[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:04

@Susanne, Komst van die aspc kant zeker. Heb al vaker het gevoel gehad dat die wat pittiger zijn. :')

@Miriam, Je 2 schatjes. Kunnen ze hier ook zo goed die "verlaat mij niet" blik. Zeker Finn en James de laatste week, volgen mij overal en dan zielig kijken.

Hier ga ik morgen of vrijdag hopelijk naar de pony gaan zien nog eens en dan beslissen of ik een afspraak plan om 'm op te halen of er alsnog van af zie. :)

Sascho

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:53

Sjors ziet er goed uit zo ayla!

Gigant lekker schoon, heerlijk hé, in het bos rijden, blijft toch ook mijn favoriet haha.

Suus wat is hij knap zeg!

En mowglis vriendje ook al zo knap!

Volgens mij vergeet ik weer een hoop, jullie zijn fanatiek op het moment haha.

Het is eindelijk weer heerlijk menweer, vandaag lekker met chic en ben naar het bos geweest en zip ene car even voor de sulky gehad

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:51

Ayla; Sjors zit goed in z'n vacht zeg!

Linda; boscrossen is heerlijk toch :-)

Mowgli wat rot voor je maar wel heel eerlijk naar je pony toe!
En gefeliciteerd met Blitz, wat een schatje!! <3

Linsey; spannend voor jou en Bink!

Susanne; een verwilderde mammoet :D :D Zal wel meevallen, jou kennende hahah.
Wat voor ras is je nieuwe knapperd eigenlijk? Misschien heb je het wel gezegd maar dan heb ik het even gemist.

Patricia lekker gereden. Jij hebt hetzelfde als ik met je dekje onder je borstriem, gaat 'verschuiven' zo irritant!

Kiekeboefje; les is ook super leuk!

Lori; spannend!

Sacho; heerlijk he dit weer!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:51

Lori spannend nog een keertje kijken, ik ben heel benieuwd of je met hem thuiskomt :D

Sascha een druk men dagje gehad! Lijkt me best lastig combineren zoveel pony’s met werk/partner/sociaal leven etc. Of valt dat mee? :)

Ingrid nee valt niet mee _O- Don is een NMPRS, half ASPC en van moeders kant een flinke scheut Welsh.

En hiep hiep hoera want ome Willem mag vandaag 17 kaarsjes uitbriesen! Y)(^)

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:00

Gefeliciteerd met Willem!

Suus, het is wel druk ja. Ik werk bijna altijd van 12 of 1 uur tot kwart over 8 zodat ik smorgens lekker met de pony's aan de gang kan, met dit weer kan ik dan na het werk nog wat met ze doen.
Een partner heb ik niet, die past ook idd niet helemaal in het programma _O- de meeste van mijn vriendinnen zijn ook van de paarden dus het sociale doen we vaak paard gerelateerd en af en toe natuurlijk ook andere leuke dingen.
En gelukkig heb ik 2 verzorgers, die tevens ook vriendinnen zijn maar die pakken de pony's dus ook lekker voor wat beweging

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:25

Fleurtje is gewoon 10 jaar jonger dan Willem :')

Lori, spannend hoor, nog een keer kijken.

Sascha lekker bezig met de pony's

Susanne krijgt nog wel heel wat te stellen met Don denk ik :+
Laat je hem castreren? Was nog een hengstje toch?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:42

Oh wat leuk; half amerikaanse shetland. Nou wat hij dan ook is; hij is leuk :-)

Verzorgers zijn fijn maar ik wil ze niet. Ik wil alles zelf doen en in de hand houden. Moet er wel bijvertellen dat ik wel mensen heb op wie ik terug kan vallen als ik zelf niet kan of niet lekker ben.
Zonder lukt dat haast niet. Alhoewel mijn vent gelukkig ook veel voor me doet. Zo heeft hij gisterenavond de stal helemaal leeg gehaald, met Alf gewandeld met met hem staan grazen. Vind ik zooooo lief <3

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:08

Ingrid, ik hoef die 15 jarige meiden ook niet meer hoor, die heb ik hier ook wel gehad maar werkt niet.
Ik heb nu 2 zeer ervaren meiden, of nja vrouwen noem je dat dan misschien van rond de 25 jaar en dat gaat super!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:17

Hier ook een voorkeur voor iemand met maturiteit als het op helpen aan komt. De kleintjes doe ik zelf, had nu enkele keren een ruiter voor Jamie maar met de verkoop hoeft het niet meer al is ze wel welkom gewoon. Op zich iemand die wil helpen groomen met het tweespan straks zou handig zijn maar als je een oproep zet zijn het bijna allemaal 12/13jarigen die zoeken.

Proficiat voor Willem :).

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:14

Gefeliciteerd met Willem *\o/*

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:34

Gefeliciteerd!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:37

Willem gefeliciteerd!! *\o/*

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:10

Gefeliciteerd met Willem!! *\o/* Y)(^)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:06

Knappe pony's op de vorige pagina!

Ook hier nog even gefeliciteerd voor Willempje Y)(^)

Hier ook geen verzorgers, mijn beste vriendin geeft hem meestal beweging als ik op vakantie ben en als ik i.v.m. werk niet kan gaan om dekens te wisselen oid, doet mijn vriend of een stalgenootje dat.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:16

Dank voor alle felicitaties :)F
Hij heeft een dagje vrij gehad + een poetsbeurt en appeltjes :D

Ik heb ook geen (behoefte aan) verzorgers. Op stal wordt in principe alles gedaan en als ik op vakantie ben geeft een stalgenootje Willem beweging etc. Dekens wisselen doet stal of een stalgenoot of ik zelf gewoon.

Donny had vandaag een ‘zware’ kleuterles! We zijn bij een glimmend, klapperend zeil wezen kijken (eng :wow: ) en een grasmaaiende grasmaaier (eng :wow: ) én een veeg wagentje langs de weg (eng :wow: ). Mag ‘ie daar de rest van de week even over na denken en alles verwerken :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:20

:= arme Donny, snap dat alles eng is!

Hier geen verzorgers, wel een jongetje van 10 die me wel eens helpt. Heel erg gezellig en hij kan zelf goed paardrijden dus komt goed mee. Verder heb ik niet echt stalgenootjes dus ik moet alles zelf doen en ik vraag mijn nicht wel eens om een deken te wisselen. Als ik op vakantie ben is Hidde ook echt vrij. Ik ben van vrijdag tot vrijdag naar Gran Canaria dus lekker vakantie voor beide! <3 We hebben daar een auto gehuurd en zijn van plan echt veel te gaan zien. Deze vakantie dus echt even uitrusten, in september 2,5 week met de camper(dat is toch meer mijn ding :* ).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:25

Gefeliciteerd met Willem! :)

Ik heb wel 1 verzorgster voor Pepper. Vind het prettig om zelf een avondje vrij te hebben. Het is een meisje van 13, zusje van een stalgenoot en zij poetst hem elke dinsdag lekker lang en gaat dan met hem over het terrein wandelen of in de bak, of met een grote voetbal aan de gang in de paddock. Haar zus en/of moeder zijn er eigenlijk altijd bij (bezig met hun eigen paard). Ik heb liever niet dat ze met hem aan de longe werkt etc. omdat dat bij Pepper nogal nauw luistert. Maar volgens mij vindt ze dit zo hartstikke leuk en Pepper geniet er ook van. :)
Als we op vakantie gaan dan zorgt een stalgenootje ervoor dat zijn deken op is indien nodig en dat zijn brokjes klaar staan. Verder poetst ze hem om de dag even en dat is het. Hij staat 24/7 buiten in een grote paddock met een groepje, heeft onbeperkt ruwvoer en wordt op en van de wei gehaald. Dus meer heeftie ook niet nodig. :D

Suus: Oeh, dat was al bijna middelbare school werk voor Donny, haha.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:05

Zo, Donny moet er aardig aan geloven haha. Hij zal er op gegeven moment vast wel aan wennen.

Ik probeer met Amy (10 maanden) ook wat buiten te wandelen. Meestal met een andere mee. Zodra ik alleen ga, is ook alles ineens wel heel erg spannend.

Ik heb vandaag Fleur en Cooks eens voor elkaar gezet in tandem! Ik twijfelde steeds wie voorop zou gaan. Fleur of toch Cooks... want dan hoeft Cooks niet ook nog de wagen te trekken.

Ik heb om te oefenen gekozen voor wandelen, vond ik een goed idee van Ingrid *D
Fleur als volleerd voorpony voor op.
Cooks vond het maar raar zo opgesloten in die lijnen en achter Fleur te blijven... die was een beetje opgefokt (ineens niet meer zo traag _O- )
Volgende keer probeer ik het andersom :)

Afbeelding

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:07

Oh wat leuk Danielle! Ben benieuwd hoe het andersom gaat!

Scheelt zeker als je op een stal staat waar al veel gedaan word, mijn heren staan aan huis dus voeren en mesten komt er ook nog bij. Ik ga in juni op vakantie, dan staat er gelukkig een heel peloton klaar om voor ze te zorgen haha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:52

Kiekeboefje heerlijkel weekje ertussen uit.

Hier twee verzorgsters gehad was niks. Dus heb het opgegeven is hier weinig animo voor of alleen jonge grietjes die niks durven.
Doe dus alles 2/3 x per dag zelf in vakantie waar we twee weken weg zijn doet me zusje 1x per dag en ik rijd 1x per dag terug. Ze doen dan niks qua training.
(Staan half uurtje van huis af op de camping)

Donny leert nieuwe dingen! Altijd leuk die jonkies

Sunshine stoere ponys en leuk dat je dit op gaat pakken, alleen niet te snel wisselen het is natuurlijk ook even wennen dus zou het een keer of vijf proberen merk je geen verschil kan je wisselen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:34

Knappe Donny! Gefeliciteerd met koning Willem <3

Ik heb ook een verzorgster van 14 met Jimmy, maar die durfde ik toch niet alleen op pad te gaan. Sinds 2 weken rijd een meid van 24 hem en dat gaat meer dan prima! Het zorgt er voor dat ik lekker met Lola kan revalideren.

En ik kan dan ook wel janken als ik deze foto's zie. Ze komt van zo enorm ver en als ik haar dan zie racen in de wei <3 <3 Oké , soms ben ik een sentimentele trut.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:13

Lola ziet er goed uit!

Ik heb 2 buurmeisjes van 7 en 12 die af en toe komen. Die tutten, poetsen en vlechten vooral :+
Ze vinden aan de hand wandelen ook heel erg leuk.

De paardjes staan bij mij aan huis, dus moet alles zelf doe, voeren, mesten, hooi halen enz. Vriendlief wil ze wel eten geven als ik er niet ben, maar verder doe ik echt alles zelf.
Soms wel veel moet ik eerlijk zeggen. Maar ook weer heerlijk om alles zelf in de hand te houden :P

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:15

Hihi. Donny mag bijna door naar de bovenbouw straks :+
Willem lekker verwend, fijn hoor!

Kiekeboefje, lekker een weekje weg. Lekker hoor!

Gaaf Daniëlle! Leuke uitdaging.

wauw Miranda! Wat ziet ze er mooi uit :)

Ik heb ook geen verzorgsters. Ik sta bij mensen aan huis. Verder geen stal genoten dus ik doe alles zelf. En in nood willen die mensen die er wonen altijd bijspringen. Erg fijn wel :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:28

Leuk Daniëlle!

Mooi galopje heeft Lola :j

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:32

Ik had een meisje dat weleens kwam en dan mocht Mennen en zelfs wedstrijden maar je merkt toch dat het altijd maar heel even leuk is.school en vriendjes kosten ook veel tijd. Begrijpelijk op die leeftijd. Ga dus niet opnieuw ergens energie in steken. Paar keer nu energie in iemand gestoken met les en helpen en altijd teleurgesteld geweest. Terwijl er veel mogelijk is.
En nu met 2 heb ik soms gewoon tijd over haha.