[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:10

fijn dat de luizen eraf vallen! hoe heet het middel? Of heb ik eroverheen gelezen?

Mooie trailer! gefeliciteerd!

Afbeelding hier een zijaanzicht van mijn tuig

vandaag menlessen gegeven 1 les aan kinderen 6-10 jaar en erna een lesje met 15 jarige en volwassenen. Iedereen heeft weer genoten :-) https://www.facebook.com/Stal-Yadoki-286329091395023/ hier staan wat foto's

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:48

Heb geen foto's van m'n spullen.

Chip heeft de blauwe sterren spring schoenen van de stout collectie. Switch gewoon simpele zwarte. Die van stout zijn voor het mooie net te klein voor hem.

Hoofdstel had ik er al een van maar Chip heeft nu z'n eigen. Uiteraard met lak neusriem :D. Deze heeft hij voor het longeren. Dan kan ik zijn Premiere voor het mennen gebruiken.
Afbeelding

En de trailerlijn is niet zo bijzonder :+.

Patty14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:49

Leuk Patricia! Zal zo even de foto's kijken.

Hoe ging je wedstrijd met Boef vandaag Ayla?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:52

Patty14 schreef:
Heb geen foto's van m'n spullen.

Chip heeft de blauwe sterren spring schoenen van de stout collectie. Switch gewoon simpele zwarte. Die van stout zijn voor het mooie net te klein voor hem.

Hoofdstel had ik er al een van maar Chip heeft nu z'n eigen. Uiteraard met lak neusriem :D. Deze heeft hij voor het longeren. Dan kan ik zijn Premiere voor het mennen gebruiken.
[ [url=m/4dQ9dB.png]Afbeelding[/url] ]

En de trailerlijn is niet zo bijzonder :+.

Mooie zeg! Mooie deken ook.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:04

Wat een stoer hoofdstel!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:28

@SammyFloor, lekker luieren zo te zien (de pony's dan).

Een interessante trailer gevonden, eens horen om te gaan kijken.

Ook iemand die interesse heeft in Oreo die eventueel komt kijken, wel direct verteld dat hij bij een eerste keer kijken niet direct mee gaat maar dat was geen probleem.

Heb zowel Finn voor de wagen gehad vandaag als Oreo, hem voor de vierwieler gezet. Hij heeft bij het vertrekken nog de neiging een "hupsje" te maken naar voor, eenmaal vertrokken niet meer dus daar even op geoefend in de weide en na enkele keren oefenen deed hij het niet meer. Was zijn eerste keer terug aangespannen sinds z'n castratie, hoop er deze week eens even mee op de baan te gaan aangespannen ook.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:47

Niet zo goed helaas Patty, ik zal op een later moment nog even uitleggen wat er gebeurd is en even bijlezen :)

Hij zag er iig wel knap uit <3 Geknot via de lange manen manier, hoofdstel op de foto is niet van mij.
    Afbeelding
    Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:37

Jammer Ayla! Hij ziet er indd knap uit. Mooi gelukt die knotten :))

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:54

Patricia_86 schreef:
    fijn dat de luizen eraf vallen! hoe heet het middel? Of heb ik eroverheen gelezen

Jaah, het gaat steeds beter, ook de eitjes/neten zijn al zo goed als weg bij Lian, en die had het echt vreselijk erg!! Niet normaal!
    Volgens mij heet het Tectoni pour on, zo stond het iig op de spuit :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:08

Leuke foto Lottielover

Lilian, Fijn dat het iets beter gaat met tinker uit het land halen

Nanne; goed dat de luizen eruit komen!!

Zamora; gaaf zeg! Gefeliciteerd! Echt gaaf je eigen trailer!

Patty geshopt :j
    Mooi dekentje, ik heb van Bucas een coolertje, die is ook mooi.

SammyFloor; heerlijk om je paardjes zo te zien liggen toch! Lekker hoor :-)
    en die 2e foto is lief!

Lori; zijn ze al wezen kijken voor Oreo? Of moet dat nog gebeuren? Lekker gemend ook.

Jammer Ayla dat het niet zo goed ging met Boef, maar inderdaad; hij zag er wel prachtig uit :j

Ik zit op m'n werk maar kan me niet zo concentreren, straks naar kliniek met Alf. Ik zal vanavond niet al iets weten maar toch. Er zullen wel weer diverse bloedonderzoeken plaats gaan vinden oid.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:25

Knappe Boef! Lijkt net een mini friesje op de eerste foto :)

Succes vandaag Ingrid! Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:26

oh ayla wat jammer dat je wedstrijd niet zo fijn ging, hij ziet er wel super uit zeg en netjes geknot.

patty heeft weer geshopt (altijd leuk shoppen) waar heb jij die bucas zweetdeken vandaan?

sammy lekker dat je paardjes genieten zeg zo lekker luierend op de wei.

zamora wat een mooie trailer gefeliciteerd.

nanne lekker dat de dode luizen nu uit de vacht vallen, t blijven altijd nare beestjes.

ingrid ik kan t helemaal begrijpen dat je je niet kan concentreren op je werk, is ook niet niks om met je pony naar de kliniek te moeten.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:33

Ingrid heel veel succes vandaag! Ik snap dat je je niet kan concentreren. Ben heel benieuwd wat er uit de onderzoeken gaat komen. :(:)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:38

Spannend Ingrid!

Boefje echte knappe pony zo!

Hopen dat Oreo leuk baasje vind!

Ik voor Faya mooie buccas gekocht. Een regen deken met fleece. Ze paste die van Duvel maar net.. Ze is beetje te groot voor mijn deken uitzet van Duvel en Romy.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:53

Patricia; dat is denk ik dezelfde die ik toen geprobeerd had voor Alf. 122 te klein voor Alf en 130 geloof ik komt erna was weer te groot. Heb nu het meeste van Horseware Rhino.
    Maar die van Bucas zijn wel mooi ook

Kun je nog lopen Kiekeboefje? :o

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:51

@ Nathalie; dat is de Bucas Shamrock Power. Komt van Hypostore.

& Ingrid; sterkte vandaag! Hopelijk komt er iets duidelijks uit de onderzoeken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:55

Kiekeboefje nog veel sterkte. Hopelijk voel je je snel wat beter.

Patty mooie trailer en spulletjes!

Hier heeft Alex een hoofdstel zonder oogkleppen nu en een dekje voor onder zijn zadel. Het zadel ligt goed op zijn rug. Het dekje lijkt heel groot. Maar dit is het kleinste wat er is.
    Afbeelding

Ook Jorie getest met de vreemde spullen:
    Afbeelding

Ik was naar Divoza geweest gisteren en heb daar het dekje, hoofdstel, elastiekjes en een nieuwe wateremmer gekocht.

Jammer dat de wedstrijd niet goed ging Ayla.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:12

Mooie spullen gekocht allemaal! Fenna, eerlijk is eerlijk, ik denk niet dat je zadel past. Het ligt op de schouder en achter de achterste rib. Het is enorm moeilijk om een goed passend zadeltje te vinden voor shetjes. De meeste zadeltjes zijn te lang en te groot. Je hebt wel een super chique hoofdstel erbij! Mooi hoor.

Hoofdstel van Chip ziet er ook mooi uit. Toch leuk dat er steeds meer mooie spulletjes te vinden zijn voor de kleine pony's.

Boef ziet er erg mooi uit met die knotjes! Goed gelukt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:24

Dit is een 10 inch zadel en dus het kleinste wat er is. Kleiner zou het op maat gemaakt moeten worden. Het is voor die enkele keer dat er een kind op zit en dat is echt sporadisch. Daarom ga ik er geen honderden euro s aan spenderen om een beter passend zadel te krijgen. Hij heeft wel genoeg schoudervrijheid al lijkt het vanaf de foto niet zo omdat de singel nog ingekort moet worden en zadel dus schoof zodra hij een stap zette.

Het hoofdstel is voor als ik in de bak ga mennen, want dan blijft hij hopelijk wat beter luisteren omdat hij een eventueel ander paard beter kan zien. Helaas zijn de riempjes voor het bit te kort dus daar moeten extra gaatjes in en de keelriem is bijna twee keer zolang als die van mijn ideal hoofdstel. Dus dan ga ik gewoon ff riempjes wisselen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:28

Keelriemen bij hoofdstellen voor ukkies is altijd een drama, meestal passen ze er 2 of 3 keer in :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:29

Bucas heeft inderdaad erg mooie dekens! Ik had ze altijd voor Mickey, zo ongeveer de hele collectie :D Helaas past Willem bucas niet goed, de ene maat is net te klein en de maat groter is weer veel te groot. Horseware past hij perfect, die hebben tussen-maatjes.

Vanmorgen even tussen de (hagel)buien door getraind met Willem. Hij had 3 dagen niet gelopen en dat merk je altijd enorm aan hem, minder soepel en minder los willen laten. Wel fijn kunnen rijden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:36

Succes Ingrid!

Fenna, BR4ever vallen kleiner dan de meeste kleine dekjes.
    Je zadel en dekje vind ik beide erg groot. Volgens mij heb ik hetzelfde zadel voor Max.

Suus, gelukkig ging het uiteindelijk heel fijn!

Max had gisteren een beetje spierpijn. Ben dit weekend twee dagen naar een veld geweest om te trainen en één dag deed hij heel fanatiek met longeren. :+

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:39

patty wat een onwijs mooie Lucas zweetdeken, ik zou graag een keer een amigo of rambo cooler aanschaffen :)

Ayla idd erg jammer van gisteren maar we gaan er weer tegen aan !

heb je de hagel nog kunnen ontwijken suzanne ?

ben weer helemaal bij gelezen en ga t weer beter bij houden, althans ga ik proberen ....

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:12

Susanne schreef:
    Bucas heeft inderdaad erg mooie dekens! Ik had ze altijd voor Mickey, zo ongeveer de hele collectie :D Helaas past Willem bucas niet goed, de ene maat is net te klein en de maat groter is weer veel te groot. Horseware past hij perfect, die hebben tussen-maatjes.

Vanmorgen even tussen de (hagel)buien door getraind met Willem. Hij had 3 dagen niet gelopen en dat merk je altijd enorm aan hem, minder soepel en minder los willen laten. Wel fijn kunnen rijden.

Herkenbaar :+. Heb ondertussen aardig wat Bucas, Amigo en Rhino verzameld. Maar die zitten toch het beste.

Ik vind het zadel ook niet mooi passen Fenna...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:39

Het enige wat ik vind wat wel 8 inch is, is een westen zadeltje van 330 euro en dat geld heb ik gewoon niet en vooral omdat het haast nooit gebruikt wordt en niet wekelijks (waarschijnlijk niet eens maandelijks) zal het hem heus geen kwaad doen. Vorige zadel wat ik had, was 12 inch dus veel te groot en daar heeft hij ook niks van die drie ritjes dat er een kind opzat aan overgehouden. Het is niet zo dat hij ineens drie keer per week wordt bereden nu. Mijn hoofddoel is nog altijd het mennen. Zo en nu ben ik wel weer even klaar ermee.