[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:14

Mooie deken! :j

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:58

Is die deken niet wat te groot? Denk dat maatje kleiner beter zou passen! Wel fijn zo’n deken, goed voor de spieren :) staat hier ook op het verlanglijstje.

Susanne wat heb je geshopt? :D

Ik heb een spuitshampoo van Anky gekocht. Hidde vond spuiten erg eng en ben hier de laatste tijd wel mee bezig geweest met onder andere glansspray. Hij krijgt tussendoor snoepjes en dit vind hij nu zo leuk :P heb er ook wel lol in dus meteen extra snoepjes gekocht! Niet zo goed voor het lijntje maar liever zo dan dat hij bang is.

Nog een foto ontvangen <3 hoe gaaf is deze!!
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:02

Mooie foto van Hidde

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:56

Supermooi Jenny <3 Wat een fotomodel!

Ik heb oa een leren halster gekocht en voer + tonnen en dat soort praktische dingetjes. De rest komt met de tijd wel en veel mag hij vast lenen van Willem.

Foto’s plaats ik hier pas als hij veilig en wel op stal staat :o Maar we gaan morgenochtend aan onze wereldreis beginnen haha dus hopelijk morgen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:58

Oeh morgen al! Zo leuk! :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:49

Spannend Suus, ik ben heel benieuwd!

Hier Pepper gisteren voor het eerst aan het werk gehad met tuigje om. Ik was zo verbaasd. Hij gaf er echt helemaal niets om, alsof hij het al jaren elke dag doet. <3 Zelfs een galopje mee gepakt. Normaal vindt hij dat heel moeilijk en doet hij dat liever niet, maar gisteren bood hij het zelf aan.
Ben erg trots op mijn kleine pluizenbol.
Daarna nog lekker door de weilanden op stal uitgestapt.
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:17

@Susanne, Je hebt groot gelijk wel. Hier ga ik ook pas uitgaan dat die van mij is eenmaal die op de trailer naar huis staat. Tot dan kan het altijd alsnog niet doorgaan.

Succes morgen trouwens, spannend! Staat die diep in België? Hier van West-Vlaanderen maar enige die ik weet die zo een paardjes fokt zit rond in de westhoek, heb van die mensen mijn trailer gekocht 2jaar terug.

@Frummels, Leuk toch als ze het zo goed oppakken. Bij Finn was het in de tijd ook tuig op, er achter gaan staan en we waren vertrokken. De andere moest ik dan wel terug even uitleggen dat ze rechtdoor moesten.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:13

wat een Knappe pepper!! super dat hij t zo leuk vind

aww Hidde met de sprays, gigant is daar nooit bang voor geweest, tot hij een poosje geleden er geen "zin" meer in had, dus toen is hij even goed op zn plek gezet :x en nu staat ie weer netjes stil hahah

suus veel veel succes en plezier met het ophalen van die kleine, ik hoop dat het hem een beetje meevalt in de trailer zo'n behoorlijk stuk !

verder weinig nieuws, gigant gaat zn gangetje maar staat helaas meer stil dan dat ie wat doet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:44

Frummels wat fijn dat hij het zo goed oppakt sommige ponys zijn getuigd en/of gereden geboren

Linda zal die vast niet erg vinden meer niks doen dan wel haha.

Kiekeb hele leuke fotos van hidde je ziet hem groeien van pup naar volwassene

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:56

Hidde is zo knap Jenny <3

Knappe Peppie met zijn tuigje Kymberley!

Suus heeft lekker geshopt :D

Jammer dat Gigant zoveel stil staat Lin.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:07

Knappe Pepper sommige zijn heel makkelijk ermee.

Suus lekker geshopt. Altijd leuk!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:57

Hij is denk ik inderdaad betuigd geboren :D
De 20e komt mijn vakantiegeld binnen, dus dan ga ik een sulky bestellen.

Net trouwens gehoord dat Jesse Drent volgende maand bij ons op stal komt voor een "clinic" dus daar heb ik ons voor opgegeven. Ben benieuwd!

Linda: Jammer dat Gig veel stil staat, maar wel fijn dat het gewoon z'n gang gaat allemaal. :) Komt wel weer, toch?

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:30

Frummels wat fijn dat Pep het tuigje zo goed oppakt!
En een sulky bestellen *\o/*
Clinic met Jesse Drent ook leuk. Weer eens wat anders.
Moet eerlijk zeggen dat ik al die 'kunstjes' niet leuk vind om aan te leren :o

Linda, fijn dat alles goed gaat. Gigant zal vast niet klagen :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:11

Ik vond het ook niet heel leuk voordat ik Pepper had, maar Pep wordt er super enthousiast van. Dus voor de afwisseling vind ik het inmiddels wel leuk om te doen. En hij snapt dat soort trucjes altijd heel snel, dus dan vind ik het wel leuk haha. :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:52

Knappe Pep!! Leuk dat hij het allemaal zo goed oppakt! Alf was ook zo super makkelijk. Fijn he!!

Leuk Susanne, succes morgen! foto's zijn welkom! Jullie zullen allemaal wel moe zijn morgenavond!

Linda; lukt het even niet met rijden? Te weinig tijd?

Ik zie het niet zozeer als kunstjes maar ook als manieren om je pony uit te dagen, na te laten denken en zelfs soepeler te worden in zijn lijf. Nou ben ik niet specifiek een fan van Jesse maar wij doen ook wel regelmatig vrijheidsdressuur. Super leuk!

Ik ga straks na m'n werk met Alf het bos in, met lange lijnen dan. Komen bijna dagelijks in het 'bos' maar nu moet hij dus weer in z'n uppie voorop lopen. Tuig hem ook gewoon op. Alleen geen sulky erachter maar alleen ik; lopend. Ben benieuwd hoe het gaat. Of dat de link nu echt alleen met de sulky is gelegd. In dat geval laat ik mijn instructrice een paar keer buitenrijden met hem.

Iedereen fijn weekend!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:28

@Frummels, Leuk dat die op stal komt.

@Ingrid, Ik doe dat ook af en toe eens, tuig er op en er gewoon achter lopen :j .

Hier net kijkers gehad en er een heel positief gevoel over. Ik laat het voor hun ook bezinken maar ik nijg meer naar hun dan naar de andere vrouw die nu een 2 tal keer geweest is, bij hun gaat hij niet gereden worden en verder qua gedachtengang ook echt wat ik graag heb. Naar de paardnatuurlijk toe, echte rasliefhebbers ook. Ik wacht het uiteraard even af eerst, al klonken ze positief.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:07

Maar houd in je achterhoofd een gereden pony op latere leeftijd vaak beter een goed huisje krijgt.
Stel hun doen er nu niks mee en over 5 jaar moet hij toch plots weg dan is hij al die tijd onbeleerd, en is daar geen vraag na en gaat zo n pony vaker de handel in.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:24

Linda, ik hoop het ook haha. Is toch meerdere uren op de trailer, maargoed inladen en gaan met die banaan. Heb een fijne trailer camera dus kan ‘m goed in de gaten houden! (Big brother is watching you <<) ) Jammer dat Gig zo vaak stilstaat. Druk met werk ofzo?

Brave Pepper! Top dat hij het zo goed oppakt allemaal.

Las iets over kunstjes en VD; ik heb daar helemaal niets mee. En met Jesse Drent en consorten al helemaal niet :+ Brr. Maar als pony er happy van wordt is het super toch!

Ik ben best zenuwachtig voor morgen (en de tijd er na) :o Gaan we klikken, ga ik het allemaal wel redden qua tijd, kan mezelf ineens weer helemaal gek maken. Moet wel even blijven ademen haha :+

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:34

Oh Suus dat gaat vast goed komen, tja en zo niet; dan niet. Je kan jezelf niet dwingen. Maar ik zie een hele leuke sportieve pony en een baasje met te veel motivatie voor 1 pony dus waarom niet :D het is je gegund! :)

Dank jullie!! Dafne, ja leuk he. Van kleuter naar volwassener!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:12

Hier leer ik ze ook niks meer aan, vroeger actief bezig geweest met VD maar had eentje die daar veel te enthousiast van werd tot het drammerige aan toe.

@Susanne, Komt vast goed en zoals Jenny ook zegt je kan het niet dwingen.

@StalNollie, Stel dat hij daar opeens terug weg moet al acht ik de kans klein, kennen deze mensen al van de begin jaren van bokt dan mag die gewoon terug naar hier komen. Tegen dan wonen we normaal ergens met een stuk meer ruimte dan hier. Stel dat hij naar daar gaat vertrekt die de laatste week van juni.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:26

Komt vast goed met 2 pony's. Is gewoon even spanning.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:30

Afbeelding
Caya gaat nog steeds heel goed . Pakken steeds weer wat meer op.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:26

Oeh spannend suus! Ik ben echt heel benieuwd!

Lori, ik hoop echt voor je dat je nu het juiste huisje gevonden hebt.

Ingrid, hoe ging het in het bos met alf?

Leuke foto van caya!

Ik heb in het verleden wel vd met benji gedaan, die vind dat wel erg leuk maar ik heb er gewoon echt geen tijd voor. Chico vandaag eens aan de dubbele longe gedaan, dat had hij nog niet eerder gedaan, die pony doet en kan ook gewoon echt alles.. Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:01

Lori fijn dat je er een goed gevoel bij hád! Afwachten nu maar :-)

Susanne komt vast allemaal goed! Even wennen natuurlijk. Goede reis!

Patricia: fijn dat Caya het goed doet!

Sacho: ziet er goed uit!
Lief dat je ernaar vraagt: het ging super goed. Hij heeft geen spanning gehad. Ik vermoed dat zijn spanning echt samenhangt met de sulky. Ik ga dit van de week nog een keer doen. Als dat goed gaat nog keer met sulky met iemand erbij en als dat goed gaat weer alleen. Als hij dan toch weer veel spanning heeft (zeer waarschijnlijk ook stukje van mij erbij) dan laat ik mijn instructrice een paar keer ermee rijden. Zij heeft die spanning niet. Komt vast weer goed!

Ik heb vanavond een 2e hands 2span tuig gekocht. Alf kan misschien heel af en toe bij een merrie ernaast. Maar ik ga in tussentijd gewoon met van alles oefenen. En waarschijnlijk sparen voor klein marathon wagentje. Shetten zat bij ons ook ernaast te zetten :-) En zo niet, dan verkoop ik het tuig weer net zo makkelijk :-)

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:23

Wellicht is dat voor alf wel de uitkomst om van zijn spanning af te komen. Ik ben dan ook een echte 2 span rijder en los dat soort dingen altijd in het span op, anderen zullen het wellicht weer anders doen maar ik heb er goede ervaringen mee