[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:59

Drukke dag morgen Pip naar de smid en Verdi naar de veearts zijn snotneus blijft. Dus maar even horen wat daar aan te doen is. En hij heeft uitgevonden om door het lint te gaan waar 4000 volt op staat... Iemand tips?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:01

Als ik zeg wat ik daar toen mee gedaan heb krijg ik heel bokt op me Mira :D

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:06

@Ayla, toetsweek inderdaad. 4 tentamens en nog 7 andere toetsen. Behalve van de tentamens (die tellen natuurlijk mee voor mn SE) maakt het niet echt meer uit, sta er goed voor.

@Mira, 4000 volt? Daar gaat een mens hartstikke dood aan hahah. Ik denk dat het wat minder is, wat je wel eens hoort is ijzerdraad door de voorpluk, maar dat is niet zo lief voor je pony natuurlijk..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:09

Hoeveel draadjes heb je gespannen Mira? Fleur breekt ook graag uit, zolang het draad laag genoeg zit wil ze het meestal wel laten (ze gaat er onderdoor/doorheen en niet overheen).

Pittig Lobke, succes nog even!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:11

Hier geen uitbrekers gelukkig :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:16

lobkew schreef:
@Mira, 4000 volt? Daar gaat een mens hartstikke dood aan hahah. Ik denk dat het wat minder is, wat je wel eens hoort is ijzerdraad door de voorpluk, maar dat is niet zo lief voor je pony natuurlijk..

Dat kan wel op stroomdraad zolang de ampère maar laag is :P Anders heb je idd een geroosterde poown.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:51

Laat ik zo zeggen de enige dekhengst op stal blijft hier keurig achter staan... Maar idd er staat genoeg op haha

Ls mag ook in pb

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:01

Nou okay vooruit.. Ik had een scheitvervelende kruising haflinger appaloossa die bleef uitbreken. Die heb ik geschoren en toen natgespoten en daarna in de wei gezet want ik wist dat ze t eerste beste draadje onder door zou gaan... Daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Ze was toen jaarling. Ze had een veulenvacht + dat pluisige haar er nog boven, en had van de stal eigenaar al een staaldraadje in voorpluk gekregen maar beest bleef aan de gang ze leek niks te voelen met die vacht, dus ik zei ik scheer der wel... Stal eigenaar haar nat gespoten en in de wei, 2 minuten laten wist ze het geen wat ze al veel eerder had moeten doen. Achter draadjes blijven. :D
Ik kon namelijk op vertrekken of haar een lesje leren dat ze gewoon moest kappen.

Jammere was wel, toen ze volwassen was en ik op een stal stond waar flinke klappen stroom op het draad stond ze 1 keertje geraakt is door lompheid van een stalgenoot en daarna bang is gebleven die klappen waren ook niet normaal hart. Ik heb haar toen weer opnieuw vertrouwen moeten geven dat ze gewoon met me de wei in en uit kon. Dit is 3 jaar later dan bovenstaande en een andere stal.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:10

Wij hebben toen we toto kochten meteen gaas om de wei gedaan :)

Toto was vandaag zooo braaf, geoefend met het zweepje, zelf al een beetje kunnen 'stuiteren' met het zweepje zonder dat hij begon te bokken <3 heel langzaam maar stapje voor stapje komen we er wel :j en meneer heeft vandaag voor het eerst slobber gehad, hij vond het heel lekker :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:14

Wij hebben inderdaad ook om de weides aan huis gaas. En om de wei die wij van de buren huren stroom draad. 2 draden en daar blijven ze achter.

Hier even veel stress, hond mankeert iets en de dierenarts kan niet vinden wat, pff.

Is het bij jullie ook zo nat overal, vanmorgen zaten de honden, jimmy en ik helemaal onder haha.

Afbeelding

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:16

Die manen :oo <3 ja ik was ook heel vies :')

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:26

Mirriejj, Hopelijk weet je snel wat je hond mankeert! Vind het tuig van Jimmy trouwens echt heel gaaf :)

Succes met alle toetsen en tentamens Lobke! Ik ben ook al druk bezig met leren, voor zover dat lukt haha. Heb ook een soort leer "probleem". Soms kan ik me gewoon zó niet concentreren.

Joep is ook echt een prof op het gebied van ontsnappen. Hij kruipt zelfs onder ijzere hekken door die ver onder zijn eigen schofthoogte liggen. Hoe hij het doet? Geen idee, meestal zie ik het niet want hij weet héél goed dat hij het dus nìet moet doen als ik aan het kijken ben. :+

Mira, misschien een extra draadje spannen?
Laatst bijgewerkt door Sardis op 21-06-16 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:27

Jelleee schreef:
lobkew schreef:

Dat kan wel op stroomdraad zolang de ampère maar laag is :P Anders heb je idd een geroosterde poown.

Ooh ja :') _O- . Misschien toch nog maar even met natuurkunde bezig gaan hahah.
Ik zal niet eens weten hoeveel er bij ons op staat, meestal hebben we het stroom niet eens aan staan. Als ze het in hun hoofd halen te ontsnappen doen ze het toch wel (of in ieder geval udo&kjani). En dat is bij ons gelukkig geen ramp omdat ze dan hooguit op het gras terecht komen en ze niet echt weg kunnen. Zorgt soms wel voor grappige momenten als opa de stroom er wel op heeft gezet, meestal hoor ik dat wel. Dan voel ik even of er stroom op staat, als er dan iemand mee is dan kijken ze altijd heel geschrokken haha. Somehow kan ik daar vrij goed tegen _O- .

Hier was het ook vies nat modderig weer, bahh.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:30

Jimmy heeft echt veel manen, stoerrrr!

Hier was het heerlijk warm weer vandaag zonder regen :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:30

Sardis schreef:
Mirriejj, Hopelijk weet je snel wat je hond mankeert! Vind het tuig van Jimmy trouwens echt heel gaaf :)

Succes met alle toetsen en tentamens Lobke! Ik ben ook al druk bezig met leren, voor zover dat lukt haha. Heb ook een soort leer "probleem". Soms kan ik me gewoon zó niet concentreren.

Joep is ook echt een prof op het gebied van ontsnappen. Hij kruipt zelfs onder ijzere hekken door die ver onder zijn eigen schofthoogte liggen. Hoe hij het doet? Geen idee, want hij weet héél goed dat hij het dus nìet moet doen als ik aan het kijken ben. :+

Het tuig is inderdaad wel fijn, ik heb vandaag ook een nieuwe frontriem binnen gekregen.

Ik zag trouwens in een topic foto's van Joep voorbij komen waarbij hij flink is afgevallen, hoe heb je dat gedaan?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:37

mirriejj schreef:
Sardis schreef:

Joep is ook echt een prof op het gebied van ontsnappen. Hij kruipt zelfs onder ijzere hekken door die ver onder zijn eigen schofthoogte liggen. Hoe hij het doet? Geen idee, want hij weet héél goed dat hij het dus nìet moet doen als ik aan het kijken ben. :+

Het tuig is inderdaad wel fijn, ik heb vandaag ook een nieuwe frontriem binnen gekregen.

Ik zag trouwens in een topic foto's van Joep voorbij komen waarbij hij flink is afgevallen, hoe heb je dat gedaan?

O.a. heel veel beweging en veel kleine porties hooi in slowfeeders. Daarnaast gaf ik hem GlucoBalance en een vitaminebrok :j
Nu heb ik het allemaal niet meer zo in de hand (hij is dan ook weer wat aangekomen). Hij krijgt twee keer per dag een pluk voordroog kuil en hij staat elke dag een klein uurtje op een schrale weide.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:05

Het is idd niet koud buiten, ik stond vanmiddag in mijn t-shirtje met korte mouwen te longeren.

Gaas ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, tenzij het hele kleine 'vakjes' heeft.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:40

Wij hebben gaas met nog stroomdraad ervoor. In de 25 jaar dat die draad staat is er ook nog nooit een dier in vast komen te zitten gelukkig.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:42

Ls zat zelf ook aan nat spuiten te denken... Word deze week toch warm dan maar proberen.

Marriej sterkte met je hondje.hoop dat ze er wel achterkomen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:48

hmz lieselotte ik ga even over jou tipje denken zou een hele goeie wezen voor madam milk, ontsnap koningin :=

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:07

Sterkte met de hond trouwens Miranda :(:) Stroomdraad voor het gaas voorkomt idd dat er hoefjes oid vast komen te zitten.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:34

Blackfag Ziet er een fijne overkapping uit! :)
Testebeest Gefeliciteerd met je zoon!

Ik had gisteren ook echt concentratieproblemen, ik ben het zo beu :P Morgen het laatste

Sammeke en Arthur zijn ook uitbrekers. Vaak blijven ze staan, maar vanaf ze zich gaan vervelen of vinden dat het niet rechtvaardig is dat de anderen op de wei staan, zijn ze weg. Ze gaan dan ook echt op avontuur, ik heb ze al van de tennisclub naast ons moeten gaan halen :P

Kaya Fijn dat het zo goed ging!
Mirriej Jimmy is echt knap :D

Het weer is me ook zo beu, constant regen. Nu is het even droog maar door de warmte heel benauwd

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:03

Sta even buiten bij kantoor te wachten tot m'n scooter opgehaald is maar vind het heerlijk buiten! <3

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:18

Hier is het idd echt heel mooi weer nu :j

Anna gefeliciteerd met je vader en Emelyne met je zoontje :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:24

Hier is t ook zalig weer hou dr wel van