[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:20

Denk dat eentje met dubbel as/tandem sowieso veel stabieler is om op te staan dan deze met maar 1 wiel aan elke kant.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:37

Laura was je aan het mennen vandaag? :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:47

Sascha wat een onwijs gave foto zeg <3

Ah gut slaperige ponys := hoe gaat het nu met ze na de castratie?

Knappe donny, hoe gaat het met zijn kleuterschool lessen?

Aaahh hidde <3 <3 je zou eens kunnen kijken naar de kappen van shires.

Floor heeft inmiddels hoefschoenen voor zijn voeten voor. ik was afgelopen donderdag voor het eerst sinds een lange tijd weer aan het rijden, vooral in stap, wel een paar x aangedraafd, paar meter draven en weer stappen en ik wil weer weg draven en zijn hel rechter achterbeen zakt onder hem weg, hij wou ook niet meer draven de eerste paar meter, daarna weer wel maar het klopte echt voor geen meter...
Zijn achterhoeven zijn ook weer recht afgesleten... -O-

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:57

Oh wat vervelend Lillian, dat klinkt niet best.
Wat voor hoefschoenen heb je gekocht?

Ik ben gisteren in Utrecht gestart met Fleurtje en Cooks.
Fleur dressuur 175 en 188 punten. De eerste jury gaf hele lage punten (zelfs een 6 voor presentatie en geschiktheid aanspanning -O- ) de ander gaf daar een 8 voor.
Fleur liep erg fijn vond ik, goed onder controle.
Ik merk eindelijk dat het vele oefenen daarop zijn vruchten afwerpt. :)
Vaardigheid ging snel, maar beide ronden ballenbak, geen winst. Was een lastig en lang parcours.

Cooks had 180 punten in de dressuur. Die heeft van de 3 proefjes die hij gelopen heeft, 2 winstpunten -:)
Dit was voorlopig zijn laatste 'wedstrijdje'. Hij is erg braaf, nergens bang voor en zet geen stap verkeerd.
Maar mist nog spieren en conditie om een heel proefje stabiel en voorwaarts te lopen.
Dus lekker rustig verder oefenen en misschien in de winter weer eens meenemen :)

Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:04

Klopt Lori :j Gisteren met de trailer weg geweest met Sjors en het reed echt heel fijn, hij liep er ook zo op.

Heeft hij zo'n slappe achterhand Lillian of schieten zijn knietjes soms op slot? Als zijn hoeven zo hard slijten heeft hij de hoefschoenen misschien ook achter nodig?

Gefeliciteerd met de winstpunten Daniëlle :) Klinkt als een fijne dag.

Gisteren samen met een vriendin een bosritje gereden van 12km, veel gestapt met wat draf en een galopje. Kon er door omstandigheden niet helemaal van genieten maar Sjors was nog lekker fris en fruitig na het ritje.
Afbeelding

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:29

Susanne schreef:
Laura was je aan het mennen vandaag? :D

Ja! Hahah

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:04

Even lekker ego maar dat mag op een dag als vandaag.

Finn is vandaag 7 jaar geworden. Als bijna 3jarige bij mij gekomen, het gaat zo snel <3 . Op naar de 8jaar. Y)(^)

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:38

Ik zie hele knappe spikkel hierboven (zit je borst niet beter als je m een gaatje omhoog doet?)

Lekker genieten ay met Sjors. We moeten snel weer een ritje doen samen !!

Hier nog steeds aan r boscrossen. Gigant heeft inmiddels een beren conditie dus de ritten worden steeds langer en mooier

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:15

Klopt Linda, goed gezien.
Ik heb een nieuw tuigje. Ondertussen is het aangepast naar gaatje omhoog :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:16

Goed gereden Daniëlle! Jullie gaan hard. Ik vind Cooks alleen wel erg slank worden, is hij veel afgevallen? Hij heeft zo echt geen body meer.

Lekker gereden Ayla :)

Linda ook! Lekker toch, in het bos rijden. Ook goed voor je eigen hoofd.

Lillian, dat klinkt vervelend! Niet ook hoefschoenen achter nodig?

Wij hebben vandaag ook bosrit gemaakt! En een trailer gekocht, mijn dag kan niet meer stuk! :D

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:34

Kiekeboefje schreef:
Goed gereden Daniëlle! Jullie gaan hard. Ik vind Cooks alleen wel erg slank worden, is hij veel afgevallen? Hij heeft zo echt geen body meer

Hij is zijn wintervacht bijna helemaal kwijt. Dat scheelt echt zoveel :+

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:29

Ja denk dat ik ook maar hoefschoenen voor achter ga bestellen. Gelukkig dezelfde maat vandaag hem even kort aan de longe gehad en toen kon ik niet zien of hij kreupel liep, hij liep zelfs wel lekker. -
Ayla ja zijn achterhand schiet nog steeds niet heel erg op, helpt niet erg mee dat zijn schouders heel stijl zijn dus zijn voorbenen niet echt weg kunnen.

Leuk Daan, waar in utrecht was dit? Sommige juryleden zijn niet helemaal weg van kleintjes voor de wagen...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:16

Hai Laura, fijn dat het goed gaat met Nick!

Kiekeboefje; zonde inderdaad die kale plekjes. Bontje eronder of lukt dat niet op het randje? En trailer gekocht joehoeeee dat wordt knallen met Hidde!

Snap het Ayla; je hebt een eigen trailer om onafhankelijk te zijn :-) En fijn dat Sjors goede conditie heeft!

Lilian dat is schrikken? Merk je er nu nog iets aan? Aan de hand stap en draf?

Lori; gefeliciteerd!

Linda; genieten!

Sunshinedaan heeft leuk dagje gehad in Utrecht.

Alf loopt in stap weer helemaal goed. In draf nog niet zoals zou moeten maar wel beter dan week geleden. Plakken er nog een weekje stappen aan vast. Eigenlijk grappig om te zeggen, want eigenlijk stappen we altijd alleen maar :+ Draven natuurlijk alleen voor de sulky. Nou ja, hij was er toch nog niet klaar voor na ons incidentje. Deze week weer paar keer stappen met tuig op en ik erachter. Dan volgend weekend maar eens stapritje voor de sulky doen. Kijken hoe het gaat met zijn angst/schrik

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:43

Daniëlle weer lekker op wedstrijd geweest :) Ben het wel met Jenny eens, ik denk dat zowel Cookie als Fleur wat voller mogen qua body en (hals/bovenlijn)bespiering :)

Laura haha ja je was gespot :P

Sjors ziet er goed uit! Lekker een ritje gemaakt maar balen dat je niet helemaal hebt kunnen genieten..

Linda aan het boscrossen :D Heerlijk nog even zonder teveel insecten (denk ik?)

Jenny leuk! Wat voor trailer?

Lillian fijn dat hij vandaag toch weer wat lekkerder liep! Vervelend probleem.

En super nieuws over Alf, gelukkig dat het de goede kant op lijkt te gaan.

Ik ben gister weer een keertje gestart. Ondanks dat de witte hekjes (+grote pionnen met letters) af en toe omvielen/poging deden tot wegwaaien door de windvlagen :+ toch wel fijn kunnen rijden. Willem had er wel een mening over haha maar bleef toch heel braaf!

De jury van de tweede proef kwam na afloop haar auto uit (ik dacht oepssss) maar ze wilde me alleen even complimenteren met de zeer fijn gereden proef en de mooie bewegingen van Willem <3 Echt heel leuk om zo te horen. En naar huis met 2x een eerste prijs en mooie winstpunten in beide proeven. Trots op koning Willem :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:51

Ohhh wat goed Susanne! Hele goede punten en wat leuk van de jury :)

Het gaat weer de goede kant op met Alf, dat is fijn!

Een Finale ofzo :o speciaal voor een kleine pony. Dat wou ik graag want wij hebben een Skoda Fabia automaat, en die willen we een beetje sparen if you snap wat ik bedoel := Moeten nog even nieuwe bandjes onder, en een steun voor de sulky en dan zijn we klaar om te gaan!
Afbeelding

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:44

Ik heb dezelfde trailer !!!
Heb die van mij vorig jaar nieuw gekocht Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:17

Hoi hoi. Ik breek even in omdat hier veel mensen zitten die meedoen met de SMR wedstrijddag 16 juni. Heeft er iemand zin om bij mij te groomen voor of na het rijden? Ik rijd namelijk met vierspan mee en heb nog 1 groom nodig :)
Laatst bijgewerkt door Sappos op 27-05-19 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:25

Sappos je hebt pb!
Jenny mooie trailer! Handig zo'n kleintje. Weegt ook niet veel denk ik.

Susanne gefeliciteerd met je winstpunten. Fijn dat Willem lekker reed ondanks de en de witte paaltjes :P

Fleur begint nu eindelijk wat spieren te kweken, gaat langzaam, maar zeker vooruit.
Cooks komt van ver en is gewoon een slanke den.
Het zijn ook minipaardjes, geen shetten :)
Zo'n nek als Willem gaan ze nooit krijgen :')

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:53

Mooie trailers komen er voorbij! Zien er erg praktisch uit. Jullie Menwagen hangen jullie dan achterop? Of hoe doen jullie dat?

Susanne gefeliciteerd met je winstpunten :D

Gelukkig knapt alf op! Fijn :)

En verder zie ik fijne ritjes voorbij komen, heerlijk!

Lillian, vervelend probleem zeg!

Mowgli had het gister best wel zwaar, hij lijkt wat verkouden te worden. Dat kan er ook nog wel bij met zijn kortademigheid... en dan ook nog zijn eczeem die weer opspeelt, het zit hem allemaal even niet mee -O-
Blitz doet het lekker rustig aan in het land. Vanavond heb ik de beide heren lekker gepoetst. Gisteren zagen ze er echt uit als zwijntjes in de regen en modder :+

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:18

Linda ik ben heel benieuwd hoe jij je sulky mee neemt! :) mijn pa is lasser dus komt wel goed maar ervaringen zijn welkom :))

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:05

Hahah Suus waar zag je ons?
En wauw wat goed bezig weer met Willem.

Miriam, wat leuk trouwens nog een pony! Leuk beestje

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik doe niet mee met de wedstrijddag. Heb helaas geen vervoer :(

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:09

Ik ben er wel, maar met een eigen standje, dus helaas kan ik niet helpen.

Sorry trouwens dat ik zo enorm weinig reageer de laatste tijd, maar ik ben zo enorm druk de laatste periode. Ik lees wel iedere dag trouw alles bij.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 00:00

Jullie gaan zo snel, ik kan niet meer bijhouden wat ik allemaal moet zeggen haha.

Zie een hoop mooie wedstrijd resultaten! Gefeliciteerd!

En een hoop mooie trailers! Die kleine trailertjes zijn echt leuk! Toen ik nog met mijn trailer reed had ik de sulky voor op de dissel, werkte perfect, vind aan de klep persoonlijk niet zo'n fijn idee.

Ook helaas een paar pony's waar het wat minder mee gaat, gelukkig gaat alf de goede kant weer op.

Ik ben ook veel in het bos aan het rijden, maar deze week toch 2 wedstrijden staan, ik zie wel waar het schip strand haha.
Ben en chic zijn weer naar de cranio geweest, Chico ligt nu al 2 dagen elke keer overal te slapen, de arme stakker haha

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:42

Ik had mijn sulky eerst ook voor op de dissel, maar heb hem tegenwoordig gewoon binnen in de punt, heb toch ruimte zat in m’n trailer en ik vind dat het prettigst. Achterop zou mijn voorkeur niet hebben, ik wil in nood de klep kunnen openmaken zonder eerst een wagen eraf te moeten halen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:17

Hoe hadden jullie die op de dissel bevestigd? Hebben jullie daar toevallig foto's van?