[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:46

Wij hebben op stal een mini van 76 cm en die liep altijd ZEER PITTIG voor een pirouette.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:47

Ik ben trouwens op zoek naar een tweewieler mocht iemand iets horen of zien. Geen cavaletti maar stevige .

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:31

Ik kom ook weer even langswapperen hier, sorry voor de inactiviteit de afgelopen weken, ik zal proberen meer te gaan meelezen op zijn minst. Zijn er meer mensen die zich hebben opgegeven voor de indoordag van de Shetlandermenritten? Ik heb zowel Alex als Jorie opgegeven en wil met Jorie graag de horse agility gaan doen, want die schijt bij bijna alles nog in zijn broek(letterlijk), dus ik hoop daarmee met hem wat meer vertrouwen te kunnen opbouwen voordat hij beleerd kan worden. Vandaag ook een :brr: ritje van 28 km met Alex gedaan, die heb ik opgegeven voor vaardigheid/marathon(dressuur lijkt me te saai), rechtrichten(hij is nog altijd een naar links kijkende banaan), ringsteken en bestgaande menpony(wie niet waagt, wie niet wint). Voor het naar links kijken train ik vierkantjes met hem, maar de paddock is vaak te nat om te voorkomen dat ie uitglijdt in de bochten in draf. Dus ik ben op zoek naar meer handvaten. Vrijdagavond hadden we ook een vaardigheidsparcoursje in de bak staan en dat was echt Joehoe en gaan met die banaan vanuit Alex zijn eigen beweging. Dus daarom heb ik me daarvoor ingeschreven en niet voor de dressuur.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:33

Fennadev schreef:
Ik kom ook weer even langswapperen hier, sorry voor de inactiviteit de afgelopen weken, ik zal proberen meer te gaan meelezen op zijn minst. Zijn er meer mensen die zich hebben opgegeven voor de indoordag van de Shetlandermenritten? Ik heb zowel Alex als Jorie opgegeven en wil met Jorie graag de horse agility gaan doen, want die schijt bij bijna alles nog in zijn broek(letterlijk), dus ik hoop daarmee met hem wat meer vertrouwen te kunnen opbouwen voordat hij beleerd kan worden. Vandaag ook een :brr: ritje van 28 km met Alex gedaan, die heb ik opgegeven voor vaardigheid/marathon(dressuur lijkt me te saai), rechtrichten(hij is nog altijd een naar links kijkende banaan), ringsteken en bestgaande menpony(wie niet waagt, wie niet wint). Voor het naar links kijken train ik vierkantjes met hem, maar de paddock is vaak te nat om te voorkomen dat ie uitglijdt in de bochten in draf. Dus ik ben op zoek naar meer handvaten. Vrijdagavond hadden we ook een vaardigheidsparcoursje in de bak staan en dat was echt Joehoe en gaan met die banaan vanuit Alex zijn eigen beweging. Dus daarom heb ik me daarvoor ingeschreven en niet voor de dressuur.

Ik twijfel nog. Mijn partner kan niet mee, dus dan moet ik voor die tijd leren te rijden met de trailer :') En iemand vinden die mee wilt als groom .

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:38

Ik twijfel nog of ik mee doe.. Anders alleen de onderdelen voor de wagen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:41

Ymor schreef:
Hahah echt nooit geweest ook. Dat is zo’n groot misverstand van mini’s. Ik kom het echt bijna wekelijks tegen.

Je hebt ook onder de mini’s verschillende rassen of stamboeken. Zoals het bmp, amha, amhr, nmprs maar dus ook falabella. Het is gewoon een apart stamboek maar ook deze gaan tot 1.06m ongeveer. Nmprs is in ieder geval tot 1.06m en de rest weet ik niet precies maar ook ergens rond die maat. Een falabella kan dus 75 cm zijn maar kan ook heel goed een meter zijn.

Weer wat geleerd!

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:24

Ik doe mee, ik heb me opgegeven voor horse agility, dressuur, vdh/marathon en bestgaande menpony. Ik vind alles super leuk dus keuze maken was lastig. Weet ook niet of het niet te veel voor hem is.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:48

Ik doe niet mee :) Meestal kom ik wel helpen, vorig jaar ringmeester geweest en gejureerd, dit jaar nog geen idee. Arnhem is thuisbasis voor mij dus als mijn hulp niet nodig is en ik niet hoef te werken/andere afspraken heb, kom ik iig wel even kijken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:00

Lijkt me echt super leuk, maar ik vind het wel wat te ver voor ons. Zeker aangezien Pepper alleen mee kan doen met de onderdelen aan de hand

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:05

Het lijkt mij ook heel leuk om mee te doen, helaas is het te ver en ben ik nog wel even koos sulkyloos.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:32

Ik kan natuurlijk niet meedoen maar wanneer is het?

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:33

18 feb.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:38

Oh dat duurt nog even.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:45

Is wel leuk maar vind het erg ver.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:53

Voor mij helemaal ver, al had ik het wel erg leuk gevonden! :o

Miranda, ja Donja is lekker in vorm, word ik erg blij van. Heb gewoon zin in de verhuizing, trailer geregeld en paps maakt een kast :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:04

Voor ons ook ver, maar het hangt echt van de begintijden af. Tis ongeveer 150 km. Dus ik ga uit van 3 uur rijden. Dus ik hoop gewoon dat wij rond elven pas iets hoeven, dan kunnen we 7 uur vertrekken. Dan geef ik ze daar pas hun ochtendvoer :j

@Kiekeboefje, ik heb vanochtend nog aan jullie gedacht, ik was in Marum tijdens mijn ritje.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:10

Haha echt? :D als ik er nog lang zou staan kon ik een stukje met je mee rijden. Maar ga voor zaterdag niet meer uit rijden.

Vind je dat niet veel te ver rijden? Ikheb het er echt niet voor over..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:14

Is maar 10 kilometer, op een rit van 28 km vrij weinig _O-
Maar het was wel afzien voor Alex, we hadden zondag niet gereden. Dus lekker langzaam aan gedaan.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:17

Voor ons is Arnhem ook 120 km, maar ik denk dan maar dat wij voor de wedstrijden met de honden nog veel grotere afstanden rijden, dan is dit peuleschil haha.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:15

3uur?! Ik zou serieus iets in de buurt zoeken om te overnachten.

Als ik m’n vriend mee krijg doe ik wel mee. Kan nog niet alleen rijden met de trailer. Vooruit wel, maar achteruit moet ik nog even mee oefenen :+.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:33

IngridM schreef:
Ik kan natuurlijk niet meedoen maar wanneer is het?

Kom maar een pony van mij halen. Kom ik je wel aanmoedigen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:35

Mijn moeder rijdt ons erheen, die kan alleen ook niet achteruit met de trailer. Maar dat lossen anderen wel voor ons op. Drie uren is ruim gerekend, ik ga dan uit van 80 km/h en dan kom ik uit op 2,875 uur rijden. Ik moet de volgende dag waarschijnlijk gewoon weer om 9 uur paraat staan in Groningen voor mijn research cursus dus overnachten is sowieso geen optie(en waar laat ik dan de pony's?).

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 01:15

Je hebt veel plekken waar je met paard kan overnachten :)).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 06:50

Ik ga er niet heen, heb dat weekend al wat gepland staan.

Maarre, je doet echt geen 3 uur over 150 km joh. Wij crossen regelmatig naar de Veluwe met de trailer en dat is ook zo'n 150 km en daar doen we ongeveer (afhankelijk van de verkeersdrukte) een uur en drie kwartier over. Langer echt niet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 06:59

Mandyy schreef:
Operatie is goed gegaan, geen complicaties!

Het lag wel vrij diep dus het is niet helemaal gelukt. Verwachting is dat het lichaam met de tijd het laatste beetje zelf af kan stoten.

Ze moet nu 8x per dag zalf en 1x per dag pijnstilling.
Op werkdagen zal 8x niet lukken dus dan zo vaak mogelijk.

Volgende week woensdagavond controle, weer op een andere locatie. Dan hebben we alle vestigingen gehad in 3 weken tijd. :+

Goed nieuws!
En hopen dat er inderdaad geen tweede operatie nodig is :)

Succes met het herstel!