[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:25

Mirriej dat is dus toch een rotdag.....

Haha knolselder die poot van mij is nooit meer helemaal aan elkaar gegroeid en ik voel het dus nog regelmatig. Dat je dat nog weet:-)
Leuk dat hilton het goed doet!

Geen sinterklaas gevierd ook. Wel iets gehad van 2 stalgenoten :-)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:03

Niet gevierd wel chocolade letter gekregen van een meisje dat ik les geeft.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:25

Hier ook niet gevierd. Wel een chocoladeletter van mijn mams gekregen en extra dikke slof achtige sokken uit Oostenrijk :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:23

He bah Ingrid! Dat is wel raar en vervelend! Ja ik heb een olifantengeheugen 8-) Mijn vriend vervloekt dat vaak.

Sint is niet meer geweest voor cadeaus. Maar Blacky is vandaag wel hulppiet en moest de Sint naar school brengen (en straks weer halen)
Afbeelding

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:17

Hier ook geen sint gevierd.

De deken die ik dus te koop heb gezet blijkt nieuw 119,- euro te zijn in de winkel. Had blijkbaar ontzettend mazzel dat ik m voor een voordelige prijs kon krijgen, beetje jammer dat die niet goed past.

Leuk knolselder!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:19

Hier hebben we gisteren gegourmet, het was wel lekker. Verder heb ik nu al 3 witte chocoladeletters, eentje van mijn vriend, eentje van mijn ouders en eentje van mijn schoonouders :')
De eerste ben ik alweer halverwege mee :9

Gefeliciteerd nog met de punten dames!

En mooi dat de verhuizingen goed gingen.

Hier was Alex vanochtend bij het voeren zodanig stout (ben gebeten) dat ik mee heb gesleurd zonder van te voren te voeren. Ik was dan wel weer zo lief om hem een handje krachtvoer te geven en hij mocht even vastgebonden grazen terwijl ik de auto uit de garage reed. Als de auto in de garage staat, kan ik namelijk niet optuigen, want dat doe ik nu binnen. Dat vind ik wel zo fijn voor Alex zijn blote billen. En na zo'n 30 km te hebben gereden heeft ie alsnog gewoon zijn bak met ochtendvoer gekregen, want tja vitamientjes en hij had gewerkt. Deze keer had ie het niet verwacht, kwam met de oortjes naar voren aangelopen ipv plat in de nek. Straks maar even afstand creëren met een zweepje, want bijten is echt not done. Ik was ook flink pissig op hem, maar hij was te snel weg om hem een klap terug te kunnen geven. Hij wist dus wel dat dit echt niet mocht, maar hij is zo voer gefocust, zelfs als ik geeneens nog het voer in mijn handen heb. Ik liep er alleen maar even langs om water uit hun drinkbak te halen zodat ik het poeder nat kon maken. En toen was het in plaats van dat ie netjes aan de kant ging ineens een steiger en een hap in mijn hand die gebood dat ie aan de kant moest. Ik heb gelukkig alleen wat pijn en een lichtjes blauwe plek, zonder handschoen had het er wel anders uitgezien -O-
Maar ach het ritje van 30 km deed ie echt weer super zijn best, ik ben alleen nog wat geschrokken..

Hè bah Mirriej, dat zijn inderdaad geen leuke herinneringen. Ik heb dat met 15 december, kan het ook echt niet hebben dat Q dan doodleuk een foute kerstmuziek dag gaat doen en ik heb iedere keer als die reclame van de foute kersttruien ervoor komen ook zo iets van 'hoepel op met je rotreclame, dat is de verschrikkelijkste dag van het jaar'. Ik was erg close met mijn opa en het is dit jaar 5 jaar geleden, maar ik kan nog steeds niet goed dealen met kerstmuziek. Vooral die van onze rode boekje bij de fanfare.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:14

Hier geen sinterklaas gevierd. Vieren vrijdag avond met een paar van m’n oude stal. Ons vaste clubje :).

Doe nu een tijdje pony van een stalgenootje omdat ze geopereerd is. Vorige keer niet vooruit te branden. Vandaag helemaal gek. Eerst begon ze een beetje gekke sprongetjes te maken. Gewoon door gereden. Daarna werd ze helemaal gek, bokken, steigeren, springen... Dus maar heel snel gestopt. Normaal geef ik niet zo op als ze vervelend zijn maar dit was gewoon gevaarlijk. Pony is jong en fris door het weer. Was wel een ander ritje dan de vorige keer :+. Doordat ze losse knieën heeft kan ze niet echt longeren. Maar dat gaan we nu maar wel doen op een grote volte. Kan ze iig haar energie kwijt en dan pakt ze hem zelf weer op in januari.

Daarna Chip gereden die was lekker fris maar wel fijn kunnen rijden :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:54

Oh wat fijn dat met een beetje geluk het einde in zicht komt Ingrid! Maar al 12 weken :wow: Voor mijn gevoel was het vorige week dat je aangaf op de kliniek te zijn geweest, gaat hard.

Fijn dat je ook weer meer tijd voor Nick over gaat hebben Laura, hopen dat het afvallen ook gestaag doorgaat.

Had je nog lekker kunnen shoppen vandaag Lillian?

Oh knappe Hilton! Heb je nog meer foto's van hem?

Oei stoute Alex, Jimmy is gelukkig veel te braaf voor dat soort dingen. Mijn grote pony haalt wel dat soort fratsen uit, maar dat is een geval apart.

Ik ben erg tevreden, vandaag onze ip camera's opgehangen :):) . De paarden staan wel aan huis, maar ik vond het toch wel een fijn idee, ook met vakanties etc.

Afbeelding

Afbeelding

Wel even je hoofd draaien.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:21

Mooi beeld!

Ik zou de hele dag met m’n hoofd in de telefoon zitten kijken wat ze aan het doen zijn :+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:22

Ik zal kijken of ik 1 van de dagen nlg eens foto's kan maken van Hilton :)

Haaa leuk die ip camera's! Hier is die nu buiten werking. In februari zal die weer opgestart worden ivm aankomende veulentjes <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:25

Patty14 schreef:
Mooi beeld!

Ik zou de hele dag met m’n hoofd in de telefoon zitten kijken wat ze aan het doen zijn :+

:') Ik werk vanuit huis en kan dus de camera naar de tv streamen.... Moet ik nog meer zeggen :=

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:45

mirriejj schreef:
Patty14 schreef:
Mooi beeld!

:') Ik werk vanuit huis en kan dus de camera naar de tv streamen.... Moet ik nog meer zeggen :=

Ik weet genoeg :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:42

Ohhh leuk! Ik zou ook niet veel meer werken denk ik haha

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:01

Oh wat leuk! :D Zou ook veel kijken dan!

Ik ben vanavond bij de dierenarts geweest met Mel.
Hij was voor nu tevreden, maar het is nog een lang proces. Ik mag wel kijken of de Metacam kan stoppen en de zalf afbouwen naar 6x per dag.
Over twee weken weer terug komen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:38

@Patricia, schattige unicorn!

Heb verder wel bijgelezen hoor, jullie gingen even snel of ik traag :') .

Hier gisteren avond gaan fietsen met Aigi de pony van mijn mama. Heeft die bij de vorige eigenaar al geleerd, lekker makkelijk inclusief commando's :D . Zo kan die ook zijn energie wat kwijt. Was voor mij zelf wel al 1,5jaar geleden dat ik op een fiets zat en heb eerst een half uur zitten klooien met mijn banden opblazen _O- .

Wou morgen of vrijdag gaan mennen maar de rest van de week is rot weer dus hoop er maar op dat het meevalt ergens dat ik weg kan. Hoefsmid is even de grootste van de bende komen doen vanavond, zijn hoeven zijn te hard.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 07:23

Nou inderdaad rotweer. Wordt wakker met fijn stormpje. Tenminste zo klinkt het.

Mandyy fijn dat jullie wat af mogen bouwen! Hopen dat dat allemaal goed gaat!

Sakvis hoe gaat het nu met je pony?

Nou ik ga mijn bed maar eens uit :-)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:25

Fenna, ken je clickertraining? De eerste oefening daarbij is voedsel weigeren. Wellicht is dat iets wat je Alex kan leren en wat helpt bij zijn gedrag rondom het voeren.

Patty, klinkt als een tijdelijk wilde pony van je stalgenootje. Best heftig als ze zo druk is dat het richting gevaarlijk gaat. Was er iets aangepast in het regiem?

Mooie camera Mirriej. Uit interesse, is dat een heel duur geintje? Ik denk er ook wel eens aan om zo iets te kopen.

Grotere bijleespost maken gaat niet, ik mag niet verder terug op mobiel :)

Met mijn pony gaat het wel. Ik durf niet optimistisch te zijn. Na de vorige opname is ze bijna 2,5 'goed' geweest en daarna stond ze met boven d'r 40 graden koorts. Ze zit nu rond de 38 graden qua temperatuur. Ze eet nog wel. Niet heel veel hooi maar er gaat een grote emmer seniores priores per dag doorheen en ze krijgt een uur grastijd. Vandaag stoppen we met de eerste helft van d'r medicatie. Ik hoop dat dat goed gaat.
Verder is ze gelukkig wel onwijs blij en vrolijk. Voor ons is de 15e weer extra spannend. Dan mogen we weer naar de kliniek.

Ingrid, ik snap je heel goed dat je nergens anders aan kan denken. Ik heb er ook last van :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:01

Hier ook een flinke storm. Ben maar met de bus naar werk gegaan :=

sakvis: ik hoop dat het goed gaat met de medicatie.. Wel fijn dat ze verder blij en vrolijk is. Zal ook voor jullie duimen de 15e!

Ingrid: Jij staat vroeg op zeg. Ik lees ook altijd even bokt in bed smorgens hihi.
Nog 11 dagen he.. *duimt hard door*

Lori: wat leuk! Ik zou dat ook wel willen doen, maar ik denk dat Pepper mij van mijn fiets beukt of het gras in duikt. :')
Vrijdag wordt hier wat mensen noemen 'rotweer'. Er is sneeuw voorspeld. Ik als wintermens ben dan helemaal in mijn element :D

Mandy: hopelijk lukt het met het afbouwen van de zalf..

Mirriej: mooi beeld geeft die camera zeg! Ik zou heel de dag gluren wat Pepper aan het uitspoken is denk ik. :))

Sorry als ik iemand vergeten ben met bijlezen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:01

Sakvis hij weigert inderdaad wel snoepjes, dat heb ik hem al door middel van clickertraining geleerd, maar bij het voeren haalt ie het nu voorlopig weer niet in zijn hoofd om zo dichtbij mij te gaan staan. Ik gok dat ie probeerde mijn gezag over te nemen, aangezien hij aardig dominant is. Jorie stond echt schaapachtig van een afstandje helemaal bevroren te kijken, die is gelukkig van zichzelf heel onderdanig.

Wat leuk Lori dat fietsen. Hier durf ik dat met Alex echt niet meer aan, zijn conditie is te goed. Met als gevolg dat de eerste 2 km ongeremd rennen is van zijn kant naast de fiets, dus dat doen we maar even niet.

Hier vandaag ook stormwind, woesj.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:07

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:08

leuk zo.n beeldscherm.
Ik hang nu achter de computer op mijn werk, even pauze. ben zwaar grieperig, ben aan het aftellen naar 17:00 ....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:13

Beterschap!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:29

Beterschap Patricia. Kun je dan niet beter naar huis gaan als je ziek bent? :=

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:54

Frummels schreef:
Beterschap Patricia. Kun je dan niet beter naar huis gaan als je ziek bent? :=

Mijn baas ook ziek. En er is verder niemand . En er komen ook nog zieke dieren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:46

Was hier hard aan het waaien vandaag, inspannen werd 'm niet daar is geen plezier aan voor Finn als het zo waait en regent. Als het morgen terug zo is eventueel s'avonds terug even fietsen met die pony want anders is het nogal een stuiterbal.

Vanavond een foto terug kunnen maken van Rio die neerlag, 'm even vergeleken met deze van een aantal weken/maand terug en zijn ruggengraat ligt er niet meer zo bovenop, nu lijkt zijn rugje rond als je de foto's zo vergelijkt +:)+

@Frummels, hij kent het al maar toen we door een smal pad moesten en hij op gras probeerde hij het toch ook een beetje al bleef die wel meelopen met zijn neus richting het gras :+ .

@Patricia, beterschap!