Shet aan de lange lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_1417

Re: Shet aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:37

Pluttersput schreef:
Ik ook, ben ook heel benieuwd! Ben ook een vrij fanatieke langelijnert, en wil ook wat meer als alleen maar recht toe recht aan..
Groetjes, mij

ik doe ook aan de lange lijnen (woon in Belgie)
mijn shet loopt met gemak aan de teugel en kan wijken ik ben nu schouderbinnen aan het leren
wel ja
xx

Lisa_1417

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:30

ik werk helaas in een ronde piste

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:12

Oh, dit is ook wat voor mijn shet, denk ik! En misschien ook wel voor mn trekpaard!
Ik ga dan eerst maar eens lange lijnen maken/kopen!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:04

Hier nog even een verslagje van mn wedstrijd vorige week Lachen

Het ging erg goed, Umpire gedroeg zich netjes. Hij was alleen wel wat moet en daardoor dus wel wat hangerig. Hij had namelijk sochtends eerst een dressuurporef (onder het zadel) met mn zusje. Daarna moest ik mn M2 proef lopen, en daarna nog mn kür. Dat was wel n beetje veel voor m Ach gut
Hier een filmpje van mn kür op muziek! (ik heb de muziek er opnieuw onder gezet, maar is dus wel mijn originele en zelfgemaakte kür)

@Regine, mss kun je hier wat meer wijs uit worden wat betreft het duiken van Umpire? Ik zie nu zelf wel dat ik mijn binnenteugel echt ontzettend los heb hangen Nagelbijten / Gniffelen Ik heb hem wel lekker door laten lopen en merk dat dat toch wel effect heeft. Een vriendin zei dat zij het vond lijken alsof hij mijn hand opzoekt en dat ik m dus korter bij me moet houden. Maar dan gaat ie in n soort van Rollkur lopen als ik niet uitkijk Nagelbijten / Gniffelen Dus of dat de oplossing is..

Ik was trouwens 3e geworden met de M2 proef met een score van 71%
en 2e met de kür op muziek met een score van 77% Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:44

ziet er super uit eline! erg ontspannen ook. ik zou je binnenteugel gewoon lekker los laten hangen. Als hij je hand op zou willen zoeken, zou hij z'n hoofd verder naar beneden doen.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:16

Ik heb het ook gebropeert, maar het is niks voor Levi. Levi is blind aan 1 oog, dus longeren is ook al moeilijk.
Hij kijkt heel erg naar rechts, en ik kan hem niet bijsturen want dan schrikt hij van geluiden rechts van zich.
(ik ben slecht in uitleggen Bloos )
Trol word al voor mennen en ohz beleerd, dus ik wil niet ook nog LL erbij doen Knipoog Dat doe ik als hij ohz of mennen onder de knie heeft.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:24

Eline, ik kan het filmpje niet zien. Dat rondje blijft draaien en hij begint niet helaas. Ben nog toch wel heel benieuwd!

Levitrol, het kan prima met paarden met 1 oog. Toevallig heb ik het geleerd van en met een paard wat blind is aan haar linkeroog. Die loopt alle denkbare oefeningen aan de lange lijnen tot appuyeren, travers, renvers aan toe in stap draf en ook galop!
Lange Teugel is juist fijner dan longeren voor het paard, omdat je dicht op je paard bent heb je beter contact dan met een enkele lange lijn ertussen lijkt mij. Het is een kwestie van het vertrouwen opbouwen, dat de ponie vertrouwd dat jij wel voor haar kijkt. Het lijkt mij juist een prachtige bezigheid voor jullie.

Zal eens fototje zoeken van het paardje wat ik bedoel, ja hier tijdens een show vanaf dr blinde kant:

Afbeelding

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:49

Oh wauw, wat een mooierd!
Dankje voor de informatie.
Ik ga gewoon door oefenen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:19

Ik heb ook een merrie die aan 1 kant helemaal blind is. Die heb ik ook wel eens aan de lange teugel en ik met er Z mee Lachen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:17

@Regine: mss dat je m zo via de link wel kunt bekijken? http://nl.youtube.com/watch?v=pr3dz6lwNtM

Ik had gister weer een clinic van Piet Bakker Haha! Ging echt fantastisch!! Heb een beetje een moeilijke week achter de rug, en t was net alsof Umpire wist dat ie vandaag even extra zn best voor me moest doen Lovers
Heb weer een paar goede tips gekregen. Ik ga me nu vooral erop richten om zn achterhand sterker te maken. Zodat ie zichzelf meer kan gaan dragen en de zijwaartse gangen makkelijker uit kan voeren. Moet nu veel de SB trainen op de volte in stap, cavaletti's stappen en meer swung krijgen in de draf.

Hier een paar foto's van gister:

losstappen
Afbeelding

inzet van het appuyement (oftewel gewoon zijwaarts want die stelling en buiging verlang ik nog niet van Umpire)
Afbeelding

met Piet erbij. Hier zie je ook goed hoe hij zn voorbenen al wel meeneemt, maar zn achterbeen nog niet eronder krijgt.
Afbeelding

hier begint ie al lekker te lopen Haha!
Afbeelding

helaas nogal onscherp, maar check die beentjes!
Afbeelding

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:33

leuk filmpje!
ik ga morgen proberen te LL met lil.
er zijn weer wat nieuwe problemen, in stap vooral...
in draf is super fijn rond te sturen,maar in stap is het gewoon 3x niks
dus gaan ze van de hoefslag af,voltes onwijs afsnijden. het is misschien een beetje balans dat ze mist, maar ze wil ook gewoon niet lopen...

jullie horen het nog hahaha leuk hoor shetjes verzinnen ieder x wat anders Haha!