Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Fennadev schreef:Ik kom ook weer even langswapperen hier, sorry voor de inactiviteit de afgelopen weken, ik zal proberen meer te gaan meelezen op zijn minst. Zijn er meer mensen die zich hebben opgegeven voor de indoordag van de Shetlandermenritten? Ik heb zowel Alex als Jorie opgegeven en wil met Jorie graag de horse agility gaan doen, want die schijt bij bijna alles nog in zijn broek(letterlijk), dus ik hoop daarmee met hem wat meer vertrouwen te kunnen opbouwen voordat hij beleerd kan worden. Vandaag ook eenritje van 28 km met Alex gedaan, die heb ik opgegeven voor vaardigheid/marathon(dressuur lijkt me te saai), rechtrichten(hij is nog altijd een naar links kijkende banaan), ringsteken en bestgaande menpony(wie niet waagt, wie niet wint). Voor het naar links kijken train ik vierkantjes met hem, maar de paddock is vaak te nat om te voorkomen dat ie uitglijdt in de bochten in draf. Dus ik ben op zoek naar meer handvaten. Vrijdagavond hadden we ook een vaardigheidsparcoursje in de bak staan en dat was echt Joehoe en gaan met die banaan vanuit Alex zijn eigen beweging. Dus daarom heb ik me daarvoor ingeschreven en niet voor de dressuur.
Ymor schreef:Hahah echt nooit geweest ook. Dat is zo’n groot misverstand van mini’s. Ik kom het echt bijna wekelijks tegen.
Je hebt ook onder de mini’s verschillende rassen of stamboeken. Zoals het bmp, amha, amhr, nmprs maar dus ook falabella. Het is gewoon een apart stamboek maar ook deze gaan tot 1.06m ongeveer. Nmprs is in ieder geval tot 1.06m en de rest weet ik niet precies maar ook ergens rond die maat. Een falabella kan dus 75 cm zijn maar kan ook heel goed een meter zijn.
Mandyy schreef:Operatie is goed gegaan, geen complicaties!
Het lag wel vrij diep dus het is niet helemaal gelukt. Verwachting is dat het lichaam met de tijd het laatste beetje zelf af kan stoten.
Ze moet nu 8x per dag zalf en 1x per dag pijnstilling.
Op werkdagen zal 8x niet lukken dus dan zo vaak mogelijk.
Volgende week woensdagavond controle, weer op een andere locatie. Dan hebben we alle vestigingen gehad in 3 weken tijd.