi.
Mijn 3 Shetlanders krijgen ongeveer 2 kruiwagens kuilgras per dag, daar doen ze ook de hele dag mee. Mijn drachtige merrie's krijgen beide merriebrok bijgevoerd. Ze staan 24/7 buiten op een redelijk grote wei.
die van mij kreeg en binnenkort krijgt 2 keer per dag kuil en omdat de rest biks krijgt geef ik hem een klein handje..
Binky_Zephyr
Geplaatst: 26-01-09 21:00
mijn shet-hengst van bijna 3 krijgt sochtends en savonds wat hooi en een paar wortelen staat dag- nacht buiten dus meer heeft hij niet nodig. en idd ze komen heeel snel aan !
Doe zelf ook even een update. Die van mij krijgen nu per stuk per dag 2 handjes brok, onbeperkt hooi, een kwart healthbrick en wat penen.
Interessant om te zien dat de ene shet nog heel schraal de winter door kan komen en dat andere het echt nodig heeft om flink bijgevoerd te worden.
Jela
Geplaatst: 31-01-09 14:11
Bij ons krijgen er 2 hooi bij, want die staan op een stuk met niet veel gras en krijgen hooi bijgevoerd en 4(zijn 3 drachtig van) krijgen er niks bij die hebben genoeg gras te vreten. Ze zien er allemaal gezond en dik uit
Bridget24
Geplaatst: 03-02-09 14:19
Mijn mini's krijgen geen brok. Ze hebben onbeperkt hooi wat ze kunnen pakken. En ze krijgen wat wortels tussendoor. Maar dat is meer voor de afleiding als de grote wel zijn brok krijgt. Dan gaan ze niet schooien bij hem
Loezz
Geplaatst: 04-02-09 17:06
Mijn 3 shetties staan (voorlopig nog) bij mijn vader en ik ben daar van maandag-woensdag en dan bij mijn moeder. En elke dinsdag ga ik 2 botten hooi in hun stal leggen. Aangezien ik zowat de enige ben dat er voor zorgt kan ik niet anders Voer krijgen ze niet want ze zijn dik dik en dikkk!
Lous
Geplaatst: 04-02-09 17:09
Die van mij krijgen ongeveer ieder een plak per dag en ieder een halve kilo biks met muesli. Daarbij regelmatig iets extra's zoals brood,penen,appels etc.
timokyana
mijn shetje krijgt ongeveer 1 plak hooi per dag, sogtends en smiddags een half plakje. En elke dag een handje veulenbrokken en zo nu en dan wortels en een gedroogt broodje