[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:35

Waarschijnlijk na mijn vakantie :) Kijk er nu al naar uit. Nu eerst opruimen en koffer pakken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:58

@Ingrid, Leuk dat je de andere voor de wagen kan nemen.

Gisteren gaan kijken terug en 'm buiten de weide meegenomen en viel veel meer mee dan ik had verwacht, ik had eigenlijk een mogelijke draak verwacht maar die was heel braaf :D . Owja en die is effectief boven de 1 meter +:)+

Helaas geen antwoord gehad van hun tot nu toe, het pakket maar aangenomen. Het ander halster en deken is echt prachtig, mijn zus wil 'm in de maat van haar pony hebben ook dus vast nog bijbestellen. Het ander halster echter, is niet dat die vreselijk lelijk is maar gewoon niet wat ik wou. Moest hier iemand interesse hebben er in het is maatje mini shet.

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:22

gewoon retour terug zenden?

hier eieren aan het uitbroeden, ofnja niet ik maar onze kip
helaas hele slechte broedeieren

op dag 26 een kuiken heeft het helaas niet overleefd was te zwak en maakte amper herrie.
dag 27!!! levend kuiken en dat scharrelt nu nog rond.
vandaag dag 29!! laatste ei opengemaakt! met ook een levend kuiken.
heb deze nu binnen bij de kruiken omdat moederkip al bezig is met haar andere jonkie.
Ik heb het eieren bewust nog laten liggen omdat ik op dag 26 de overige 2 eieren nog in water heb gelegd en deze beweegde ( dus levend kuiken) 1 ervan was kuiken nog niet helemaal af nog teveel van het dooierzak aanwezig, vandaag zat de moeder er niet meer op en was het ei dus koud. heb het dus bewust nu open gemaakt anders ging het sowieso dood. en ja het leefde nog!.
( een moederkip gaat vaak na 2 dagen van het nest af om voor haar al geboren kuikens te zorgen of ze doet het tegenover gestelde en blijft zitten waardoor de al levende kuikens verhongeren.
Ook is het haast onmogelijk om na dat aantal dagen uberhaubt levende kuikens te krijgen. kippen broeden 21 dagen uitschieters 23 heeeel soms 25. dit zijn krieltjes en die doen er juist vaak een dagje korter over. dus vind het erg bijzonder.

kuiken word steeds levendiger en piept hier vrolijk in huis, dus lijkt de goede kant in te gaan ( leeft al vanaf 8.30 uur)
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 17-05-19 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:24

Als niemand interesse heeft gaat die maandag inderdaad retour en verhaal ik de retourkosten via paypal, echter als iemand 'm gewoon wil overnemen is het mij ook prima. :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:51

Ik vind het eigenlijk best een leuk halster!

Wie van jullie gaat naar de smr dag?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:39

Teveel bling bling :P Maar ik zou de retourkosten gewoon door de winkel laten betalen (proberen in elk geval), jij hebt dit artikel niet besteld dus ik zou het vreemd vinden als je het dan ook nog op eigen kosten retour moet sturen..

Kuikentjes zijn super schattig. Je hebt het er maar druk mee StalNollie.

Ik heb vanmiddag heerlijk een rondje bos gereden met Willem <3 Hij had op de weg wel een beeeetje last van aanstelleritis want elk bloemetje was eng en overal moest gesnorkeld worden, ghehe.

Het ruiterpad is nu zó mooi
Afbeelding

Zal hem volgende week maar weer eens wassen, opscheren en ontdoen van alle gras- en pisvlekken :o
Afbeelding

En dan nu eindelijk weekend :Z

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:15

@Susanne, Dan moet de winkel eerst reageren. Natuurlijk zou het het fijnste zijn als hun gewoon met een oplossing komen.

Lekker bosritje en die aanstelleritis kunnen ze allemaal wel eens. :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:31

Frummels schreef:
Ik vind het maar knap hoe jullie dat doen met 2 pony's. Het is voor mij soms al een hele uitdaging om genoeg uren in een dag te vinden met 1 pony.

Lori: veel plezier!

Herkenbaar, ik vind één pony al veel (ondanks dat ik 2 verzorgsters heb). :o
Toen ik studeerde ging ik bijna elke dag. Nu ik werk heb ik zo veel minder energie. :(

Suus, kan me voorstellen dat je moet wennen aan twee pony’s. Is toch heel anders. Wat een heerlijke foto’s van vandaag.

Gek gegaan met het halster. Hopelijk reageren ze snel en komt er een passende oplossing.

Nog leuke weekendplannen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:45

Willem gesnorkeld hahaha.

Hier niet veel bijzonders qua weekend. Morgen verkoop filmpje/fotos maken b pony en nieuw shetje voor eerste keer inspannen
Zondag communiefeest
Ga jij wel wat leuks doen mandy?

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:29

Wauw prachtig daar met knappe Willem!

Je bent er maar druk mee stal nollie, ik hoop dat het goed komt met je kuikentjes!

Alf ook lekker aan het werk, hoop ook dat hij snel weer voor de wagen kan.

Vind het halster wel mooi eigenlijk haha, maargoed ik heb mooie halsters en heb niks aan 1 halster hihi.

Vanavond lekker alle pony's gereden, met ben en car lekker 13 km door het bos gemaakt, die moeten echt afvallen. Daarna zip en chic even dressuur gereden, die mogen hemelvaartsdag samen mee voor een dressuur vaardigheid, heel benieuwd hoe Chico dat gaat doen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:47

Chic is de nieuwste toch? Hoe doet hij het inmiddels?

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:32

Klopt! Hij doet het super! Hij is echt super braaf alleen soms nog wat afgeleid en onrustig, af en toe snapt hij er gewoon even helemaal niets meer van haha. Maar hij blijft dan doodbraaf

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:24

StalNollie schreef:
Willem gesnorkeld hahaha.

Hier niet veel bijzonders qua weekend. Morgen verkoop filmpje/fotos maken b pony en nieuw shetje voor eerste keer inspannen
Zondag communiefeest
Ga jij wel wat leuks doen mandy?

Ben net met verzorgster gaan mennen. Straks uit eten met vrienden.
Morgen nog niets gepland. :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:35

Mandy smakelijk alvast. Hier ook onverwachts schoonouders uitgenodigd voor een BBQ

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:38

Lekker BBQ!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:09

wij zijn net naar tjeu gereden om te kijken naar zijn HCA variant.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:15

Lillian__ schreef:
wij zijn net naar tjeu gereden om te kijken naar zijn HCA variant.

Hoe was het? Zelfde kwaliteit?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:35

Ben heel benieuwd naar de hca variant van tjeu!

Mowgli en Susanne, ook wel weer leuk om een jonkie alles in de wereld te laten zien en laten beleven! En die blik van Willem:-) Mooi is de natuur nu he!! Hier ook prachtig.

Kiekeboefje op vakantie! Waar ben je naartoe?

Lori; sorry geen interesse in het halster :-)

StalNollie bijzondere kippen heb jij dus. Foto van kuiken? Leuk leuk

Mandy; zelf nog wat leuks doen? Oh ja ik lees het al :-)

Sacho lekker kilometers gemaakt.
Zeg maar dat ik binnenkort een keer achterop kom staan. Is veel kilo's extra trekken :D Goed voor hun lijn (niet voor de mijne hahah)

Alf gisteren en vandaag niets gedaan. Hoefsmid was donderdag eind dag geweest en nu loopt hij weer ietsjes gevoelig. Minimaal maar hoor maar even gewoon lekker zijn eigen ding laten doen. Ben met Baileys wezen rijden een uurtje. Was heerlijk!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:12

Allereerst het model; je krijgt standaard de luxe variant (rvs gesloten lamoen, stoeltje, (verstelbare!) spoorverbreder, spaakwielen)
Qua materiaal lijkt het echt wel steviger te zijn dan HCA, de as is dikker, er zit een lekventiel in beide wielen (waar je vet in kunt spuiten) dus je kunt zelf je wagentje beter onderhouden, scheelt een ritje naar HCA. tegenover het feit dat het materiaal steviger is, staat dat de sulky een goeie 10 - 15 kg zwaarder, waarbij het gewicht met name in de lamoen lijkt te liggen.
Je kunt de bomen vrij makkelijk in en uit schuiven dmv bouten, het rekje zit niet meer vast geklemd met van die rare inbut boutjes maar met een normale bout. Het stoeltje is makkelijk verstelbaar met een hendel. Wat wij wel erg miste was de druppel onder het stoeltje waarmee je, je balans kunt fine tunen.
Tjeu was zelf heel vriendelijk en gastvrij maar wel duidelijk - je kunt niet inruilen er kan niet over de prijs worden gepraat als je twee of meer sulkies neemt. staat wel tegenover dat hij alles zelf in de hand heeft, alle opties zijn bespreekbaar.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:49

Lillian alleen al op fotos zien zze r steviger uit dus kan me voorstellen dat dit in real life ook wel echt zo is.

Ingrid wat onwijs leuk om te horen dat je het mennen wat meer oppakt met een andere pony. Win win situatie zo!

Afbeelding
Kuiken bij moeder andere ligt ipv bij kruiken nu onder de lamp lijkt het wel echt te gaan halen, drinkt en eet is alleen nog wat onstabiel op de pootjes. Je ziet plastic om het hok anders kruipen de kuiken door de gazen ( vorig jaar was er een ontsnapt en die heeft het niet gehaald iets met een hond!)
Afbeelding
Shet inspannen was echt inspannen en wegrijden
Afbeelding
En verkoop rij fotos ook goed gelukt, morgen nog springen en dan mag ze de verkoop in.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:07

Lilian jammer dat hij toch een aardig stuk zwaarder is! Wat is de prijs?

StalNollie ja ik ben er ook heel blij mee! Hij is super betrouwbaar, heeft alles in de wereld al 69876 x gezien (is in de 20 ergens) en hij vindt het zelf geweldig leuk!

Wat een schattig kuiken <3
Zit zo'n houten kar wel lekker? Niet erg zwaar om te trekken?

Ga vanavond voor het eerst in 44 jaar eens naar het songfestival kijken :-)

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:29

Wat gaan jullie hard!

Ik zie mooie foto's van Willem,

Schattige kuikentjes bij StalNollie

Ingrid lekker aan het mennen. Leuk dat je er zo'n plezier in hebt.

De HCA van Tjeu.. jammer dat die wat zwaarder is, maar zo te horen is hij praktischer gebouwd als de originele...

Ik heb vandaag een wedstrijddagje met Fleur gehad.
Bij de Kroo, iemand daar wel eens geweest? Mooie locatie zeg :wow:

Dressuur 171,5 en 182,5 punt. 2e proefje ging inderdaad een stuk fijner :)
Vaardigheid eerste ronde 1 bal, 2e ronde foutloos en 1 bal in de barrage *\o/*

Met Cooks ook nog een proefje gereden. Die was heel braaf, totaal niet kijkerig of schrikachtig (wat ie laatste tijd nog wel eens kan zijn).
Alleen had ie last van de warmte denk ik. Niet vooruit te krijgen :=
Dus heule lange proef :+ en 177,5 punt.

Ik ben tevreden! :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:40

Gefeliciteerd met je punt :) Je hebt de smaak te pakken hè?

Sascha wat heerlijk dat hij zo braaf is en het zo goed doet!

Ingrid lekker met Bailey gereden. Echt fijn voor je dat je met die pony lekker mag rijden!

Lillian goed om te weten. Jammer dat de ‘druppel’ veer onder de stoel ontbreekt. Zit er iets anders dan onder of niets?

StalNollie chique beestje die zwarte!

Hier ook songfestival kijken vanavond. Eigenlijk elk jaar wel. Lekker burgerlijk :') :')
Vanmorgen grote buitenrit gemaakt met Willem en stalgenootje, heerlijk. Ook nog even wat getut met Don.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:43

Wat goed van jullie Daniëlle! Ga zo door :)

Wat een schattig kipje Dafne! Ik had vroeger kwartels. Die domme beesten lopen altijd achter het eerste kuikentje wat uit het ei komt aan en laten dan de rest liggen welke dan dood gaan. Ik peuterde gewoon alle eitjes open dan en legde ze in een handdoek of mandje op de verwarming. Ze overleefden het altijd allemaal als ik maar op tijd was. Maar natuurbroed kwartels zijn zeldzaam dus had geluk met de mijne!

Ik ben op Gran Canaria! Heel mooi eiland <3 hebbem vandaag al heel wat verkend.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:53

O wat lekker Jenny! Veel plezier nog even! 8-)