Navelstreng zat nog vast aan het veulen. Veearts dacht dat de boel binnen los is gegaan, het veulen overleden is en dat toen de bevalling op gang is gekomen. Ze had gister ook nog geen melk oid (nu ook nog niet maar er wordt natuurlijk niet van gedronken)
Wie heeft er al eens een veulen in het vlies gehad? Veearts zei dat bij een gezond veulen in het vlies de navelstreng los had moeten laten en dat dit dus niet goed is, maar ik pleit mezelf nog niet helemaal vrij. Ze staat hier naast de deur, onder mijn neus...
Janne normaal zegt men dat het veulen als het nog in het vlies zit sterft als de navelstreng breekt, dus als de navelstreng nog vast zat dan is ze inderdaad waarschijnlijk al dood geweest. Sterkte
Ik heb haar net verplaatst en een foto genomen, wie het wil zien pb-t maar even.
En nu maar verder met leuk veulennieuws! Helaas hoort dit er ook bij, ik hoop van 't jaar nog gezonde veulens te verwelkomen.
Mangelarga
Geplaatst: 16-05-09 19:59
Vandaag dag 339 van de dracht van onze Silke. Deze foto's zijn gemaakt op dag 336 De uiers zijn inmiddels al wat voller en de spenen worden dopjes. Het veulen verplaatst zich duidelijk want als ik voor Silke staat dan zit het veulen de ene keer duidelijk aan de linker kant en aan het einde van de dag is bv. haar rechter buikhelft een stuk dikker, ook schopt het veulen flink, ongelofelijk om te zien. En Silke vind het niet erg, de oortjes blijven naar voren en ze stoort zich er niet aan. Ms geniet ze er zelfs wel een beetje van (deed ik ook in m'n zwangerschap, vond het zo bijzonder ) Silke is "in het echt" nog een stuk dikker dan op de foto en heeft een diepe lage buik. Mensen vragen soms wel eens of ze drachtig is van een tweeling. Nou, we zitten nog even op het wachtbankje en denk dat het halverwege de week geboren gaat worden, we wachten maar af.
ladylisa
Geplaatst: 16-05-09 21:55
snoepie heeft vanochtend om 7uur een merrieveulen gekregen haar naam is chica alles is goed gegaan ze is helemaal gezond. ze is al zo mak ben echt zo trots om mijn 2 ze is nog wel erg moe van de bevalling maar ze heeft al gedraaft dooor et land
Volgens mij kunnen ze jou opvegen of niet eponastable als het nog lang duurt haha
Eponastable
Geplaatst: 16-05-09 22:39
LADPR schreef:
Gefeliciteerd Ladylisa
Volgens mij kunnen ze jou opvegen of niet eponastable als het nog lang duurt haha
Ja idd ik die dacht dat ze telkens een korte dracht had ... had een strijd met een vriendin, die was 2 daagjes minder drachtig, stond nog niet zo ver als wij en die belde me lief op vannacht om 00:20 om te zeggen dat ze een veulen had! ik was zo jaloers
melanie_h
Geplaatst: 16-05-09 22:44
[***] wat een naar berichtje geef je merrie maar een dikke knuffel.
Ladylisa, Gefeliciteerd wat een poepie
Mangelarga, soo, die heeft een buik
Audrey, nou zo schiet het dus ook niet op bij jouw
Hier ook nog niet echt veel veranderingen. Wel wil ze zo graag geknuffeld en gekriebeld worden en ze vind het supergezellig als ik lekker bij der in de stal gaat zitten. Ze legt haar hoofdje dan steunend met haar neus op mijn knieen en sluit dan haar oogjes en ik moet dan haar neusje kriebelen Zo lief
Wat leuk zo'n topic speciaal voor alléén shetlanders ! Ik zal me even snel voorstellen: Ik ben Elbrich, ben (bijna) 15 jaar en heb een shetlandmerrie, die 26 mei is uitgerekend!
Syrah heet ze, vos-bont, elke dag denk ik weer: Vandaag krijgt ze haar veulentje! Maar elke keer laat ze me weer wachten. Hieronder even een foto van haar buik & uier: (foto = gisteren gemaakt.)
(Zelf denken we dat ze over een paar dagen een veulentje kan krijgen.. Maarja, je weet het natuurlijk maar nooit. Hoelang denken jullie dat het nog duurt? )
Laatst bijgewerkt door Elbrich op 17-05-09 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Elbrich
Geplaatst: 17-05-09 16:07
Iedereen gefeliciteerd, met de veulentjes !
Ladylisa: Wat een lief veulentje, een schatje !
Mangelarga: Jouw shet, heeft ook al een aardig dik buikje! Jouw shet is zeker al over tijd? Op welke dag was/is ze uitgerekend?
caroline89: Wat een schatjes! Echt liiieeef!
Sonjim: Die van jou is ook een poppie !
Wat zijn die kleine shetland veulentjes toch schatjes allemaal. Ik kan haast bijna niet meer wachten.
Hier ben ik beginnen goed te waken sinds gisteren, haar uier is nog niet zo strak dat ik zou willen. Maar haar banden zijn slap en het veulen is erg in beweging. De uier is ook op een paar uur gegroeid en de spenen zijn wel al gevuld maar nog geen andere tekenen. We zijn pas dag 322, dus nog tijd genoeg maar het kan altijd al gebeuren, dus toch maar waken.