NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:44

Annelies, ik geef het nog steeds aan Junita, ze vinden het niet lekker, moeten er echt aan wennen ( dosering kun je halveren ) maar ik ben erg blij met het reslultaat, ze heeft nog nooit zo'n goede huid gehad als ze nu heeft.

http://www.cavalor.com/int/products/det ... lor-resist

Ik heb ook alle dekens weg gebracht naar de deken wasserij, anti schimmel behandeling, ook borstels, halsters etc ontsmetten met Imaverol. ;)

Jammer :(:)

Dustinlover

Re: NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:52

Knolselder: Jet is Silver Classic Champagne :)

Tina echt handig die sleep.. Ik gebruik nog steeds mijn band achter Jet, alleen nu longeer ik meer omdat mijn merries in mijn "bak" staan :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:49

Ik denk dat ze dat hier in de winkel hebben. Ik zal eens gaan informeren.
Dierenarts s geweest, heeft weer een spuitje gekregen, nog elke dag insprayen, dekens zoveel mogelijk af en zachte voering op de schoft om de druk op die kale huid te verminderen.
Ze zei dat, als het weer beter was geweest, hij bij wijze van spreken 10x sneller haar had teruggegroeid.

Nu komen natuurlijk overal nog korstjes los door de genezing en daar zit die kaalheid weer onder he... Op sommige plekken is er echt al een mooi dik vachtje aan het komen, andere plekken zijn recent kaal. Pfff! Ze zou ook eerder naar de nakeuring gaan, dat zijn vacht mooi egaal terug is. HK zou maat kantje boordje zijn.

Het is niet echt van een lagere weerstand gekomen.
Mijn jaarling heeft luisjes gehad en heeft deze doorgegeven aan Alec (speelkameraadjes). Daarna is hij veel te kort geschoren geweest (ik had nochtans iets langer gevraagd, al was het maar om behoud van de kleur) en dan die dikke dekens erop, waren een broeihaard op die luizenbeetjes (wondjes) en zo is die schimmel erin gekropen.

Hij is verder echt super actief. Heel alert en zo fris als een vis. Gelukkig maar...

Mijn wasmachine heeft hier trouwens al overuren gedraaid :=

Dustinlover: Mooie kleur! Die zien we jammer genoeg nog niet veel! Jet zou er misschien wel een goede stamvader voor zijn :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:11

Knolselder: Wat balen van die plekjes zeg. Ja er zijn nog een paar champie hengsten meer, waaronder ook zijn vader die 100% amerikaan is. Helaas is Jet nogal ehm stevig haha. Ik ga hem dan ook gebruiken op de merries die wat luxer zijn in de hoop een luxer exemplaartje te fokken :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:15

Komt omdat ze allemaal van Ridgehavens Cocoa afstammen :j Ik vind champagne een mooie kleur en ik vind Jet's vader GEWEEEEEELDIG maar qua type vind ik ze te zwaar, voor de wagen zouden ze wel weer super zijn. Dobby was zo leuk omdat hij echt een leuk karakter had. Ben wel bij Duval wezen kijken toen hij 1 was maar die is te klein gebleven.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:31

Ja Cocoa is echt een mooie hengst.. En ook Jet vind ik geweldig en geloof me hij is ook echt stoer als ik hem eenmaal weer voor de wagen heb gespannen omdat hij iedere keer weer anders reageert.. Maar als hij dan begint te draven dan weet je dat je er echt iets voor hebt!!
Hij gaat nu baby's maken met mijn few spot merrie en amha merrietje. De few spot is een merrie die zelf niet zo heel luxe is, maar wel echt luxe doorgeeft op haar nakomelingen en ook erg belangrijk voor mij een goede beweging! :)
Heb ook nog een champie merrie staan welke wel luxer lijkt als Jet, maar dat is nu net een shet met al dat haar :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:36

Met welke afstamming die merrie?

Ik zou m voor voor de wagen echt geweldig vinden, mooi brede borst om mee te trekken. Weet verder niet hoe zijn nakomelingen zullen zijn. Ligt voor een groot deel aan de moederlijnen.

Maar die oooooogen :+: Geweldig

Afbeelding
Dobby

Afbeelding
Duval

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:46

ik vind ook die champagne kleur prachtig, en die ogen zijn heel bijzonder, maar helaas zijn de champies hier in Nederland niet erg luxe gebouwd

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:50

Iets om in de toekomst eventueel aan te werken...

Al heb ik afgeleerd om eerst naar kleur te kijken, maar eerder naar de bouw en zeker de beweging (ik KOCHT verdorie een vosse hengst :P). Vroeger werd ik wel eens verblind door de kleur. Beginnersfoutje zeker? :D
Maar er is nu zoveel keuze in luxe paardjes die eventueel ook een leuk kleurtje hebben, buiten dat champagne dan...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:51

Nee hoor want jij hebt een waaaaaanzinnige beweger gekocht. Dat zie ik nog altijd liever dan een mooi kleurtje, liever een vos die kan bewegen dan een palo die dat niet kan *D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:57

haha, dat " gewone vosje" is rups zeker, nou ik vind hem echt niet gewoon annelies, echt een heel mooi paardje :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:03

Ja, ik bedoel inderdaad Rups :o
Ik ben er blij mee hoor. Hij sprong mij eigenlijk meteen in het oog tussen die bende jeugd, ookal was hij vos!
Hij heeft dan ook zo een mooie vader.

Awel he, en met te gaan kijken naar het EK ben ik helemaal bijgedraait. Daar liep in de ring een prachtig vosje. Helemaal goudkleurig. En eigenlijk vond ik dat zo mooi... Lijkt me ook super om te toiletteren.

Beweging is zo fijn om naar te kijken. Niets leuker dan in de wei naar vlaggende staartjes en hoge knietjes te kijken <3

Sappos, heb jij Rupsje zijn filmpje al gezien dan? Want dat staat volgens mij nog niet op de website.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:04

op facebook zeker?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:06

Geen filmpje, wel de foto's := Zal je eens op FB toevoegen :P
Rups is net zn pa :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:13

Voila, dan kan je nu zijn filmpje zien :+

Nochtans toen ik hem kocht had hij niet veel beweging. Met het afspenen had hij geen spiermassa in zijn achterhand. Een terugvalletje. Al een geluk toch potentieel kunnen zien! Maar wel een heel koppig en pittig karakter. Daar ga ik mijn handen aan vol hebben!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:13

Die champie merrie is een half zus van Jet. Dat is Promisse van skaay hier op bokt. Moeders vader helaas onbekend maar moeders moeders kant is volledig shet. Ze heeft wel net zo'n groot hoofd als Jet :P
Zij gaat gedekt worden met Silverado waarschijnlijk :)

En een gewoon vosje kan ook heel mooi zijn. Ik ben zelf ook helemaal weg van zwart en vos :)

rose68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:42

Hier ook een vos liefhebber. Heb nu een schimmel jaarling hengst, nu nog zwart. Maar wat zal dat ook mooi zijn vooral als de oogjes mooi zwart zijn en het neusje mooi zwart glimmend is. Zwarte hoefjes, ja ik vindt het prachtig.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:41

Schimmel ligt er echt aan of het type me aanspreekt en wat voor schimmel. Het kan heel mooi zijn maar af en toe zie ik er en dan denk ik bahh... Maar vosjes en zeker met aftekeningen vind ik mooi :)

cta74mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:45

@sappos ik heb dus duval gekocht en ik moet zeggen hij is best luxe geworden alleen zijn hoofd had wat kleiner gemogen. Ik ben heel benieuwd hoe hij het op de hk gaat doen dit jaar. Maar hij is en blijft leuk en een gouden karakter dat vind ik ook heel belangrijk.

rose68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:46

Dit is zijn papa...

Afbeelding

Afbeelding

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:00

dustinlover, erg gaaf dat jij jet nu hebt, vind hem ook prachtig om te zien, maar idd een stevige man
waar jij hem van gekocht hebt, hebben mijn appaloosa merrie gekocht, daar heb ik zelf bright nog van (zie profiel, die is vrij luxe, hoofd helaas maar half geschoren daar) en het veulen uit die combi met jet vond ik ook al gelijk flinke stappers hebben
wie weet mag ie bright nog wel eens dekken in de hoop op een luxere versie :D
hij komt dus ook naar HK? Moet hij al vroeg? wij komen kijken, maar niet al om 9 uur :+

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:37

Oeh ja Jet voor de wagen dat lijkt me ook erg leuk !

Kan niet wennen aan die kale neuzen en make-up geef mij maar gewoon een plaatje van in de wei.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:16

Wauw rose dat is een mooie schimpie inderdaad!

En Jet kan al voor de wagen: http://www.facebook.com/photo.php?v=130983860406515 :)
Hij heeft er nu 3x voor gestaan en ik ga weer verder na de keuring want dan wil ik het goed doorpakken dan, maar het heeft me al erg veel moeite gekost met hem waar ik nu ben dus dat wil ik niet verknallen :)

Cindy: Leuk merrietje zeg! hij moet als 94ste dus dat zal wel middag worden :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:19

Met de wagen kan je wel heel fijn spieren opbouwen. Worden ze super strak van.

Duval was als jaarling heel erg smal en heel klein. Heb hem om de HK gezien vorig jaar en daar was hij gewoon baggervet. Als hij van zichzelf al vrij zwaar is wordt hij er echt niet luxer op als hij zo dik is. Heel erg jammer.

Ik wil als ik later groot ben een schimmel springpaard. Ik vind het geen lelijke kleur maar vind het bij die kleintjes niet aantrekkelijk. Daarnaast is het zoooooveel wassen.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:29

Dustinlover schreef:
Cindy: Leuk merrietje zeg! hij moet als 94ste dus dat zal wel middag worden :P

thanks!
okee leuk dan zien we hem wel :))
heb je gelijk ff toegevoegd op fb nav je foto :D