35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prairiewolf

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:38

lijkt me heerlijk zo'n trainings renbaan, gaaf hoor!
Fijn dat het beter gaat Yashilha!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:08

Tolbergfan: Ziet er uit als super weekend !!!!! :D:D

ojajjoh, zo'n renbaan lijkt mij ook wel handig en leuk zeg :D Mijn sulky was overigens niet zo netjes hoor. Door vervoer en opslag had ie redelijk veel beschadigingetjes voor een sulky van paar maanden oud. Met de nieuwe ga ik het anders aanpakken, ik ga hem intapen denk ik op alle plekken waar deze beschadigd was. Vind het erg zonde.

yashilha: Duimen voor hem!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:08

Joepie! Vliegje heeft een Zilco sport tuig! het pastte!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:31

Antheman schreef:

Foto!! :D :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:12

IngridM schreef:
Ohjajoh; ziet eruit als fijn baantje; hoe lang is de baan ?

uhhh ja das een goeie? ik denk rond de 90 meter enkele lange zijde maar loopt rondom de kleine weilanden dus alles bij elkaar 220 meter?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:41

Toydoll schreef:
Antheman schreef:

Foto!! :D :D

Veel te druk met passen :D

Komt wel weer.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 20:59

Ohjajoh, ach niet super groot maar lijkt me toch wel heel fijn om te hebben :-)

Antheman; ik las eerst snel 'veel te druk met Pasen' ik dacht 'huh, das toch al geweest' hahahaha.
Maar morgen foto dan :-)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:38

IngridM schreef:
Ohjajoh, ach niet super groot maar lijkt me toch wel heel fijn om te hebben :-)

Antheman; ik las eerst snel 'veel te druk met Pasen' ik dacht 'huh, das toch al geweest' hahahaha.
Maar morgen foto dan :-)

Of overmorgen :D
Vlieg hoeft niet dagelijks voor de kar. En het wordt bloedheet morgen. ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:23

De passer had gelukkig een foto genomen :D

Vliegje met zijn nieuwe tuig.
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 08:02

Wat mooi! Heb je goede foto van je hoofdstel, want zie ik nu oranje dingen erin zitten ? Leuk zo'n oranje wagentje, ik vind oranje leuke kleur :-)

Ik verheug me op m'n weekend lekker heerlijk genieten van de knollies :-) Eerst even werken tot 12 :-)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:17

Zo bijgelezen, briefje erbij met aantekeningen, dus daar gaan we :)

Tolbergfan: zo'n georganiseerde rit lijkt mee heel erg leuk, vooral als er ook nog een pauze met koffie of picknick bij zit :)
Prachtige foto's.

Ojajoh: ja dat heb ik ook, maar oefenen is ook leuk gelukkig.
Flitsend tuig, staat mooi deze kleur.
Super zo'n renbaan tot je beschikking.

Antheman: mooi tuig, zit als gegoten zo te zien.
Mooie tweewieler heb je, mag ik vragen wat voor merk het is?

Gister Kyara voor het eerst in het zweet gejaagd :D, ben met haar gaan bandslepen in de wei die gemaaid is vorige week.
Ik heb 2 longeerlijnen eraan, eerst loop ik erachter, daarna longeer ik haar met de band er achter.
Een klein halfuurtje toen was ze moe, linksom gaat super, rechtsom wil ze nog weleens naar binnenkomen vaak ben ik dan net te laat met bijsturen :(, leermoment voor mij :)

Zit nu op mijn werk tot 5 uur, om half 11 een paar verdiepingen lager naar de kaakchirurgie, heb niet heel veel pijn meer maar nog wel een bult in mijn mond, dus aangezien ik hier toch ben er maar even naar laten kijken.
Hoop eigenlijk dat hij niet veel gaat doen, ben een enorme kleinzerige angsthaas :o

Update: uitgespoeld met zout water en hechting eruit gehaald, verder vond hij het er niet heel slecht uitzien, en verwacht dat de hechting de ellende veroorzaakte.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:51

Dank jullie wel. De passer zei ook al dat Vliegje model had gestaan voor t maken van dit tuig. Zijn hoofdstel is oranje, met een zwart neusriempje en zwarte bithangers. Dat is biothane. De teugels zijn van ppm touw, ook zelfgemaakt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:52

Oh, en de sulky is van Kraay

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:54

Antheman schreef:
Dank jullie wel. De passer zei ook al dat Vliegje model had gestaan voor t maken van dit tuig.

Dat hoorde ik bij Kyano ook al van de passer haha :+

Heel gaaf dat hoofdstel zo met die oranje sulky!!! Echt super combinatie zo met vliegje :D

Bevalt de kraay sulky jouw? ik heb hem ook gehad, maar vond het maar een onding. Balans was helemaal niet goed en ook niet goed te krijgen :(

Afbeelding

Ik wil voor Kyano wel weer voor zon type 2wieler gaan, alleen dan liever wel een goed uitgebalanceerde. Die Kraay stuiterde enorm op Booster zijn rug, bankje moest eigks verder naar achter maar die kan niet zover.
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 12-06-15 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:55

Ik heb ook moeite met de balans.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:59

Heb je trouwens duidelijkere foto's van je hoofdstel? Je hebt er dus geen kleppen op? Hoe zit de neusriem?
Ik begrijp dat je het allemaal zelf gemaakt hebt?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:56

Volgens mij zijn de van Kraay en de Excellent wel een beetje vergelijkbaar, ze vallen ook in dezelfde prijsklasse zie ik.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:02

Wauw het tuig staat vliegje wel heel goed zeg!!
Toydoll, ik ben wel benieuwd naar nieuwe foto's van Spook.

Hier is gisteren de fysio geweest ( dacht dat ze zelf osteopaat was, maar stond blijkbaar een beetje krom op haar site ) 2,5 week terug heb ik Breezer voor de sulky gezet, mij werd aangeraden om hem zo dicht mogelijk erop te zetten, echter is hij op een gegeven moment gaan bokken en is daarbij compleet in de stress geraakt. Niet dat hij aan de kletter ging, maar hij uitte dit door de plas te laten lopen.
Paar dagen een dik been gehad, nagekeken door de DA maar niets te vinden, maar wel een advies om even een weekje rust te geven en dan een osteopaat te bellen.
Gisteren is ze dus langs geweest en ze is 2 uur met min kerel bezig geweest. Helaas zat hij compleet vast in de achterhand en kreeg ze dit ook niet losgewerkt in een keer. Over 2 weken komt ze nogmaals terug en ik probeer komende week een afspraak met een osteopaat die zij aanraadt te maken.
Kereltje liep na de behandeling wel al een heel stuk beter gelukkig en was ook al veel minder nukkig.

Jimmy is ondertussen 6 keer voor de sulky geweest en die doet net of dat hij het al jaren doet!

Gebruiken jullie trouwens beenbeschermers en zo ja, welke? Ik heb voor breezer een setje van QHP waarvan het harde gedeelte 15 cm is, maar die zijn Jimmy helaas wat te groot.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:31

Mirriejj: och jeetje wat vervelend en naar voor het manneke, hoop dat hij snel helemaal opgeknapt is.

Ik gebruik (nog) geen beschermers.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:27

Jeetje Mirriej schrikken!!

Ik gebruik bij Spook geen beschermers. Die maken de pootjes alleen maar warm en dan zit ik straks met peesblessures.

Kyano krijgt springschoenen om omdat hij uit onbalans vaak zijn voorbenen over elkaar plaatst.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 20:24

Dat is balen Mirriej dat dat ff niet goed is gegaan! Hopen dat hij zich snel weer beter voelt!

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:06

mooi hoor, Vliegje voor de tweewieler en een mooi tuig. Heb zelf ook enkelspan van Zilco, blijft heel mooi. sterkte Mirriej, hoop dat ie snel opknapt. ik gebruik geen beenbeschermers.
net nog een rondje met de spikkels gedaan, langs een drukke weg. Geen problemen mee, ook de kijkerigheid naar stenen en postbussen is over. Mannetjes staan lekker in de wei.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:59

Morgen naar Arum voor misschien een nieuwe excellent bestellen, spannend :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 07:52

Hier druk druk druk.....ik dacht dit topic gemakkelijk te kunnen volgen, maar niets is minder waar.

Hoe is het nu met je hondje Yashilla? Gaat het een beetje?

Alfje super-ruig met speeldate!

Toydoll, ik heb binnenkort nog leidsels van Zilco over....kopen :D ?

Tolbergfan een fijn pony-weekeinde gehad. Super.

Ojajoh, renbaan aan huis. Méééér dan luxe! Mooi stippelkont-pk'tje voor de vlakker.

Antheman en vliegje....een kleurrijke combinatie. Mooi hé, die Zilco's. En gemakkelijk. Ik heb meteen d vetpot weg gegeven aan diegene die het leren tweespantuig van ons kocht. Het gemak dient de mens.

Hoe gaat het met je kaak nu, Ulfeino? Was het weghalen van de hechting de oplossing?

Mirriejj, eentje in de lappenmand en eentje gaat super. Lappenmandjes zijn niet leuk.

Onze tweewieler is van Van der Mee, zo ook onze zwarte vierwieler. De tweewieler is goed in balans te brengen. Wordt op maat gebouwd. Als we hem in de veren verstellen kan de zit ook nog hoger/lager gezet worden, maar dat is wat meer werk.

Hier gisteren véél regen gehad. De straten stonden blank. Vandaag heel ander weer dus. Wind, koel, regen. Is even wennen geloof ik -O- . Morgen wee ons wekelijkse uitje naar de menvereniging. Altijd gezellig.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:26

Toydoll schreef:
Heb je trouwens duidelijkere foto's van je hoofdstel? Je hebt er dus geen kleppen op? Hoe zit de neusriem?
Ik begrijp dat je het allemaal zelf gemaakt hebt?

Het is geen menhoofdstel, maar een halster met bithangers. Ik heb ook een sidepull gemaakt, die wilde ik voor in de bak gebruiken. Maar Vliegje wil de kar niet door de bak trekken. Geen foto en geen kleppen dus. Neusriem tussen de ringen.
Wat wil je dan, ik kan best wat voor je maken, stuur me dan maar een pbtje met je wensen, dan kunnen we even overleggen.